מנדי ברגר | יום י"ט שבט ה׳תשפ״ד 29.01.2024

מזקני רבני חב"ד: נפטר הגאון הרב דוד שוחט ז"ל בגיל 91

מטורונטו הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו בשיבה טובה בגיל 91, של נשיא ועד הרבנים בטורונטו, חבר ועד רבני ליובאויטש ומזקני רבני חב״ד הגאון הרב דוד שוחט ז"ל - משרידי דור דעה • שימש ברבנות והנהגה למעלה מיובל שנים והיה מגדולי הפוסקים בצפון אמריקה • הלווייתו תיערך היום (ב') י"ט בשבט, בשעת צהריים שעון טורונטו ותצא מרחבת מרכז ליובאויטש בעיר 
מזקני רבני חב

ברוך דיין האמת: מטורונטו הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו בשיבה טובה בגיל 91, של נשיא ועד הרבנים בטורונטו, חבר ועד רבני ליובאויטש ומזקני רבני חב״ד הגאון הרב דוד שוחט ז"ל - משרידי דור דעה. שימש ברבנות והנהגה למעלה מיובל שנים והיה מגדולי הפוסקים בצפון אמריקה.

הרב שוחט הוא נולד וגדל בבאזל שבשוויץ בשנת 1932. כשהיה בן חמש עשרה עברה משפחתו להולנד, שם אביו הרב דב יהודה שוחט הפך לרב הראשי של האג ופתח ישיבה לפליטים יהודים הונגרים ממלחמת העולם השניה. 

כעבור חמש שנים נסע לניו יורק כדי להירשם לישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש המרכזית בקראון הייטס. "בחרתי בישיבה מלובביץ' בעידודו של דודי, הרב חיים מרדכי אייזיק חודקוב, שהיה אז מזכירו של הרבי", סיפר בעבר בראיון ל-JEM.

כאשר נרשם לישיבת חב"ד ליובאוויטש, נכנס ליחידות ראשונה אצל הרבי. "אל תיקח את החיים כמובן מאליו", אמר לו הרבי. "בבוקר, כשאתה מתעורר, תודה לה' על כל מה שניתן לך."

בשנת תשמ"ז מונה לשליח הרבי בטורונטו ומאז נשאר שם. לאחר מכן מונה לרב קהילת חב"ד בעיר. הוא גם זכה שבחופתו עם כלתו בת שבע לבית סודאק הרבי היה מסדר הקידושין.

זכה והיה חלק ממשלחת השלוחים שניחמו את תושבי כפר חב"ד בשם הרבי, לאחר ממתקפת טרור ב-1956 בה נרצחו המחנך הרב שמחה זילברשטרום הי"ד ו-5 תלמידים.

הותיר אחריו את אשתו הרבנית בת שבע שוחט תחי', וילדיהם: הרב יוסי שוחט, טורונטו. גב' בתיה ליסקר, מיאמי, פלורידה. גברת רוחי דינה, טורונטו. גב' חנה ויסברג, פומונה, ניו יורק, נכדים ונינים.

הוא הותיר אחריו גם את אחיו ואחיותיו: גב' רות אברבוך מקראון הייטס, גב' בתיה ווגנר מטורונטו, גב' אמינה נוימן מלונג ביץ' קליפורניה, הרב יוסף דניאל שוחט מטורונטו, הרב אלישע שוחט מטורונטו, הרב עובדיה שוחט ממיאמי והרב עזרא שוחט מלוס אנג'לס.

הלווייתו תיערך היום (ב') י"ט בשבט, בשעת צהריים שעון טורונטו ותצא מרחבת מרכז ליובאויטש בעיר.

ת.נ.צ.ב.ה. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.