COL | יום ט' שבט ה׳תשפ״ד 19.01.2024

"כך הוחלט משמיים": המכתב המלא נחשף לראשונה

חשיפה מרתקת ערב יו"ד שבט, פרסום ראשון ב-COL: המכתב של רבי מאיר אבוחצירא לרבי לפני קבלת הנשיאות, נחשף לראשונה במלואו | במכתב הדרמטי שכותב רבי מאיר אבוחצירא לרבי בכ"ז חשוון תשי"א, חודשיים וחצי לפני קבלת הנשיאות, הוא כבר מתייחס לרבי כאדמו"ר, ואף כותב בתוך המכתב כי כך כבר הוחלט משמיים: "שרף, מלאך אחד, איש אלוקים, עמוד ההוראה ושר התורה" ועוד רמזים מופלאים
מימין: הרבי בשנת תש"י על יד ציון חותנו כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, לפני הקמת האוהל. משמאל: רבי מאיר אבוחצירא זצ"ל על רקע המכתב

הספר החדש 'האיר פני המזרח' המעורר גלים בכל רחבי העולם היהודי ובו מסכת הקשרים הדרמטיים של הרבי עם הרה"ק רבי ישראל אבוחצירא הבבא סאלי ובנו הגה"ק ממשיך דרכו רבי מאיר אבחצירא הבבא מאיר, נחשף מכתב דרמטי ביותר שכתב רבי מאיר אבוחצירא לרבי בתאריך כ"ז חשוון תשי"א, חודשיים וחצי לפני קבלת הנשיאות באופן רשמי על ידי הרבי.

כאמור הרבי התכתב רבות עם רבי מאיר אבוחצירא כבר בקיץ תש"י ואף שלח לו את ספרי התניא וכן את המכתב כללי הראשון שהרבי הוציא בח"י אלול תש"י ודברי תורה וחסידות מבעל ההילולא כ"ק אדמו"ר הריי"צ. כבר בחודש חשוון הרבי מודה לו על מכתב ששלח לו בי"ד אלול, וכו' וכו'. כאשר רבי מאיר אבוחצירא משגר לרבי את ספרי אבותיו הקדושים מרן ה"אביר יעקב" זי"ע.

במכתב הדרמטי שכותב רבי מאיר אבוחצירא לרבי בכתב מרובע, הוא מודה לרבי על משלוח הספרים, אך למעשה הוא כבר מתייחס לרבי כאדמו"ר, ואף כותב בתוך המכתב כי כך כבר הוחלט משמיים. כאשר כותב בסוף המכתב את המשפט הבא "ובא העת להודיע במרום קודשו אור ישראל וקודשו שליט"א". גם בתאריך המכתב הוא כותב דבר בלתי שיגרתי ומדהים "כאן שנה רבי "הוד והדר תשו"ה [תשי"א] עליו", כאשר הרמז שהרבי יקבל את הנשיאות בשנת תשי"א.   

מדובר בגילוי מרעיש המוכיח את הקשר השמיימי בין סידנא בבא סאלי והבבא מאיר זי"ע עוד לפני קבלת הנשיאות עם הרבי, וההערצה כלפי הרבי.

כאשר מיד עם פטירת חותנו הנשיא השישי לבית חב"ד כ"ק אדמו"ר רבי יוסף יצחק מליובאוויטש, החל הנשיא השביעי  הרבי לשגר את שלוחיו בקודש למרוקו לוטוניס ועוד, במטרה ברורה להציל את רבבות יהודי מרוקו והמזרח, מציפורני השמד הרוחני שהחלו בתקופה ההיא שהתבטא בהקמת רשתות חינוך הזרות לרוח היהדות, וכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש פעל בעוז ובתעצומות ובמסירות נפש שלא ידעה גבולות  להחזרת עטרה ליושנה,  על ידי הקמת מאות מוסדות חינוך לבנים ולבנות, הכשרת אלפי מחנכים, רבנים ומשרתים בקודש בעשרות רבות של ערים וכפרים במרוקו וסביבותיה.

 מסכת הקשרים בין הסבא קדישא רבי ישראל אבוחצירא ובנו הגה"ק רבי מאיר אבוחצירא עם הרבי היו קשרי הערצה מופלאים ובעיקר שמיימיים. צדיקי בית אבוחצירא ראו עין בעין את פעולותיו ועבודתו בקודש של הרבי מליובאוויטש, והיו שותפים פעילים במהפכה האדירה שחולל הרבי בארצות המזרח, ובעיקר בהחדרת אור החסידות ופנימיות התורה  בקרב רבבות בני עדות המזרח.

צילום המכתב המלא בפרסום ראשון:

להלן הפענוח המלא של המכתב הדרמטי  מתאריך כ"ז חשוון תשי"א, חודשיים וחצי לפני קבלת הנשיאות באופן רשמי:

"שרף מלאך אחד איש אלוקים מופת הדור והדרו עמוד ההוראה ושר התורה"

ב"ה

יום שנכפל בו כי טוב ז"ך לחו' מרחשון 

כאן שנה רבי "הוד והדר תשו"ה [תשי"א] עליו" לפ"ק 

עליון על כל הממלכות יריק שפע טללי שלומות וברכות

לראש צדיק, קדוש ישראל מלכנו, גאון עוזנו וצבי עדיינו, אינו אלא שרף מלאך אחד המיוחד בעדרו איש אלקים קדוש הוא מופת הדור והדרו' רב פעלים מקבציאל שריבה וקבץ פעלים לתורה עטרה בראש כל אדם עטרת צבי וצפירת תפארה עמוד ההוראה ושר התורה כקש"ת האדמו"ר מר"ן מנחם מענדל שניאורסאהן שליט"א ויחשל"א [ויחי שמו לעד אמן] 

חתנא דבי נשיאה אריא דבי עלאה כקש"ת האדמו"ר מרנא ורבנא קוה"ק [קודש הקדשים] וכו' זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע ועכ"י אכי"ר

אשתחוה אפים ארצה בקידה חמש מאות, כלפי הקדש הרב דומה למלאך ה' צבאות ולכל הדברות ולכל האמירות, קדמה קריאה זו תפלה לאל נורא עלילה, ימים על ימי מלך יוסיף ושנותיו באחד ומאה יעלו 'כסא וסמוכות שלו' ישב לכסא רם ומתנשא 'שש מעלות לכסא' ובצלו נחיה כולהו שני קאמרינן והדריה וזיוה ויקריה לא יעדי מינן, והיה עלהו רענן על ישראל ועל רבנן אמן נצח סלה ועד. 

"שזכינו לריחו דברות קודשו מלהבות אש דברי אלקים חיים"

אין לי פה להשיב ולא מצח להרים ראש נגד כ"ק מרן שליט"א וענוותו תרבני, שפנה אל האזוב יתוש כמוני שזכינו לריחו דברות קודשו מלהבות אש דברי אלקים חיים בצירוף ספרי דבי רב קוה"ק [קודש הקדשים] ששכינה ממש מדברת מתוך גרונו המלאים יחודים ויראת שמים וגובה להם וליראה להם ספה"ק [ספר הקדוש] בעשר קדושות ספה"ק [ספר הקדוש] התניא וכו' אשר כל הוגה בהם בכוונה שלימה ורצויה אם אבן הוא נימוח ואם ברזל הוא מתפוצץ בלי שום ספק חלילה. 

ובא העת להודיע במרום קודשו אור ישראל וקודשו שליט"א

אשרינו מ"ט [מה טוב] חלקנו ומ"ן [ומה נעים] גורלנו שזכינו לאורות קדשים המשמחים אלקים ואנשים, עיני לשמיא נטלית, שישפיע עלינו מזיו קדושתם ותורתם וזכותם תגן עלינו אלף המגן, ויתקננו בעצה טובה מלפניו בגשמיות ורוחניות אמן.

ובא האות להודיע במרום קודשו אור ישראל וקודשו שליט"א תלי"ת [תהילה לה' יתברך] הכל מסודר בסדר נאה ויאה על התורה ועל העבודה ארוכה מארץ מדה ה' יגמור לטובה ולברכה אלף פעמים ככה אמן ואמן. צילום המכתב 

 

 מתוך פתח דבר לספר 'האיר פני המזרח'

 

הם הכירוהו תחילה

הקשר הרוחני  שהחל בדור הראשון של החסידות בין ה"אור החיים" הקדוש והבעל שם טוב, חזר על עצמו ב'דור השביעי' של חסידות חב"ד תחת שרביטו ומנהיגותו של אור העולם רבי מנחם מענדל שניאורסון הידוע בעולם היהודי בכינוי הרבי מליובאוויטש.  עשרה ימים בלבד לאחר הסתלקות חותנו האדמו"ר הריי"צ, נתן הרבי מליובאוויטש את פקודת השליחות הראשונה, בהקמת מוסדות חב"ד בכל רחבי מרוקו, כדי להביא את הקשר שהחל בדור הראשון של החסידות שהתבטא יותר כדבר ערטילאי, לקשר מעשי וממשי ובכך לאחד את הקצוות בקשר בל יינתק של יהדות מרוקו והמזרח עם תנועת החסידות. מה שהיה עד אז נחלתם של מעטים מבני יהדות מרוקו, הרבי מליובאוויטש בעוצמת מנהיגותו הנחיל זאת למאות אלפים מבני יהדות המזרח הקשורים בעבותות אהבה לפנימיות התורה והחסידות.

לא בכדי, הגה"ק רבי ישראל אבוחצירא התכונן בחרדת קודש ובסילודין בשנה שעלה כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש לכס נשיאות חב"ד בשנת תשי"א, לנסוע ולהתיישב בצילו הקדוש ביבשת אמריקה, ורק מכתבו המופלא והנדיר חסר התקדים  של הרבי מליובאוויטש אליו שעליו להתגורר בארץ הקודש ולהיות אב ומורה דרך לאחינו הספרדים כדי להלחם עם הסטרא אחרא על ידי "אוצרות וסגולות אבותיו שנמסרו לו", גנזו את התוכנית של ה'בבא סאלי' לנסוע לאמריקה.

כאשר התחברו הקשרים והתמזגו יחד כחוט השני בעשרות שנות פעילותם של שלוחי הרבי מליובאוויטש בארצות המזרח, ובכך לחזק את הקשר מקדמת דנא לספר הזוהר  ולפנימיות התורה, הביא הדבר את השלימות בחיבור הרוחני שהחל לפני יותר מ-300 שנה בין העיירה מעז'בוז שבאוקראינה שם התגורר מייסד תורת החסידות אור שבעת הימים הבעל שם טוב, לבין ירושלים שם התגורר מרן ה'אור החיים' הקדוש שהיה יליד מרוקו.

ההיסטוריה החסידית ויהדות המזרח

בספר "האיר פני המזרח" נכנסים אנו יחד למנהרת הזמן של ההיסטוריה החסידית ויהדות המזרח, ובעיקר דרך הקשרים שהתהוו בין מנהיג ישראל קדש הקדשים ראש בני ישראל כ"ק מרן הרבי מליובאוויטש לבין הסבא קדישא מרן הגה"ק רבי ישראל אבוחצירא סידנא בבא סאלי ובנו ממשיכו הגה"ק מרן רבי מאיר אבוחצירא וגדולי חכמי המזרח.

בספר האיר פני המזרח, הקורא צועד בנתיבים מרתקים ומופלאים, מתולדות חייהם של ה'בבא סאלי' וה'בבא מאיר', ולאחר מכן מתוודע לפעולותיהם בקודש במרוקו ובארץ ישראל, ולמופתים ולסיפורים שמאחורי הקלעים, מסכת הקשרים שהסתעפו, המאבקים ומבצעי הקודש שניהל הרבי מליובאוויטש ביד רמה על מנת להשיב לב אבות על בנים, כאשר הצדיקים הקדושים ה'בבא סאלי' וה'בבא מאיר', היו חלק בלתי נפרד מהמהפכה להחדרת אור היהדות והחסידות בקרב מאות אלפי בני עדות המזרח, ובהצלחת מאבקיו ומבצעיו של הרבי מליובאוויטש ומאבקיו בקודש לביצור עם ישראל תורת ישראל וארץ ישראל, עד ביאת המשיח במהרה בימינו אמן! 

לא בכדי, מספר פעמים נשמע מפיו הקדוש של הרבי מליובאוויטש הביטוי המופלא על קדש הקדשים רבי ישראל אבוחצירא ה'בבא סאלי' "הוא הרי יהודי של הבעל שם טוב". ביטוי מהרבי מליובאוויטש שזכה בו רק אחד ויחיד בדור האחרון והוא סידנא בבא סאלי. ידוע פתגם החסידים מדורות קודמים שאם הבעל שם טוב הקדוש והאור החיים הקדוש היו נפגשים יחדיו, היו שניהם מביאים את הגאולה השלימה. בדור האחרון זכינו ש"המפגשים הרוחניים" שהתקיימו בין הרבי מליובאוויטש וה'בבא סאלי',  שהחלו עם הקשרים בין הבבא סאלי ושלוחי הרבי במרוקו, מסכת ההתכתבויות והשליחויות ההדדיות ביניהם, וכפי שהתבטא מרן ה'בבא סאלי' מספר רב של פעמים, שהוא נפגש עם הרבי מליובאוויטש מידי יום [למרות שמעולם לא נפגשו פנים אל פנים].

אין ספק שהחיבור שהחל לפני כמעט 74 שנה בין הרבי ל'בבא סאלי' ובנו ה'בבא מאיר', ודרכם החיבור של תורת החסידות  עם יהדות המזרח, הביא שלב חדש בדרך אל הגאולה השלימה וביאת המשיח. וכידוע עד כמה צדיקי עולם אלו ייחלו וציפו לביאת המשיח והגאולה בחסד וברחמים דרך תורת החסידות, וכהבטחתו ונבואתו  של הרבי מליובאוויטש אשר הנה זה  משיח בא.  

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.