עד 25%: 'שטראוס' מעלה מחירים • איזה מוצרים יתייקרו?
קבוצת שטראוס הודיעה על אישור תוכנית התייעלות ארגונית – הכוללת העלאת מחירים ברבע ממוצריה. העלאת המחירים תיכנס לתוקף כבר בתחילת חודש פברואר.
לפי הודעת החברה, העלאות המחירים יהיו בשיעור ממוצע של 1.7%, אך בפועל מחירם של מוצרים רבים של מותגי שטראוס עלית יועלה בשיעור של עד 25%.
כך, מחירו של שמן זית יד מרדכי יועלה ב-25%, טבלאות השוקולד ייוקרו ב-12%-14% ומחירי ממתקים אחרים ב-10%-14%.
מחירי החטיפים המלוחים יועלו בעד 9.5%. עם המוצרים שצפויים להעלאות מחירים בשיעורים גבוהים נמנים גבוהים נמנים שוקולד פרה, קפה טורקי שחור, שוקולית, והחטיפים פסק זמן, מקופלת, טעמי ורבע לשבע של המותג עלית.
העלאה בשיעורים גבוהים צפויה גם במחירי מוצרי שטראוס ובהם מילקי, דנונה, אקטימל, מעדן גולן, מוצרי החומוס, קוטג’ וכן הגבינות סקי וסימפוניה.
בשטראוס מציינים כי עליית המחירים מגיעה בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, וביניהם חמאת ועיסת קקאו (88%), טחינה (30%), סוכר ושמן זית (60%), שהיקף ההשפעה שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים במונחים שנתיים.
לדברי החברה, היא נמנעה מעדכון המחיר בכ-75% מהמוצרים, כמו מוצרי המחלבה, הקפה הטורקי, הקפסולות, קפה נמס, דבש יד מרדכי, סלטי הירקות הטריים, מוצרי ‘טעם הטבע’ ואחרים.
נשיא ומנכ”ל קבוצת שטראוס שי באב”ד: “אנחנו מודעים למצב המורכב, ולכן העלאות המחירים הן המינימליות ההכרחיות במציאות העסקית הנוכחית. מהלכי המיקוד וההתייעלות בתוך החברה יאפשרו לנו להביא להמשך השקעה בתשתיות ובצמיחה עתידית. בשנת 2023 השקענו מאות מיליוני שקלים, בכלל המפעלים ובשרשרת האספקה שלנו בכל רחבי הארץ ונמשיך כך גם השנה מתוך מחויבות לייצר בטחון תזונתי ככלל, ובזמן מלחמה בפרט”.