מערכת COL | יום כ"ח טבת ה׳תשפ״ד 09.01.2024

ר"ח שבט: הכח "לתרגם" ולהנגיש את החסידות לכל | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שבעים ושתים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיעור בקשר עם ר"ח שבט והמשך ההכנה לקראת יום הבהיר יו"ד שבט, מליקוטי שיחות חלק ל"ו, בו הרבי מנתח את משמעות תרגום התורה לשבעים לשון ע"י משה רבינו בר"ח שבט, ומתוך העיון במשמעות הפנימית של תרגום התורה, לומד על הרבי על משמעות תרגום והנגשת פנימיות התורה ע"י הרבי הריי"צ, וחובת הכל לעסוק בכך  
ר

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שבעים ושתים בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיעור בקשר עם ר"ח שבט והמשך ההכנה לקראת יום הבהיר יו"ד שבט, מליקוטי שיחות חלק ל"ו, בו הרבי מנתח את משמעות תרגום התורה לשבעים לשון ע"י משה רבינו בר"ח שבט, ומתוך העיון במשמעות הפנימית של תרגום התורה, לומד על הרבי על משמעות תרגום והנגשת פנימיות התורה ע"י הרבי הריי"צ, וחובת הכל לעסוק בכך.

מדוע משה תרגם לעם ישראל את התורה בשבעים לשון? * ההסבר שתורגם עבור היהודים שאינם יודעים לה"ק ודחייתו * ההסבר שתורגם כהכנה לגלות ודחייתו * ההסבר שתורגם עבור הגויים שירצו להתגייר ודחייתו * לשון הקודש – שפתו של הקב"ה ושפתה של התורה * קדושת התורה גם בתורה שבעל פה * משה רבינו החיל את קדושת התורה גם לתרגומיה בלשונות העולם * מדוע מופיעים בתורה מילים בשפות זרות? * משה תרגם את התורה לשפות ולכתב של השבעים לשון.

האם משה אמר את משנה תורה מפי עצמו? * ההבדל בין ארבעת החומשים והחומש האחרון * כיצד חידושיו של יהודי הלומד כיום מתקדשים בקדושת התורה? * פעולת בעל ההילולא לתרגם החסידות לשבעים לשון * נתינת הכח מהרבי הריי"צ להפיץ את פנימיות התורה חוצה.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.