JEM | יום ד' שבט ה׳תשפ״ד 14.01.2024

עצה למגיבים בהאג: זו לא הפעם הראשונה שאפריקה תובעת

רלוונטי במיוחד ואקטואלי לימים אלו, לאחר התלונה המופרכת של דרום אפריקה כנגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג והתשובה של המשלחת הישראלית בראשות השופט בדימוס אהרון ברק | בגמרא מסופר אודות טענה עתיקה של אומות מיבשת אפריקה, נגד שייכות ארץ ישראל לעם ישראל ועל תשובה של איש פשוט שניצחה את כל הטענות | וגם: מהלאומי לאישי - מה כל אחד יכול לקחת מכך להנהגתו היומיומית?  
עצה למגיבים בהאג: זו לא הפעם הראשונה שאפריקה תובעת
צילום מסך: ערוץ 14


דרום אפריקה הגישה תביעה נגד ישראל לבית הדין הבינלואמי בהאג, על ביצוע של 'פשעי מלחמה' בעזה.

האשמות היו בעיקרן ללא בסיס עובדתי אלא גיבוב של התבטאויות שונות שנאמרו ע"י אישים שונים במהלך המלחמה, ובפרט האמירה 'עמלק' שהושמעה שוב ושוב בידי המשלחת מדרום אפריקה.

האשמות הוצגו מתוך מטרה להביא את בית הדין להוציא צווים שיורו לישראל לעצור את המלחמה. ישראל בראשות השופט בדימוס אהרון ברק, השיבה לטענות המופרכות של הדרום אפריקנים.

חוץ לאולם נערכו הפגנות בעד ונגד ישראל. התובעים הציגו ציטוטים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וסגן יו"ר הכנסת ניסים ואטורי "למחוק את הרצועה מעל פני האדמה". 

*

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא אמש (מוצאי שבת) הצהרה במלאת מאה ימים למתקפת הטרור הרצחנית של חמאס ופתיחת מלחמת ‘חרבות ברזל’.

“אנחנו ממשיכים במלחמה עד הסוף עד לניצחון המוחלט – חיסול חמאס, השבת חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה איום על אזרחינו לעולם. אף אחד לא יעצור אותנו, לא האג, לא ציר הרשע ולא אף אחד אחר”, הצהיר נתניהו.

הוא הוסיף: “אנחנו הולכים יחד עד הניצחון. אחרי הטבח של 7 באוקטובר לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט. אני יודע שיש מי שמטיל בזה ספק, אני לא שם. גם אתם אזרחי ישראל לא שם. זה אפשרי והכרחי ונעשה את זה”.

ראש הממשלה התייחס לתביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג: “היתה טענה צבועה בהאג על מדינת היהודים שקמה בשליחות אלו שבאו לבצע שואה נוספת. כוחותינו מצאו עותקים של מיין קאמפף, מצאו טאבלט של ילדה עם תמונה של היטלר כשומר מסך. לא בכדי אמר קנצלר גרמניה – ‘החמאס הם הנאצים החדשים’. תומכי הנאצים החדשים מעזים להאשים אותנו ברצח עם – במי הם תומכים, ברוצחים-אנסים-כורתי ראשים-שורפי תינוקות? איזו חוצפה ובושה”.

נתניהו הדגיש: “מדינת ישראל, צה”ל וכוחות הביטחון שלה נלחמים מלחמה מוסרית וצודקת מאין כמותה נגד מפלצות החמאס, הנאצים החדשים. לא נרפה את ידנו ונחליש את נחישותינו להילחם עד הסוף. האנטישמיות היא אותה אנטישמיות, אבל מעמדו של העם היהודי השתנתה מהקצה לקצה כי היום יש לנו מדינה, צבא וחיילים גיבורים שמגנים על עמנו. מה שקרה ב-7 לאוקטובר לא יקרה שוב, זו המשימה והמחויבות שלנו”.

נתניהו הביר כי השתלטות על ציר פילדלפי – נמצאת על הפרק. “זו אפשרות אחת של מה שאני קורא חסם דרומי. לא נסיים את המלחמה בלי שנסגור את הפרצה הזו. אם נסיים את המלחמה בלי זה, לא נוכל לדעת שפירזנו את עזה. יש כמה אפשרויות איך לסגור אותה. טרם קיבלנו החלטה”.

הוא התייחס גם לצורך להגדיל את תקציב המלחמה. “מחר נביא תקציב עם עוד כסף לביטחון. הרבה יותר כסף. עוד מענקים למילואימניקים, לכל הנושאים בעול, עוד סיוע להשבת המפונים לבתיהם ושיקום הקיבוצים”.

***

רלוונטי במיוחד ואקטואלי לימים אלו, לאחר התלונה המופרכת של דרום אפריקה כנגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג והתשובה של המשלחת הישראלית בראשות השופט בדימוס אהרון ברק.

בגמרא מסופר אודות טענה עתיקה של אומות מיבשת אפריקה, נגד שייכות ארץ ישראל לעם ישראל ועל תשובה של איש פשוט שניצחה את כל הטענות.

לצפייה:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.