מערכת COL | יום י"ח שבט ה׳תשפ״ד 28.01.2024

גלריית ענק: שבת פנסאים בלוד - בהיכל הישיבה המרכזית

בשבת האחרונה התקיימה שבת פנסאים לחיילי סניף לוד | השבת התקיימה בקמפוס תות''ל המרכזית בעיר | תיעוד מיוחד מערב שבת ומבאנקעט הסיום שהתקיים בצאת השבת
גלריית ענק: שבת פנסאים בלוד - בהיכל הישיבה המרכזית
צילום: צלם הסניף

בצהרי יום שישי הגיעו מאות החיילים לקמפוס הישיבה בלוד והופנו לעמדות הרישום שהוצבו ברחבת הישיבה. המפקדים, תלמידי התמימים משיעור ג' בישיבה קיבלו את החיילים במאור פנים וליוו אותם בהליך הרישום

לאחר קבלת התג האישי, מעבר ב'שרשרת חיול' וחתימה על טפסי הרישום, התארגנות וטעימה קלה, התרכזו החיילים לכינוס פתיחה, חלוקת סיירות וכניסת המרכזים והגנרלים. מנהל סניף לוד הרה''ת יהודה בן חיים פתח את הכינוס, והסביר לחיילים את תכנית השבת. מנהלי הפעילות של הסניף הת' מוישי נפתלין, הת' שמואל דוד בלינוב, הזמינו את החיילים לצפות בוידאו מיוחד שהוכן עבור השבת.

בתום טקס הפתיחה, חולקו החיילים לסיירות ויחד עם המפקדים יצאו לשעת למידה בצוותא בנושא השבת. נושא הלימודים היה "א לעבדיעקר שילד" - שלט חי. לאחר לימוד מעמיק מתוך חומרי הלימוד שהוכנו במיוחד ע"י קצין הלימודים של השבת, נכנסו החיילים שוב אל הזאל לקבלת הוראות הפעילות ויצאו יחד עם המפקדים אל שיכון חב"ד, שם ביצעו משימות בבתי אנ"ש בשכונה. לאחר הפעילות התייצבו החיילים למסדר ערב שבת מופתי וחזרו לזאל לתפילת קבלת שבת, אותה התפללו בקול ובחיות יחד עם מפקדי וצוות הסניף.

בסעודת ליל השבת, שנערכה בחדר האוכל, התוועד עם החיילים משפיע הסניף, הרב נטע גערליצקי – משפיע בישיבת תומכי תמימים בלוד - שריתק את המאזינים הצעירים עד לשעה מאוחרת בסיפורים ודברים מאלפים.

במהלך הסעודה למדו וניגנו החיילים לראשונה את המנון השבת 'שלט חי' המדבר על נושא השבת.

לאחר הסעודה פנו החיילים למקומות הלימודים שם התקיימו התוועדויות עם המפקדים. כל חייל נתן דוגמא ל'שלט חי' שאנו כחיילי הפנסאים מאירים את הסביבה. לסיום, חילקו שקיות מסודרות לכל הסיירות ובהם כרטיסי פעילות של 'מחשבה ומעשה' – משחק סיירתי חסידי איך מתנהג חסיד ואיך חושב חסיד.

יום השבת נפתח בהשכמה ללימוד חסידות משותף לפי הסיירות, המשיך בתפילה מרוממת ועוצמתית. לאורך כל התפילות והתכניות שהתקיימו במשך השבת, חילקו המרכזים תמונות מיוחדות של הרבי לחיילים מצטיינים.

לאחר מנוחה קצרה והחלפת כוחות, חזרו החיילים לתכנית אחר הצהריים בחדר האוכל ותכנית כללית בנושא השבת ברחבי המתחם ע"י דוכנים שונים, כשהמפקדים ממחישים לחיילים ע''י מערכונים ושלל דרכים את נושא השבת.

לפנות ערב, בשעת 'רעווא דרעווין', גדשו מאות החיילים והמפקדים את רחבת חצר הישיבה, יחד עם משפיע הסניף, כשקולות הניגונים נשמעים למרחקים... הגנרלים המלווים את תכניות השבת ואת הסניף השבועי הת' מ"מ קריכלי, הת' יי"צ לחיאני והת' נועם רוזנבאום ניהלו יחד עם המרכזים את סדר הניגונים ואת כל תכניות השבת בסדר מופתי.

עם צאת השבת התפללו החיילים תפילת ערבית, ומיד לאחר הבדלה, השבת המיוחדת ננעלה ב'באנקעט' יוקרתי ומפואר, שסיכם את אירועי השבת ואת החודשים האחרונים בסניף.

לסיום הוכרזו החיילים המצטיינים בלימוד ובפעילות וכל חייל קיבל את תשורת השבת - תמונה מהודרת של הרבי לחדרו האישי.תודות נמסרו להנהלת ארגון הפנסאים, לרב שמעון רבינוביץ, הרב שלומי אזימוב והצוות.

כמו כן להנהלת סניף פנסאים בלוד ולצוות הבכיר בסניף שעמלו על הפקת השבת, תודה לצוות המפקדים על ההשקעה בשבת ובכל השנה!

תודה מיוחדת לרב שלום בער חדד והנהלת ישיבת תומכי תמימים בלוד.

צפו בתיעוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.