צבי סופר | יום כ"ח טבת ה׳תשפ״ד 09.01.2024

770 נסגר עד להודעה חדשה; עשרה בחורים קיצונים נעצרו

משטרת ניו יורק סגרה עד להודעה חדשה את בית הכנסת הראשי של 770, איסטרן פארקווי בפעם הראשונה בהיסטוריה על רקע האלימות והוונדליזם של בחורים שהחריבו קיר בבית המדרש של הרבי | עשרה בחורים נעצרו בחשד להרס ותקיפת שוטרים
770 נסגר עד להודעה חדשה; עשרה בחורים קיצונים נעצרו

לראשונה בהיסטוריה, מאז רכש כ"ק האדמו"ר הריי"צ את בניין 770, הבניין נסגר בידי המשטרה, עד להודעה חדשה ומבלי לנקוב בתאריך פתיחה צפוי. רק בתקופת הקורונה, בית המדרש נסגר לסירוגין וגם אז בשל הוראות הבריאות.

בית הכנסת המרכזי של 770 נסגר באופן זמני על ידי משטרת ניו יורק בגלל האלימות והוונדליזם של קבוצת בחורים שמזדהים כ"משיחיסטים" ודוחים כל סמכות רבנית וקהילתית.

הם פרצו את קירות 770 ביום שני אחר הצהריים כדי להילחם בסגירת המנהרה שבנו כדי להרחיב באופן חד צדדי את 770, וגרמו לחששות רציניים לגבי מעשיהם ותוכניותיהם.

בשיתוף פעולה נדיר משותף, אגודת חסידי חב"ד\המרכז חינוך יחד עם גבאי 770, פנו למשטרת ניו יורק NYPD לסיוע, שמצידה סגרה את בית המדרש עד להודעה חדשה.

כידוע, הנהלת ה'מרכז לענייני חינוך' נמצאים כעת בהליכים משפטיים על זכויות הבעלות בבית המדרש הראשי, מול הגבאים המפעילים אותו כיום.

כפי שפורסם כאן ב-COL במהלך הלילה, הרב יוסף ברוין חבר הבד"צ קראון הייטס, תקף בחריפות את המעשים הנפשעים חסרי התקדים.

המשטרה נתקלה בהתנגדות אלימה מצד הבחורים התוקפניים וביצעה ככל הידוע עשרה מעצרים. המשטרה לא מסרה מתי ייפתח מחדש בית המדרש של הרבי.

ל-COL נודע כי כבר אמש נצפה אחד מגבאי 770, יחד עם פועלים נכנסים ל-770 עם ציוד בנייה כדי להתחיל בתיקוני ההרס. המטרה היא לאפשר את פתיחת בית הכנסת לקהל הרחב בהקדם האפשרי.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.