חרדים10 | יום כ"ח טבת ה׳תשפ״ד 09.01.2024

היום הקשה במלחמה: 9 חיילי צה"ל הי"ד נפלו אתמול

דובר צה”ל התיר לפרסם שמות חמישה לוחמים נוספים שנפלו אתמול ברצועה, כתוצאה מפיצוץ חומר נפץ, בנוסף לעוד ארבעה לוחמים שנפלו אתמול | דיווח ערבי: חיזבאללה ניסה לתקוף את אסדת הגז הישראלית כריש באמצעות כטב”מים | שני כטב”מים פגעו הבוקר במפקדת פיקוד הצפון בצפת – אחד מהם לא התפוצץ
היום הקשה במלחמה: 9 חיילי צה


היום ה-95 למלחמה I עדכונים שוטפים:
12:18 –  דובר צה”ל התיר לפרסם את שמות חמישה לוחמים נוספים שנפלו אתמול ברצועה, כתוצאה מפיצוץ חומר נפץ באירוע שבו נהרג גם רס״ל גבריאל בלום, ששמו הותר מוקדם יותר לפרסום.

רס״ר (מיל׳) עמית משה שחר, בן 25, מרמת יוחנן, לוחם ביחידת יהל”ם, חיל ההנדסה הקרבית.

סרן (מיל׳) דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32, מבאר שבע, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

סרן (מיל׳) רון אפרימי, בן 26, מהוד השרון, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

רס״ר (מיל׳) רועי אברהם מימון , בן 24, מעפולה, פראמדיק לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית, נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

רס״ם (מיל׳) עקיבא יסינסקי, בן 35, מרמת גן, לוחם בגדוד ההנדסה 8173, חטיבת ׳עציוני׳ (6), נפל בקרב במרכז רצועת עזה.

בנוסף,. לוחם במילואים מעוצבת “שועלי המרום” נפצע קשה בקרב במרכז רצועת עזה. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

מוקדם יותר הבוקר פורסם על ארבעה לוחמים שנפלו אתמול. בסך הכול נפלו אתמול תשעה לוחמים ברצועה עזה.

12:10 –  סגן מזכ”ל חיזבאללה נעים קאסם אחרי תקיפת בסיס פיקוד הצפון: “אנחנו לא רוצים בהרחבת המלחמה אבל אם ישראל תעשה זאת, התגובה והעימות יהיו בלתי נמנעים”.

 

12:10 – דיווח בערוץ הסעודי:  חיזבאללה ניסה לתקוף את אסדת הגז הישראלית כריש באמצעות כטב”מים.

11:45 –  ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש  בארבע עיניים עם מזכיר המדינה של ארה”ב אנתוני בלינקן, בלשכתו בקריה בתל אביב.

11:34 – מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר הבוקר תשתיות טרור בכפר כילא בדרום לבנון. כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית שיגור של כלי טיס בלתי מאוישים בדרום לבנון.

בהמשך להתרעות בצפון הארץ, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחבי מלכיה ויפתח. בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין, שוגרו מיירטים לעבר מספר מטרות אוויריות עוינות שחצו משטח לבנון לשטח ישראל. זוהתה נפילה בבסיס בצפון הארץ, אין נזק ואין נפגעים. צה”ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.

11:17 – שני כטב”מים פגעו הבוקר במפקדת פיקוד הצפון בצפת – אחד מהם לא התפוצץ. חיזבאללה הכריז:  “בתגובה לחיסול סאלח אל-עארורי וויסאם א-טויל, תקפנו את בסיס פיקוד הצפון בצפת באמצעות כטב”מים”. זו קבלת האחריות השנייה להיום של ארגון הטרור.

גורמים צבאיים אישרו כי הבסיס אכן הותקף וציינו כי מדובר באירוע חריג.

10:40 – דיווח ברויטרס: שלושת ההרוגים בתקיפת הרכב בדרום לבנון – מחבלי חיזבאללה. 

10:30 –  ח”כ אביגדור ליברמן: “שיקום תמורת פירוז. בימים האחרונים אני שומע יותר ויותר דיבורים על שיקום רצועת עזה. מדינת ישראל חייבת להתנות את שיקום הרצועה, בפירוז הרצועה. בלי הקמת מנגון יעיל שיבטיח את פירוק הרצועה מנשק מכל הסוגים – אין שיקום”.

09:59 – דיווח באל-מיאדין הלבנוני: כטב”ם ישראלי תקף רכב בכביש ואדי אל-חג’ר שבדרום המדינה. על פי הדיווחים, הכטב”מ כוון לעבר מכונית באזור וואדי אל-חוג’יר שבדרום המדינה ובתקיפה חוסלו שלושת הנוסעים ברכב.

סוכנות הידיעות רויטרס מסרה כי נוסעי המכונית היו מחבלים בחיזבאללה אך לא ציינה האם מדובר באחד מבכירי ארגון הטרור.

09:48 – התרעה על חדירת כלי טיס עוין בעיר צפת

09:30 – התרעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו ביישובים יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי, דישון, ברעם, אביבים, יראון, מבואות החרמון ומרום הגליל בגליל העליון.

09:20 –  דובר צה”ל: ביממה האחרונה הכוחות העמיקו את התמרון הקרקעי בעומק ח’אן יונס. במהלך ההתקפות חוסלו כ-40 מחבלים, אותרו מגוון רחב של אמצעי לחימה ואותרו פירים משמעותיים.

08:55 – חברת הכנסת מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, בהפגנת משפחות החטופים בצומת חבל שלום: “הכנסת דלק היא הוצאת האוויר של העם. לא הגיוני שנכניס להם סחורות וציוד כשהחטופים שלנו עדיין שם, כשאין סימן חיים. הומניטרי רק תחת הומניטרי. ככה לא נביא אותם, ככה לא נייצר מציאות אחרת. כרגע זה עוד מאותי דבר”.

08:45 –  המשטרה מונעת ממשפחות החטופים להיכנס למעבר כרם שלום בטענה שמדובר בשטח צבאי סגור. כלתו של החטוף יורם מצגר בן ה-80, איילה: “כמה זמן הוא עוד ישרוד? הממוצע באושוויץ היה 3-4 חודשים!”

08:15 – בפעילות הלילית ביו”ש: כוחות הביטחון הרסו הלילה קיר הנצחה למחבלים ב-אל פוואר גזרת חברון.

07:44 – צה”ל החל לתקוף בדרום לבנון, באזור הכפר כילא הסמוך לגבול, ליד מטולה ומשגב עם. זאת, אחרי יום הקרב המשמעותי אתמול בגבול לבנון, שבמסגרתו חוסל מפקד כוח רדואן בפיצוץ רכב, בפעולה שיוחסה לישראל.
06:00 –  צה”ל התיר לפרסום את שמותיהם של ארבעה חללים שנפלו בקרבות ברצועת עזה. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

סמל רועי טל הי”ד, בן 19 מכפר יהושע, היה לוחם בגדוד 94 של חטיבת כפיר. הוא נפל בהיתקלות עם מחבלים בחאן יונס.

רס”ל במיל’ דוד שורץ הי”ד, בן 26 מהישוב אלעזר. לוחם בגדוד ההנדסה 8219 של עוצבת חצי האש (551). הוא נהרג מפגיעת טיל נ”ט בחאן יונס. לצידו נהרג גם רס״ל במיל’ יקיר הכסטר הי”ד, בן 26 מירושלים, גם הוא לוחם בגדוד ההנדסה 8219 בעוצבת חצי האש. לצידם נפצע באורח קשה לוחם במילואים מהגדוד.

רס”ל במיל’ גבריאל בלום הי”ד, בן 27 מבית שמש. לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36. הוא נהרג מפיצוץ שאירע באזור מנהרה אסטרטגית במרכז הרצועה, בעקבות התלקחות של חומר נפץ שנסיבותיה נחקרות כעת. לצידו נפצעו באורח קשה קצין לוחם ושני לוחמים במילואים מצוות ההנדסה של אוגדה 36, ובהם עידן עמדי.

כמו כן, שני קציני מילואים בחטיבה 646 נפצעו באורח קשה בקרב במרכז רצועת עזה.

מתחילת המלחמה נפלו 514 חללים – בהם 180 מתחילת התמרון הקרקעי ב-27 באוקטובר. כמו כן, 1,042 חיילים נפצעו מתחילת התמרון, מתוכם 228 באורח קשה. 45 מהחיילים שנפצעו מתחילת המלחמה עדיין מאושפזים במצב קשה.

01:30  –  אתמול נכנסו לרצועת עזה 202 משאיות של סיוע הומניטרי, דרך המעברים רפיח וכרם שלום. 75% מהן הכילו מזון והיתר – מים, ציוד רפואי וציוד מחסה.

01:00  –  דובר מחלקת המדינה האמריקנית מתיו מילר כתב בחשבון הטוויטר שלו עם נחיתתו בישראל של מזכיר המדינה אנתוני בלינקן: “אזרחים פלסטינים חייבים להיות מסוגלים לחזור הביתה ברגע שהתנאים מאפשרים זאת. הם לא יכולים לעזוב את עזה, ואסור ללחוץ עליהם לעשות כן”. עוד כתב מילר: “עלינו לבנות עתיד בטוח יותר, יציב יותר ושלו יותר לאזור”.

00:20 – סגנית נשיא ארה”ב קמלה האריס ונשיא המדינה יצחק הרצוג שוחחו על המלחמה. לאחר השיחה, הבית הלבן פרסם את תוכן שיחתם: “השניים דנו במאמצים למנוע התפשטות של המלחמה בעזה לצפון ולים האדום. בנוסף, דיברו על המעבר לשלב של עצימות נמוכה יותר במלחמה, על מאמצים לשחרור בני הערובה, הצורך להגן על אזרחים בעזה ועל הגדלת הסיוע ההומניטרי. על היום שאחרי המלחמה, האריס הדגישה את עמדת ארה”ב לפיה צריך להיות בטחון לישראל, אסור שתהיה עקירה כפויה של פלסטינים, ושצריך להיות אופק של תקווה מדינית לפלסטינים”.

00:01 – בעיתון אל-ערבי אל-ג’דיד הקטארי דווח מפי גורם מצרי כי משלחת ביטחונית ישראלית רמת דרג הגיעה אמש לקהיר כדי לחדש את המשא ומתן לעסקת חטופים. באל-ג’דיד צוין כי קהיר חידשה באופן רשמי את התיווך בין ישראל לבין חמאס.

00:01 –  חיזבאללה הודיע בהצהרה רשמית כי ויסאם א-טויל, הבכיר שחוסל בדרום לבנון,  הוביל פעולות רבות נגד מוצבי צה”ל בגבול לבנון מאז ה-7 באוקטובר. “הוא זכה כמה פעמים לכבוד מצד נסראללה על פעולותיו”. ערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, דיווח כי לא ידוע סופית באיזה אופן חוסל ויסאם א-טויל שהיה על הכוונת של ישראל במשך שנים.

באל-מיאדין טענו כי הדיווחים שלפיהם טויל שימש כמפקד כוח רדואן – אינם נכונים. בדיווח צוין כי מאז תחילת המלחמה, הוא היה כמה פעמים בשטח, סמוך לגבול. בנוסף, על פי הדיווח הוא פעל להעברת הניסיון הצבאי לפלגים הפלסטיניים בלבנון.

00:01 –  אנתוני בלינקן, שר החוץ של ארה”ב, נחת בישראל.

00:01 –  חדשות 12: הרמטכ”ל הרצי הלוי וקצינים בכירים בצה”ל עדכנו בכמה הזדמנויות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי קבינט המלחמה כי “יהודה ושומרון על סף פיצוץ”.

לפי הדיווח, הדרג הצבאי הזהיר מפורשות מפני מדרון חלקלק בשטחי יהודה ושומרון שעלול להסתיים בחזית נוספת שישראל תצטרך להתמודד איתה בעצימות גבוהה. הבכירים במערכת הביטחון אמרו לדרג המדיני בחדרים סגורים: “אנחנו עלולים לסיים שם עם אינתיפאדה שלישית בגלל התסיסה שנגרמת כתוצאה מהקושי הכלכלי והעדר כניסת הפועלים לישראל”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.