שניאור דייטש | יום ז' שבט ה׳תשפ״ד 17.01.2024

'צדקת פרזנו': גילויים של המשפיע הרב זרחי על י' שבט תשכ"ד

הרב שלמה זרחי, מנהל ומשפיע תות"ל המרכזית ב-770, התוועד עם תלמידי הקבוצה כהכנה לי' שבט | הרב זרחי מספר על יו"ד שבט תשכ"ד, הקשור לשנה זו, וכן דברי התעוררות | COL מגיש את הוידאו הבלעדי, וכן תמליל שכתב א' התמימים מההתוועדות המיוחדת
'צדקת פרזנו': גילויים של המשפיע הרב זרחי על י' שבט תשכ

 

הרב שלמה זרחי, מנהל ומשפיע תות"ל המרכזית ב-770, התוועד עם תלמידי הקבוצה כהכנה לי' שבט.

COL מגיש את הוידאו הבלעדי, וכן תמליל שכתב א' התמימים:

הרב זרחי מספר על יו"ד שבט תשכ"ד (הקשור לשנה זו) וכן דברי התעוררות ע"ד ההכנה ליו"ד שבט

"מדובר בכלל שצרך הכנה לי' שבט, בבחינות וכו', עכשיו כבר שני שבועות לפני י' שבט, וא"כ צריך 'הזזה', לתלמידי התמימים ואנ"ש בהכנות לי' שבט.

ובפרט במאמר באתי לגני של השנה ובכלל בשיחות של תשכ"ב, תשכ"ג.

אני אביא בדיבור מה שהיה בי' שבט תשכ"ד, נדבר קצת. בתשכ"ד היה שנה שידעו – לא בבירור – שהרבי בכסליו לא היה בקו הבריאות, היה בהתקפת הלב. כמו שבתשל"ח הרבי אמר שכבר היה.

בתשכ"ד ביום שישי הרבי נסע לאוהל, וחזר ממש צמוד לשקיעה. ואמרו אז שהי' האוהל סגור, היה סיפור עם המנעול ולקח זמן עד שהצליחו לצאת וחזרו ממש בהדלקת נרות. והרבי אמר לנהג שיסע מהר ולא יסתכל על הרמזור. ותוך עשר דקות הגיע ל770.

בהתוועדות במוצאי שבת אמר שבזכות המזכיר הרב קרינסקי הגיע להתוועד.

בליל שבת אחרי 'מזמור שיר' אמר קדיש ולאחר 'כגוונא' עלה לבימה. אמר הרבי מאמר 'באתי לגני'. לאחר המאמר הרבי ירד לעמוד שוב והמשיך כגוונא ומעריב.

הבאתי לגני היה ביום שישי ולאחר מכן בשבת ביום כשהרבי התוועד, אבל את המאמר התחיל בדיבור המתחיל 'צדקת פרזונו'. הרבי דיבר עשרים דקות ואז הרבי עצר ואמר 'דאס איזה פדה בשלום' ומשם חזר על המאמר של ליל שבת עם קצת שינויים.

במוצאי שבת היתה התוועדות לעולם והרבי חזר את המאמר של ליל שבת עם קצת שינויים.

היה 'גישמאקער פארבריינגען'. והזכיר שעכשיו מתחיל י"ד שנה. כמו שהפרידקער רעבע אמר בתש"א שהי' 14 שנה מתרפ"ז. ואמר שעכשיו מתחיל י"ד הגדולה. עד עכשיו היה יד החזקה (כמו במצרים שעד קרי"ס הי' יד החזקה ומאז יד הגדולה) ומעכשיו יד הגדולה.

 

 

ואמר שזה סימן שלאחר מה שהיה בבריאות עכשיו יותר טוב ומאז החל להתוועד כל שבת עד סוף השנה חוץ משתי שבתות, ובעצם ראו את היד הגדולה בזה שהיה כל שבת התוועדות.

במאמר בהערה כתוב על האור דרך הווילון שמשתנה, ירקרק ולבלונית.. ו?

אח"כ הרבי אמר לר' יודל קרינסקי שבגללו נמצא כאן השבת והוא למעלה מעניין הצבעים, ירקרק, אדמומית ולבלונית.. ולכן יתחיל ניגון. והיות שיש את הניגון של קאפיטל ופלא שלא התחילו עם זה הניגון כל שבת. והתחיל 'אך לאלוקים' ואז אמר לר' יודל קרינסקי שייתחיל 'אך לאלוקים'.

ואז הרבי אמר שיש כאן את מי שנותן את המכונית (ר' פופאק) והיות שעכשיו מתחיל לגדל זקן שינגן את 'אך לאלוקים'.

ובמילא יודעים שבתשכ"ד התחיל הענין ד'יד הגדולה', בהתוועדות כל שבת חוץ משני שבתות עד תשכ"ה ואז הרבי התוועד כל שבת. וכן בשלשה מאמרים של באתי לגני.

וב770 דיברו למה הרבי התחיל את המאמר השני 'בצדקת פרזונו' ואחד ענה שזה בגלל שזה הפסוק האחרון בפרשת בשלח ועוד אחד ענה תשובה ור' יואל צעק על כולם שלא בגלל זה אמר את זה.

אלא בגלל שזה המאמר של צדקת פרזונו שנאמר בשבת שבע ברכות בריגא ושם מבואר באריכות של בזבוז האוצרות למלחמה וזה הקשר לי' שבט והרבי רצה לקשר את החתונה לי' שבט ולכן התחיל בד"ה 'צדקת פרזונו'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.