מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תשפ״ד 05.01.2024

כשהרבי ביקש שיסירו את שמו ונשיאותו מכמה מוסדות חב"דיים

 למדתי שכל מי שמעוניין להדבק ברבי נשיא דורנו עליו לטפח בעצמו את התובנה הזו ש"אדה"ז [וחב"ד] יקר לו", היינו שיש לשאת בגאון את היותנו חסידי חב"ד וממשיכים את מורשתו של המאור הגדול שהאיר את העולם בתורתו ובמשנתו מבלי לעגל פינות ומבלי לוותר על העקרונות המקודשים בחב"ד מדורי דורות | טורו השבועי של הרב שמעון אייזנבך, רבה של שכונת השחמון באילת
כשהרבי ביקש שיסירו את שמו ונשיאותו מכמה מוסדות חב
בעיגול: כותב השורות

אנו נמצאים היום בכ"ד טבת - 111 שנה להסתלקות אדמו"ר הזקן מייסד תנועת חב"ד ומן ההכרח לגעת ולו במעט בשיפולי גלימתו ובאמריות אדרתו ביום סגולה זה.

בשנים האחרונות לנשיאותו, ביקש הרבי מאיזו סיבה שירידו את שמו מהבלנקים של כמה מהמוסדות שהתאדרו עד אז שהם בנשיאותו של הרבי. הרבי ביקש זאת יחד עם בקשה נוספת שימנו באותם מוסדות איש שיבקר על כל הנעשה בהם.

כאשר הרבי רצה להבהיר מהם המאפיינים הנדרשים לאותו איש כדי להתאימו לתפקיד המדובר הוא כתב כך: "יסירו שמי מגליוני המוסדות... עד שיצרפו בכל אחד מהם פנים חדשות שיודע ויקר לו אדמו"ר הזקן וחב"ד". התואר שהרבי דרש מאותו חסיד הוא שאדמו"ר הזקן יהיה יקר לו!

מאז למדתי שכל מי שמעוניין להדבק ברבי נשיא דורנו עליו לטפח בעצמו את התובנה הזו ש"אדה"ז [וחב"ד] יקר לו", היינו שיש לשאת בגאון את היותנו חסידי חב"ד וממשיכים את מורשתו של המאור הגדול שהאיר את העולם בתורתו ובמשנתו מבלי לעגל פינות ומבלי לוותר על העקרונות המקודשים בחב"ד מדורי דורות.

ביטוי נוסף ששמענו מהרבי על אדה"ז בהקשר לעבודת הפצת המעיינות שלנו, נמצא באגרות קודש להרב החסיד הנודע רבי ישראל מאיר אלטיין. המכתב נמצא באגרת קודש חלק ג' מכתב תמב.

הרבי מעיר לו על כך שלא ערכו אצלו חלוקת הש"ס נרחבת לכבוד י"ט כסלו כנהוג אצל חסידים ובין היתר כותב לו הרבי:

"אלא שיעשה כן וכן חבריו במחנו כאו"א מהם, סביבה שתהי' פינת ליובאוויטש שהשגחה העליונה נטעתו לע"ע במחנו, אז דער אלטער רבי פארנדיק איבער דער וועלט און קומענדיק למחנו זאל ער ניט קומען אין דער פרעמד נאר טרעפן דארט אן אייגענעם עולם, אייגענעם ביהמ"ד, שמות פון חסידישע ספרים אויפן פלאר און דער אויר פול מיט אותיות התורה ביר"ש בכלל און אותיות חסידות חב"ד בפרט וואס אף שעלו למעלה אבל הרושם באויר נשאר לנצח וכידוע בכל דבר שבקדושה שהרושם נשאר.

ובתרגום לעברית: 

"שאדמו"ר הזקן בנוסעו סביב העולם ובהגיעו למחנו, שלא יבוא למקום זר אלא ימצא שם קהל משלו, בית המדרש משלו, שמות של ספרים חסידיים על המדף ושהאויר יהיה מלא באותיות של תורה ביראת שמים בכלל ובאותיות חסידות חב"ד בפרט שאף שעלו למעלה אבל הרושם באויר נשאר לנצח וכידוע שבכל דבר שבקדושה הרושם נשאר".

בטח הרבי השמיע כמה וכמה פעמים בהזדמנויות שונות את הביטוי הזה שאדמו"ר הזקן ירגיש בנוח ובנועם כשהוא מבקר אצלנו ואשמח למקורות נוספים.

ודבר נפלא הוא להתבונן - כל אימת שנערמים לנו קשיים ועיכובים בעבודת הקודש - באורח הנכבד שעומד להגיע אלינו. התבוננות קלה שיש להכין לו מקום לפי רוחו נוסכת בנו כוח ועוז לעשות את ההכנות לכך.

המחשבה כיצד הרבי יגיב לנוכח ביקורו אצלנו כאשר יראה כל פרט ופרט ממריצה אותנו לתקן דברים רבים ולפעול בהרחבה גדולה לאין שיעור.

ביטוי נוסף ששמעתי כד הוינא טליא ממשפיעים שהיו מתבטאים ואומרים לאחר 'לקיחת משקה' ובדברים היוצאים מן הלב: "לשם מה ישב אדה"ז בכלא?" המשפט הזה היה נאמר כאשר המשפיע רצה להטיף תוכחות מוסר לעצמו ולאחרים היה מעורר אותם ע"י שיחשבו על היסורים שעבר אדה"ז וכל זאת כדי שחסידי חב"ד ייראו כפי שהם נראים?!

ועל כל אלה יש להוסיף את היום יום דכ"ד טבת שהרבי מהר"ש שאל את אביו הצמח צדק: "מה רצה הסבא" בדרכי החסידות "ומה רצה" בחסידות? ויענהו הצמח צדק: דרכי החסידות הם, שכל החסידים יהיו כמו משפחה אחת וכו'.

גם כאן ביטוי מעניין על אדה"ז, "מה רצה הסבא?" ורצון הסבא מחייב את כולנו.

המלצה לכל בר בי רב דחד יומא ללמוד את אגרתו של אביו של הרבי הגרלוי"צ שניאורסאהן שכתב לרגל יום ההילולא של אדה"ז בכ"ד טבת תקע"ג. יש שם חידושים נפלאים כברק המבריק. האגרת היא בעמ' רמט ומשתרעת על פני כמה עמודים.

צימוק אחד מהם: כד"ט (כ"ד טבת) הוא גימטריה של שלושים ושלש! מספר ל"ג הוא מספר המסמל מיתוק הגבורות ומיזוג של גבורות בחסדים. זו הסיבה שאסתר נקראה אל המלך מלכו של עולם לאחר שלושים ושלשה ימים! (ואני לא נקראתי לבוא אל המלך זה שלושים יום + וצומו עלי שלושה ימים לילה ויום = 33).

"אחת דתו להמית" להמית הוא אותיות "לה"י מת" צריך להמית את ה"להי"! מה זה 'להי'? הן שלשת הגבורות האמצעיות משם אלקים וכאשר ממתקים את הגבורות בשרשן לוקחים כל אות מתוך הלה"י ועולים לאות אחת שלפניה. הל' הופך להיות כ'. הה"א הופך להיות ד' ואות י' הופכת להיות ט'. שלשת האותיות השורשיות הללו הן כ-ד-ט, היינו כ"ד טבת!

פרפרת נוספת מובאת שם ש"זלמן" הוא בגימטריה קכז כנגד 127 מדינות עליהן מלכה אסתר כנגד 127 שנות חיי שרה שזהו מידת המלכות. וזלמן הוא שם של כנוי וכנוי הוא במלכות ו'כנוי' עולה מניינו ל-86 שם אלקים.

עוד זאת שם: אדה"ז נסתלק בתקע"ג כי "נצר חסד ונקה" בגימטריה תקע"ג בדיוק והוא שורש הב' פעמים אור שב'שניאור'.

זכותו של אדה"ז, בעל התניא והשולחן ערוך תגן על כל עמו ישראל הנתונים בצרה ובשביה ולישועת עולמים בגאולה האמיתית והשלימה נאו.

להערות והארות אשמח ואשיב לדורשיי במייל:  [email protected]

ובווצאפ 2711532-052

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.