מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תשס״ו 14.12.2005

"דידן נצח" - בקרוב הספר

ביום י"ג כסלו, לא היה ספר תהילים אחד פנוי לרפואה ב-770. כולם עסקו באמירת תהילים נרגשת באוירה קשה, לביטול עתירת הצד הנגדי במשפט הספרים המפורסם, שדרשו שהרבי בעצמו יעיד במשפט. כשהשופט בבית המשפט הפדרלי פסק שאין צורך בעדותו של הרבי בבית המשפט, ב-770 השמחה פרצה גבולות, והתחושה שהעיבה על לבבות החסידים הפכה את פניה לתחושת ניצחון שאף הביאה בכנפיה ניגון חסידי שחובר בו במקום. בכתבה מלאה תוכלו לקרוא בפרטיות אחר מהלך העניינים, מתוך הספר "דידן נצח" שיצא לאור בקרוב.
המלך אינו מעיד. הרבי וחמיו אדמו"ר הריי"צ זי"ע
י"ג כסלו - "המלך אינו מעיד"

בעת משפט הספרים הצד שכנגד תבע אשר הרבי בעצמו יעיד במשפט ח"ו (כוונתם בזה מובנת היטב שהרי במעמד זה היו יכולים לשאול בחוצפה ובהעזה כל מיני שאלות על נשיאותו של הרבי וכו'). י"ג כסלו (26 בנובומבר) הי' היום שהשופט אמור להחליט אם הרבי צריך לבא לבית המשפט להעיד.

יום זה נקבע ע"י חברי הכולל ליום תענית ואמירת תהילים. כבר בהשכמה הי' ה-770 מלא באנ"ש והתמימים שאמרו תהילים. ההרגשה הכללית היתה איומה.

הרבי הורה לעו"ד לטעון שהיות והרבי הרי הוא מנהיג רוחני של חב"ד, ולא בעה"ב על דברים פיזיים. וכיון שמדובר כאן על "פרפטי" פיזית ששייכת לחב"ד, אין לרוחניות התנועה קשר לכך, ואין סיבה שעדות של המנהיג הרוחני דווקא, תועיל בבירור הענין.

אחד מהעדים אשר פעלו שהרבי לא יצטרך לבא לבית המשפט על מנת להעיד (ר"ל), הי' ד"ר וויס המכונה "רופאו של הרבי", שהעיד בבית המשפט אשר היות והרבי עבר התקף לב קשה בחודש תשרי ה'תשל"ח, לכן אין זה מן הרצוי אשר הרבי יבא לבית המשפט לדבר על ענינים הגורמים לו עגמת נפש רב.

מסופר שבהקשר לי"ג כסלו התבטא הרבי : "מ'דארף טראכטן ווי וועלען די בחורים אויפנעמען אזא זאך" [=צריך לחשוב איך יקבלו הבחורים דבר כזה].

ת"ל, המאמצים נשאו פרי, ובשעות הצהריים, נפסק בבית המשפט הפרדלי של ארה"ב אשר "המלך אינו מעיד" – שהרבי אינו צריך להעיד בבית המשפט בענין הספרים.

זמן קצר לאח"כ התפרסם הדבר ב-770 . והשמחה הרקיעה שחקים.

באותו הלילה התוועד הרה"ח ר' אברהם שי' שמטוב בזאל הקטן ב-770 עם קהל התמימים שעות ארוכות, וההרגשה היתה נפלאה, ההרגשה היתה שזהו הצעד הראשון בדרך לניצחון.

בין החסידים נתחבר אז הניגון (ע"י ר' ישראל דוכמאן ע"ה) "יכירו וידעו כל יושבי תבל וואס איז געטראפן אף י"ג כסלו".

באותו יום דיברו העו"ד עם הרבי בבנין הספרי', למשך כשעתיים, הרבי אמר אז שאצל כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ אינו שייך ענין הירושה היות והוא עדיין איתנו, כמו"כ באותה הזדמנות שאלו העו"ד את הרבי למי הוא מתכוון כשהוא אומר "נשיא דורנו" והרבי הראה בידו הק' על עצמו.. כמו"כ אמר להם הרבי שעליהם לפעול לא כחסידים אלא כעורכי דין - "ווי ביי אייך קומט אויס" [=כפי שנראה לכם] הרבי נכנס לחדרו הק' ומיד חזר, והרבי חזר שוב על דבריו שהכל יתנהל ע"פ דרכי הטבע, והוסיף: "אבער אז איך זאל איבערגעווינען אייער דעת" [=אבל שיהי' באופן כזה שאני אנצח לדעתיכם].
לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
16 תגובות
1.
מיהו זה ואיזהו
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
מיהו עורך הספר?
2.
האם הרבי הסכים לספר
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
כדאי לבדוק באותה שיחה ידועה בה הרבי הונגנוז ולא לעסוק בריומי הנושא
איך זה מסתדר עם הו"ל של הספר
3.
הרבי נגד זה!
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
בשיחת ויחי תשמ"ז הרבי דיבר נגד לעסוק בדברי הימים ההם ונגד הדפסת מעשה המשפט.
ע"ש
4.
"הגולשים מתכבדים לזהות את המצולמים"
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
בבקשה




5.
Why are they making a Sefer?
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
The Rebbe said clearly (and it was in the mugadike sicha as well) that a sefer of the protei hasipur until the Didan Notzach should not be made.
6.
העורך הוא שמואל לובעצקי
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
שעוסק בזה כבר הרבה זמן
7.
תגובה למס 2 ומס 3
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
באותה שיחה דימה הרבי את ה טבת לי"ב תמוז - מאסר כ"ק אדמו"ר מהוריי"צ- וכמו שאז הדפיסו את סיפור המאסר עד"ז בענינו אלא מאי שלא צריך להיות הקאך וכו על העניניים השלילים אבל בטוח שצריך לעת מה שנעשה אז וד"ל
8.
עורך
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
עורך הספר הוא ש. ל. מצרפת
9.
עורך הספר
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
ש. ל. מצרפת



10.
מה?????????
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
הרבי התנגד לזה בתוקף מסיבה

הבחורים אז גנזו את היומנים אף שרצו להוציא זאת לאור
"הגאונות" של הספר עתה לאו דווקא באה ממקור הקדושה וד"ל
11.
דוא"ל
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
בזמנו פורסמתם כמה פעמים את כתובת הדוא"ל של מחבר הספר,

אנא מכם פרסמו זאת שוב, אני צריך את זה
12.
כמה תיקונים
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
השנה - תשמ"ו.

"וואס איז געטראפן י"ג כסלו" ולא "אף י"ג כסלו" (זה לא נכון באידיש). ובעברית: "מה ארע בי"ג כסלו".

"איך זאל איבערגעווינען אייער דעת" משמעו "שאני אנצח את דעתכם" והוא ענין עמוק בהשכלה. וד"ל
13.
גוזמה
י"ג כסלו ה׳תשס״ו
"והשמחה הרקיעה שחקים."

תסכלו בוידיא של אותו יום איך שכשהרבי יצא לאוהל היו פחות ממנין "שפיצניקים" שרקדו ושרו.

אבל אסור לשכוח מה שאירע בשבת שלפנ"ז בעת ההתוועדות כשהרש"ג דיבר עם הרבי כ15 דקות בין השיחות.
14.
דוא"ל
י"ד כסלו ה׳תשס״ו
15.
חוסר דיוק
ט"ו כסלו ה׳תשס״ו
הכתבה מלא אי-דיוקים ושגיאות, למשל זמן הועידה עם העו"ד אינו נכון. אם כה יהיה הספר אינו כדאי.
16.
למס 15
ד' טבת ה׳תשס״ו
כנראה שכבודו אינו יודע כלל מפרשת הספרים ומה שנכתב כאן הוא בדיוק אלא מאי שהי עוה"פ בימים שלפני חג הסוכות תשמ"ו אשר הרבי נוכח עוה"פ עם העו"ד ואכ"מ ומובא בספר.
חבל להשמיץ כשלא יודעים
תשאל להעו"ד ויגיד לך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.