מאמר מערכת | יום כ"ח טבת ה׳תשפ״ד 09.01.2024

כשהיד לא רעדה: מי יקום וייקח אחריות?

לב מי לא יחרד למראה מעשי הוונדליזם, חילול ה', ביזוי והרס מחמד ליבנו, בית מדרשו של נשיא דורנו הנתון למשיסה | הרבי צעק מנהמת ליבו על מי שמכר ספר של הרבי הריי"צ נ"ע, שהוא מחזיק פצצה מסוכנת ביד. הבחור עם הפטיש ויתר חבריו: איך לא פחדתם?? איך לא רעדו לכם הידיים?? | הנהלת 770 והישיבה: אם אתם לא מסוגלים לשמור על הפיקדון היקר שקיבלתם – אין מנוס, תסיקו מסקנות
כשהיד לא רעדה: מי יקום וייקח אחריות?

 

על זה היה דווה ליבנו: לב כל חסיד חב"ד בכל העולם חשב להתפלץ למראות הקשים מבית חיינו: בחורים מחזיקים בכלי משחית, אחד נוטל פטיש הריסה, נותצים את הקיר הדרומי של בית רבינו, בית המדרש הגדול של הרבי – תלפיות – שכל פיות החסידים פונים אליו, משתוקקים אליו, כמהים להתפלל בו.

המשגיח הזדעק וזינק לעבר המכים בפטיש; אך נבלם, בטרם יספוג אף הוא מהלומות.

הקיר הדרומי 'צפה' במשך עשרות שנים על שולחן התוועדויות הרבי; כאן הרבי התוועד במשך שעות ארוכות, אמר מאמרי חסידות בהזדמנויות מיוחדות, שיחות קודש, חילק כוס של ברכה עד שהמפות הצחורות האדימו כתולע, עודד במרץ ומאור פנים כשל משה רבינו שבדור, את 'מארש נפוליון' והחסידים כולם היו ב'ספירות עליונות'.

הרבי הסביר בהזדמנויות שונות עד כמה הקירות של בית המדרש 770 ספוגים בקדושה; הרבי אף ביקש לבנות העתק מדוייק בכפר חב"ד, שיהיה 'נחלה' של חסידי חב"ד בארץ הקודש, ומי שלא יוכל להגיע אליו ל-770 בניו יורק, יוכל להיות בהעתק המדוייק בכפר חב"ד, וההמשכות יושפעו.

חסידי חב"ד בארץ ובעולם וכן בתי חב"ד סביב הגלובוס, מהם נוהגים לבנות חזית יפה בדוגמת 770, כסמל להתקשרות לאילנא דחיי.

בקונטרס המופלא "בית רבינו שבבבל", הרבי מעניק מתנה רוחנית עצומה לחסידים: 770 הוא בית מקדש מעט שגלה עימם לבבל ומשם ימשיך בראש בתי המדרשות לארץ ישראל כשהגאולה תגיע. הקדושה לא זזה ממקומה. הרבי מאריך בדבר הפעולות הקדושות של חותנו הרבי הריי"צ נ"ע "נשיא הדור" בבית מדרש זה, אשר מעניקות למבנה את הקדושה הגדולה, יחד עם פעולות ההמשך של 'דור השביעי'.

הנה קטע מהשיחה המופלאה: "וְכֵיוָן שֶׁ״בְּכָל מָקוֹם שֶׁ גָּלוּ יִשְׂרָאֵל שְׁכִינָה עִמָּהֶן״, הֲרֵי, בְּגָלוּת זֶה הָאַחֲרוֹן שֶׁרוֹב מִנְיָן וְרוֹב בִּנְיָן דִּבְנֵי יִשְׂרָאֵל בְּיַחַד עִם נְשִׂיא הַדּוֹר נִמְצְאוּ בְּגָלוּת אַמֶרִיקָא, גָּלְתָה גַם הַשּכִינָה לְגָלוּת אַמֶרִיקָא; וּבְגָלוּת אַמֶרִיקָא עַצְמָהּ ״(בְּבָבֶל) הֵיכָא״ -

בְּהַ״מִּקְדָּשׁ מְעַט״ דְּ״בֵית רַבֵּינוּ״, שֶׁהוּא בְּדוּגְמַת ״בֵּי כְנִישְׁתָּא דְהוּצַל וּבֵי כְנִישְׁתָּא דְּשָׁף וְיָתִיב בִּנְהַרְדָּעָא״ ,״שֶׁנָּסַע מִקְדָּשׁ וְיָשַׁב שָׁם״ (בִּמְקוֹם הַמִּקְדָּשׁ שֶׁבִּירוּשָׁלַיִם), וּמִמֶּנּוּ נִמְשֶׁכֶת הַשְׁרָאַת

הַשּכִינָה בְּכָל בָּתֵּי כְנֵסִיּוֹת וּבָתֵּי מִדְרָשׁוֹת שֶׁבְּכָל הָעוֹלָם.

עַד לְהַמָּקוֹם הַקָּבוּעַ דְּ״בֵית רַבֵּינוּ״, בֵּית הַכְּנֶסֶת וּבֵית הַמִּדְרָשׁ שֶׁלּוֹ, הַמֶּרְכָּז שֶׁל ליוּבַּאוִויטשׁ בְּמֶשֶׁך עֶשֶׂר שָׁנִים (תְּקוּפָה שְׁלֵימָה) הָאַחֲרוֹנוֹת (״הַכֹּל הוֹלֵך אַחַר הַחִיתּוּם״)

דִּכְבוֹד קְדֻשַּת מוֹרִי וְחָמִי אַדְמוּ״ר נְשִׂיא דוֹרֵנוּ בַּחַיִּים חַיּוּתוֹ בְּעָלְמָא דֵין, וְגַם לְאַחֲרֵי הִסְתַּלְּקוּתוֹ קְדוּשָּה לא זָזָה מִמְּקוֹמָהּ, וְאַדְרַבָּה, בְּאוֹפֶן דמעֲלִין בַּקּוֹדֶשׁ״, ״מוֹסִיף וְהוֹלך״ עַד בִּיאַת גּוֹאֵל צֶדֶק."

הרבי מציין שעשר שנות חייו האחרונות של הרבי הריי"צ נ"ע היו בבית רבינו 770 ("הכל הולך אחר החיתום").

ומה נגיד אנו, על אחת כמה וכמה, כשבית רבינו ספג במשך עוד עשיריות שנים את הקדושה של הרבי נשיא דורנו וקדושה לא זזה במקומה אלא 'מוסיף והולך' ביתר שאת, כפי שרואים בעיני בשר ממש, כיצד המקום ממשיך להיות 'תלפיות' שכל פיות מגיעים אליו, מכל קצוות תבל, מכל המגזרים והחוגים, ואפילו מתקיים בו "ונהרו אליו כל הגויים"!

*

לצד ה'תלפיות', מה נדבר ומה נצטדק: מזה כמה וכמה שנים, שיש מעין 'תחרות' בקרב כמה בחורים קיצוניים, שטעמו פירות באושים, מי יהיה מטורף וקיצוני יותר. למרבה הצער הם ביצעו עם הזמן סוג של השתלטות על כל מי שיפריע לגחמותיהם ו'נותנים את הטון' בחלקים נרחבים ומרכזיים בבית מדרשו של הרבי, עד כדי הפרעה בוטה ללומדים והמתפללים, שאינם בדיוק לפי הקו המטורף שלהם.

אולם נראה כי הפעם, נחצו כמה קווים אדומים, שמכאן כולם יצטרכו לחשב מסלול מחדש ולזרוק את כל הקונספציות השגויות של 'סבבי לחימה' ו'הפסקות אש' כפי שהיו עד היום. ההפקרות הזאת חייבת להיגמר!

ליובאוויטש מבליגה, אז מותחים את החבל עוד קצת. אז זהו, עד כאן!!!

למי שפחות עקב אחר ההתרחשויות בחפירת מנהרת הטרור ב-770 מתחת לקיר הדרומי, שבעטיה נסגרה חלק מעזרת הנשים ב-770 ונגרמה סכנה לבניין, נסכם בשתי שורות:

קבוצת בחורים מטורפת והזויה, שמזמן כאמור לא היה מי שיציב לה גבולות, החליטה על דעת עצמה לחפור מנהרה, פשוטו כמשמעו, 'להרחבת 770' אל עבר הקיר הדרומי. החפירות החלו מכיוון מקווה חיצוני ישן ולאחרונה האירוע התגלה במקרה.

מחבלי המנהרה, שהבחינו כי זממם התגלה, פרסמו 'קמפיין' למען הרחבת (יש שיאמרו החרבת היל"ת) 770, בקריאה התמימה כביכול לקיים רצון רבינו מאז ומתמיד להרחיב את הבניין.

מנהלי והן גבאי 770, לאחר היוודע האירוע החמור, הזמינו אמש (שני) מהנדס ומנוף עם יציקת בטון כדי לאטום את המנהרה המסוכנת ולהשיב את הסדר והיציבות על כנה, כדי לפתוח את עזרת הנשים שנסגרה ולמנוע סכנות ליציבות הבניין.

הבחורים שמעורבים בחפירת המנהרה המסוכנת, כדרכם בקודש, 'מי יאמר לו מה תעשה ומה תפעל', נטלו כלי משחית, פטישי הרס, וניגשו לפרוץ את הקיר של בית מדרשו של הרבי 770 בצד הדרומי, היכן שעומדת בימת הקודש של ההתוועדויות במשך עשיריות שנים, והחלו לנתץ!!! באחד הסרטונים שהופצו בזמן אמת, נראה בחור חבוש כובע וחליפה, נוטל פטיש הרס גדול ושובר את קירות בית מדרשו של הרבי!

 

איך לא רעדו לך הידיים?? בן נעוות המרדות!

נניח שיש לכם, בחורים בני 20 או קצת יותר, תכנית לבנות 'תוספת' ל-770. מי שמך לשר ולשופט, ממתי 770 נהיה שלך?? מי שמך לשבור ולנתץ?? האם אתה תלך להשיג חיפוי במקום זה ששברת? בית כנסת שבו אתה מתפלל, אתה גם לוקח פטיש גדול ושובר קיר כי 'בא לך' להרחיב?? איפה הבושה??

הרבי צעק מנהמת ליבו על מי שמכר ספר של הרבי הריי"צ, שהוא מחזיק פצצה מסוכנת ביד. איך לא פחדת?? איך לא רעדו לך הידיים??

מי שקצת הקשיב למה שהרבי לימד אותנו, הדרך רחוקה כמזרח ממערב הדרך שהתווה לבין מה שראינו אמש. הרבי דרש לפעול בדרכי נועם, אהבת ישראל לצד נחישות בקירוב רחוקים. איך הרבי התייחס אפילו לגויים שהגיעו להתברך? באיזה מאור פנים, עם המילים הספורות שהרבי ברך הם צעדו לכל חייהם. מה נדבר ומה נצטדק למראה השוטרים הגויים שמביטים ולא מאמינים? ומה לגבי כלי התקשורת שמדווחים בכל העולם על מה שאירע? בושה גדולה.

אבל אשמים אנחנו. ראינו ושמענו את ההתנהגות הקלוקלת, את החינוך להכות, להרביץ, לדחוף, להשמיץ ולא הבנו. הכל בשם ה'צדיקות' המעושה.

והנה, את אשר יגורנו בא לנו: לראשונה בהיסטוריה, בית מדרשו של הרבי נסגר ע"י המשטרה עד להודעה חדשה. מספר בחורים קיצונים נעצרו וכנראה במקרה הטוב יקבלו 'כרטיס בכיוון אחד' חזרה הביתה.

*

את פירות הבאושים כנראה כבר מאוחר לתקן, כל דברי טעם יפלו על אוזניים ערלות והם ימשיכו בשלהם.

השאלה הכואבת והמהדהדת שנשאלת כיום הזה: איפה הנהלת 770??? מה עשיתם כדי לעצור את הטירוף? מה שקרה אמש זה רק הפיצוץ, אבל קדם לו טרור יומיומי כמעט שכלל מעשי אלימות כנגד בחורים ואנ"ש שרק באו ללמוד ולהתפלל ב-770. קריעת שיחות קודש של הרבי, זריקת ביצים, דחיפות, מכות והכל בשם ה'התקשרות הגדולה' כביכול.

הפעם זה חצה כל גבול: כמו להבדיל מחבלי חמאס, חפרו מנהרה מתחת ל-770 באישון לילה תוך סיכון הבניין ואמש קרה מה שקרה כהמשך אחד למעשי הטרור הקיצוניים.

הנהלת וגבאי 770: אל תגידו 'לא ראינו ולא שמענו'! אם אתם לא מסוגלים לשמור על הפיקדון היקר שקיבלתם – אין מנוס, תסיקו מסקנות! מה שהיה - לא יכול להמשיך.

גם הישיבה שמעניקה אשרות שהייה לבחורים המגיעים ללמוד ב-770, צריכה לערוך חשבון נפש:

כמעט מידי שנה, יש דיונים לגבי גובה שכ"ל אותו גובים מהבחורים שמגיעים מידי שנה ללמוד בחצרות קדשינו, בישיבה המרכזית ב-770. הגיע הזמן שיבדקו לא רק את שכ"ל, אלא בעיקר בציציותיהם של המועמדים. האם הם ראויים להיות תלמידים בישיבה של הרבי?? לפחות כמו שבודקים בשידוכים ואין סומכים על הנס.

בכך אולי 'מעז ייצא מתוק' ונפסיק לסבול מכל פירות הבאושים הללו.

"עַל זֶה הָיָה דָוֶה לִבֵּנוּ עַל אֵלֶּה חָשְׁכוּ עֵינֵינוּ עַל הַר צִיּוֹן שֶׁשָּׁמֵם שׁוּעָלִים הִלְּכוּ בוֹ"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.