מערכת COL | יום כ"ג טבת ה׳תשפ״ד 04.01.2024

כשהרבי הסביר: מדוע הלב שלנו נמצא בצד שמאל ולא ימין?

איש חכם מירושלים נפגש עם הרבי. הרבי העלה בפניו שאלה מאוד מעניינת: למה נבראנו בצורה כזו שלב האדם פועם בצד שמאל? הרי לכאורה, הלב - שעניינו נתינה ואהבה, היה הכי מתאים שיהיה בצד ימין, שכידוע ימין על פי הקבלה מורה על נתינה, על חסד • מדור שבועי ב-COL: 'בודפוסט' - עם מסר לשבת קודש מאת הרב שמואל רסקין, שליח חב"ד בבודפשט בירת הונגריה
כשהרבי הסביר: מדוע הלב שלנו נמצא בצד שמאל ולא ימין?

איש חכם מירושלים נפגש עם הרבי. הרבי העלה בפניו שאלה מאוד מעניינת: למה נבראנו בצורה כזו שלב האדם פועם בצד שמאל? הרי לכאורה, הלב - שעניינו נתינה ואהבה, היה הכי מתאים שיהיה בצד ימין, שכידוע ימין על פי הקבלה מורה על נתינה, על חסד.

הסביר הרבי: הלב שלנו נמצא בצד שמאל, בכדי שהוא יהיה בצד ימין של האדם העומד מולנו. כי הלב לא נברא רק בשביל עצמנו, אלא בעיקר כדי להתכוונן רגשית, ולבחון כיצד אנחנו עוזרים למי שנמצא מולנו.

הרבי נתן לנו השראה וחינוך לאהבה ונתינה אינסופית, עם כל הלב לכל אחד. בעיצומו של יום הכיפורים בשנת 1976, בהפסקה הקצרה שבין תפילת מוסף לבין תפילת מנחה, קרא הרבי לרב חודקוב, מזכירו האישי, ואמר לו: אני רוצה שתקימו בכפר חב״ד ארגון חסד שנותן עזרה וסיוע ליולדות. הרבי גם הציע שם לאותו ארגון: שפרה ופועה, על שם המיילדות העבריות שעליהם אנחנו קוראים בפרשת שמות, אותן מיילדות שנתנו את כל הסיוע לנשים היהודיות במצרים בכדי שיוכלו להמשיך ללדת.

הרבי ביקש שהסיוע יהיה לכל אישה, מבלי לחלק בין אישה שיש לה אמצעים לאישה דלת אמצעים, בכדי שכולם ירגישו בנוח לקבל מהארגון הזה. הרבי ביקש שזה יהיה ארגון שיסייע מעגלה ועד חיתול, לתת את כל הצרכים החל מארוחות חמות, ועד בייביסיטר ובגדי תינוק. הרבי אמר שכל ילד שנולד, מביא עוד אור ועוד ברכה לעם ישראל.

מאז, בתבנית זו הוקמו ארגוני "שפרה ופועה" בכל רחבי העולם. גם אצלנו בבודפשט, אשתי היקרה יחד עם חברותיה השליחות שנמצאות כאן, הקימו את ארגון שפרה ופועה בבודפשט, שנותן סיוע לכל יולדת, עד שאיך אומרות אצלנו נשות הקהילה? שווה ללדת!

נמשיך יחד כולנו לעשות מעשי חסד לזכות כל עם ישראל, להצלחת חיילינו הגיבורים, לשחרור החטופים, שישובו כולם הביתה בשלום, להחלמת הפצועים, וניצחון על האויב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.