גזירת ה'משקה': עליית מחירים במוצרי אלכוהול
חברת טמפו, המשווקת שתייה קלה ואלכוהול, הודיעה על עליית מחירים במוצרי האלכוהול בשיעור ממוצע של 6%.
לפי דיווח של מעיין פרתי בחדשות 12, המוצרים שעומדים להתייקר הם – ואן גוך, אבסולוט, בקארדי בריזר, סן פלגרינו, אקסל, ויסקי שיבאס וויסקי ג’יימסון.
חברת טמפו סיכמה את הרבעון השלישי שלה עם עלייה במכירות, לצד שחיקת הרווחיות הגולמית והתפעולית וירידה חדה של 35.3% ברווח הנקי שהסתכם ב-28 מיליון שקל.
למרות זאת, על רקע המצב הבטחוני, החברה ציינה כי היא ממשיכה לחוות פגיעה ברווחים כתוצאה מהשינויים בשערי החליפין, העלאות הריבית ועליות המחירים של ספקיה.
בחברה הוסיפו כי מלחמת חרבות ברזל השפיעה על צריכת מוצרי אלכוהול ויין, וכי ניכרת ירידה בהיקפי מכירות במוצרים אלו.
*
יש לציין כי 'גזירת המשקה' היא תקנה שתיקן הרבי בחודש אייר תשכ"ג, להגבלת כמות שתיית המשקה בקרב חסידי חב"ד ובפרט לאלו שקודם לגיל ארבעים ובייחוד ל'תמימים'.