שניאור דייטש | יום י"ח שבט ה׳תשפ״ד 28.01.2024

משפחות מכפ"ח בעלות ההכנסה הגבוהה ביותר בציבור החרדי

מחקר חדש בדק את היקף התעסוקה בציבור החרדי לפי מגזרים ויישובים ומצא כי שיעור התעסוקה של גברים חסידי חב"ד עומד על 68% לעומת 44% בלבד אצל גברים ליטאים, כך מדווח הבוקר אתר 'כלכליסט' | עוד נתון מעניין: משפחות חרדיות מכפר חב"ד ומפתח תקווה הן בעלות ההכנסה הגבוהה ביותר מעבודה
משפחות מכפ
כפר חב"ד מהאוויר. צילום ארכיון: שניאור שיף, COL

אתר 'כלכליסט': מחקר חדש בדק את תעסוקת החברה החרדית לפי זרמים ויישובים; שיעור התעסוקה של גברים מחב"ד עומד על 68% לעומת 44% בלבד של גברים ליטאיים. היישוב שבו ההכנסה הגבוהה ביותר למשפחה חרדית מעבודה הוא כפר חב"ד, כך עולה ממחקר של מכון החרדי למחקרי מדיניות. "לחב"ד מסורת ארוכה של מעורבות בחברה הכללית, כולל עבודה ולעתים גם שירות צבאי", נכתב בדו"ח בין היתר.

עוד מהמחקר: משפחות חרדיות מכפר חב"ד ומפתח תקווה הן בעלות ההכנסה הגבוהה ביותר מעבודה: 16.2 אלף שקל ברוטו בכפר חב"ד ו־15.5 אלף שקל ברוטו, בקריית מלאכי; ואילו משפחות חרדיות מצפת ומאופקים הן בעלות ההכנסה הנמוכה ביותר: 8,200 שקל ברוטו ו־8,500 שקל ברוטו, בהתאמה. מדובר בהכנסה מעבודה בלבד, לא כולל קצבאות.

הפער בין ההכנסה הממוצעת של הציבור החרדי לעומת הכללי בולט: ההכנסה הממוצעת מעבודה של משפחה חרדית בארץ עומדת 12.3 אלף שקל ברוטו לחודש ושל משפחה יהודית לא חרדית - 27.5 אלף שקל ברוטו לחודש, יותר מפי שניים.

שיעור התעסוקה של נשים חסידיות הגיע ב־2021 ל־73% בלבד לעומת 82% בקרב נשים ליטאיות, 81% בקרב הספרדיות ו־78% בחב"ד.

בקרב הגברים החרדים שיעורי התעסוקה הגבוהים ביותר נרשמו בלוד (71%) ובקריית מלאכי (69%), אולי בשל כמות גדולה של אנשי חב"ד בשני היישובים. שיעורי התעסוקה הנמוכים ביותר נרשמו במודיעין עילית ובירושלים (41%), כנראה בגלל נוכחות גבוהה של ליטאים ואנשי העדה החרדית.

ברוב היישובים החרדיים שיעור התעסוקה של נשים חרדיות דומה ועומד על כ־80%.

לדברי החוקרים, "המחקר מוכיח כי לא ניתן להתייחס לציבור החרדי כמקשה אחת, ויאפשר לקובעי מדיניות למקד משאבים באזורים שבהם שיעורי תעסוקה ורמות שכר נמוכים יותר."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.