מנדי ברגר | יום א' שבט ה׳תשפ״ד 11.01.2024

לאחר 14 שנה בתפקיד: בחירות לוועד הקהילה בקראון הייטס

השבוע התקיימה ישיבה של נציגי בית הכנסת בקראון הייטס כיריית הפתיחה לקראת הבחירות לוועד הקהילה החב"דית של השכונה • הבחירות האחרונות נערכו לפני 14 שנה, בשנת תש"ע, ומאז מכהנים הנציגים בתפקידים • בפגישה השתתפו המד"א הרב אברהם אזדבה והרב יוסף בראון מרבני השכונה • בפגישה הציעו לערוך את הבחירות ביום ראשון שלאחר חג השבועות – 16 ביוני 2024 • הפגישה כולה התנהלה ברוח של אחדות ושיתוף פעולה
לאחר 14 שנה בתפקיד: בחירות לוועד הקהילה בקראון הייטס

השבוע התקיימה ישיבה של נציגי בית הכנסת בקראון הייטס כיריית הפתיחה לקראת הבחירות לוועד הקהילה החב"דית של השכונה. הבחירות האחרונות נערכו לפני 14 שנה, בשנת תש"ע, ומאז מכהנים הנציגים בתפקידים.

יו"ר הוועד המכהן - ר' זכי תמיר פתח את הישיבה. הוא דיבר על תפקידו בקידום הקהילה ועל כך שהגיע הזמן להעביר את השרביט של העסקנות לדור חדש של מנהיגים.

המד"א הרב אברהם אזדבה, הדגיש בדבריו את חשיבות ההקפדה על כך שכל שיחה בבתים של אנ"ש תהיה מכבדת ומלאת תוכן תורני. הרב יוסף בראון מרבני השכונה דיבר על כוחה של קהילה בכך שהיא דורשת שפע של דעות מגוונות והופכת אותן לוועד ונציגות הקהילה.

הרב אלי כהן מנכ"ל הוועד הציג לאחר מכן חלק מההיסטוריה של הבחירות הקודמות והפוטנציאל לחיזוק הקהילה על ידי בחירת ועד חזק. הוא הדגיש את חשיבות שכונת קראון הייטס לרבי ואת תשומת הלב שהעניק הרבי לבחירה הדמוקרטית של הנהגת הקהילה.

כהן דיבר על הצורך הגדול בקהילה בדיור בר השגה לצעירים, ביטחון בשכונה ותמיכה בחינוך שניתן להשיג על ידי רוח מחודשת של שיתוף פעולה ואחדות בקהילה.

ל-COL נודע, כי בחירת הוועד החדש תהיה הצעד ראשון לקראת בחירת מינוי רב לתפקיד השלישי בבית הדין בשכונה, שטרם אוייש מאז פטירתו של הרב יעקב שווי ז"ל.

*

בפגישה הציעו לערוך את הבחירות ביום ראשון שלאחר חג השבועות – 16 ביוני 2024. שלוש ועדות הוקמו להקדמת סדר היום, ורבים מהנציגים הנוכחים התנדבו לוועדות.

ועדת ההסברה תפעל להרחיב את העבודה שהחל יודי גרינברג, תושב חדש יחסית בקראון הייטס, ומארגן יוזמת משפט שלום המחודשת, שכבר הבטיח את השתתפותם של 50 מתוך כ-80 בתי הכנסת בקראון הייטס. לרובם של אותם בתי כנסת היה נציג באסיפה, ויש לקוות שעד הישיבה הבאה, ב-11 בפברואר 2024, ב' באדר א', אמורה להיות לפחות 75% השתתפות, כולל הרבה יותר מהחדשים - בתי כנסת צעירים ומנייני כיתות של קראון הייטס. 

כמו כן, הוועדה תפעל בגיבוש ועדת הבחירות שתארגן את תהליך הבחירות בפועל, שליחת הודעות, זיהוי מועמדים ועריכת הסקרים ביום הבחירות. ועדת תקנון הוקמה גם כדי לבחון התאמות ועדכונים שיש לבצע בחוקי העזר של הקהילה כדי להתחשב בנסיבות חדשות, כמו הרחבת גבולות הקהילה.

יש לציין כי הפגישה כולה התנהלה ברוח של אחדות ושיתוף פעולה והובעה התקווה שגישה שלווה וצופה פני עתיד זו תימשך לאורך כל התהליך עד לבחירות ואילך.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.