צבי סופר | יום י"ג שבט ה׳תשפ״ד 23.01.2024

כך אירע האסון הכבד בעזה; הרמטכ"ל: "נפיק לקחים"

התקרית החמורה התרחשה במהלך פעולה של לוחמי צה"ל כ-600 מטרים בלבד מגדר רצועת עזה | הלוחמים נערכו לפוצץ מבנה באמצעות מוקשים – ואז הפתיעו אותם מחבלים שירו רקטות RPG לעבר הטנק שאבטח אותם ולעבר המבנה בו שהו חיילי צה"ל
כך אירע האסון הכבד בעזה; הרמטכ
הדמיית התקרית הקשה של איתי בלומנטל מ’כאן חדשות’ (צילום מסך)

בתקרית הקשה שהתרחשה אתמול במרכז הרצועה, חצו הלוחמים מחטיבת 261 את הגדר למרחק של כ-600 מטרים לטובת עבודות לחישוף השטח סמוך למחנה הפליטים אלמע’אזי במרכז הרצועה.

בסביבות השעה 16:00 אחר הצהרים, נערכו הלוחמים לפוצץ באמצעות מוקשים מתחם שכלל שני בתים – כשטנק אחד מאבטח את הכוח.

לפתע הגיחו מחבלי חמאס מאזור המטעים הקרובים למתחם, וירו רקטת RPG לעבר הטנק שספג פגיעה ישירה – פעולה בה נפלו שני לוחמים.

רקטה נוספת שירו המחבלים לעבר המבנה בו פעלו הלוחמים גרמה לפיצוץ המוקשים והתמוטטות המתחם.

19 לוחמים נוספים נהרגו. הי"ד.

מפעילות החטיבה הדרומית רצועת עזה:

 

הרמטכ"ל על נפילת 21 הלוחמים: "נלמד את הלקחים"

הרמטכ"ל קיים היום (שלישי) תחקיר ראשוני בנקודה בה נפלו אתמול 21 לוחמי צה"ל ברצועת עזה, יחד עם מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד ומפקד החטיבה הדרומית, אל"ם טל אשור.

"מדינת ישראל התעוררה הבוקר להודעה קשה וכואבת: 21 הרוגים", אמר הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, "מיטב בניה של הארץ הזאת, אשר התנדבו להגן על הבית ושילמו את המחיר היקר ביותר. אנחנו משתתפים בצער משפחותיהם על האובדן הכבד, ויודעים כי הכאב גדול מנשוא".

"אם יש בכך נחמה, הייתי רוצה שתדענה המשפחות – הם נפלו בקרב בסמוך לגדר הגבול, במהלך פעילות הגנה במרחב החוצץ בין היישובים הישראלים לעזה", המשיך הרמטכ"ל, "זו משימה שכל תכליתה לייצר את התנאים הביטחוניים לשובם של תושבי עוטף עזה לבתיהם בביטחון. לשם כך יצאנו למלחמה, שהחלה בניסיון אכזרי לעצור חיים ואנחנו נחושים מתמיד להשיב חיים לכאן וביתר שאת".

"חזרתי כעת מהנקודה בה נפלו הלוחמים ופגשתי את המפקדים. שמעתי תובנות ראשוניות, לקחים ראשונים. אנחנו, כמו תמיד, נתחקר את האירוע לעומקו ונלמד את הלקחים תוך כדי הלחימה, בכדי שאירוע כזה לא יישנה", נאם רא"ל הלוי, "אנחנו כואבים היום את האובדן של 21 לוחמים – כולם אנשי מילואים יקרים הראויים לכבוד ולהערכה עצומים מהמדינה כולה, על ההתנדבות, הנחישות והנכונות האינסופית. הם החלו את שירותם ביחד, בחטיבת גבעתי, והמשיכו כך במילואים".

"נוכח המשימה העליונה אנחנו נשארים מלוכדים – למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל", הצהיר הרמטכ"ל, "ביום קשה זה חשוב לומר, אנחנו נלחמים מזה 108 ימים ולא שוכחים את השבעה באוקטובר, לא שוכחים לשם מה יצאנו למלחמה. ביממה האחרונה אנחנו מרחיבים את הלחימה בחאן יונס, צוברים הישגים נוספים, ובמקביל ממשיכים להילחם בצפון הרצועה ומעמיקים את ההישג".

"אנחנו מחסלים ופוגעים במחבלים רבים, במפקדים רבים – מרצחי חמאס מולם נמשיך לפעול בנחישות רבה", סיכם רא"ל הלוי, "ביום הזה אנחנו חשים את מחירה הגדול והכואב של מלחמה, אך זו שאנחנו נלחמים כעת היא הכרחית וצודקת מאין כמוה. נמשיך להילחם למען זכותנו הברורה לחיות כאן בביטחון".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.