הזלזול בדעת התורה בפראג עלה מדרגה
הרבנים סידון וקלכהיים לא הסתפקו בהתנהגות נלוזה זו, אלא אף הביאו בהמשך לסגירת בית הכנסת לתפילות. לא הטריד אותם שבית הכנסת העתיק ביותר באירופה, שלא פסקו בו תפילות במשך מאות בשנים, יעמוד שומם – העיקר שהרב באראש לא ינהל אותו, וכדברי האישה הידועה במשפט שלמה: גם לי גם לך לא יהיה.
בית הכנסת נשאר סגור למעלה משמונה חודשים, כשבמשך זמן זה הגיעו מחאות רבות מרבנים ועסקנים רבים מכל רחבי העולם על הזלזול המופגן, בידי אנשים המגדירים עצמם כרבנים, בדין התורה שנעשה בהסכמתם ובהתחייבותם ובבית הכנסת – אולם ללא הועיל. בינתיים ציבור המתפללים הקבוע של בית הכנסת, עבר להתפלל בבית הכנסת "אהבת יוסף" שבבית חב"ד, שבו נערכות תפילות 3 פעמים ביום, כשגם התיירים הרבים הפוקדים את העיר משתתפים בתפילות.
בעקבות לחץ כבד, החליטו הרבנים סידון וקלכהיים לאחרונה לפתוח את בית הכנסת – אולם להבטיח, באמצעות שומרים מיוחדים, שהרב באראש לא יוכל למלא את תפקידו כרב בית הכנסת. הרב קלכהיים, שהוצג לאחרונה בראיון ל"קול ישראל" כמי "שאינו מעורב כלל במחלוקת בפראג" (!), הודיע על ה"בשורה טובה למבקשי ה'", שבית הכנסת ישוב ויפתח לקראת שבת פרשת ויצא, ט' כסלו. קדם לכך טקס הכתרת הרב סידון לרבה של פראג – תואר שנשלל ממנו על ידי ראש הקהל הקודם, מר תומאש ילינק (כאן המקום להעיר, שעל פי הלכה קיים ספק גדול האם הרב סידון יכול לשמש בתפקיד שכזה, לאור היותו גר וקביעת ההלכה שגר לא ישמש בתפקיד שיש בו משום שררה על הציבור), תוך ההצהרה שמכוח זה הוא ישמש גם כרב בית הכנסת אלטנוי – היפך פסק הדין.
במענה לשאלות רבנים רבים, מאירופה והעולם כולו, על דבר הפתיחה המתוכננת – העלו הרבנים סידון וקלכהיים את רמת החוצפה והזלזול בדין התורה וברב גולדברג, כשהסבירו שפתיחת בית הכנסת באופן כזה נעשתה בהתייעצות ועל דעתו של הרב גולדברג שליט"א, ואף נשלח שליח מיוחד מהארץ, הרב תמרי (-ר"מ במכון אריאל), להשתתף באירועי השבת – גם זה בהתייעצות עם הרב גולדברג. כל המהלך, טען הרב קלכהיים באזני כל מי שרצה לשמוע, הוא בהתאם לפסק הדין, שכן הוא נעשה בהתייעצות עם הדיין. כדי למנוע את מה שמן הסתם לא יאחר לקרות, היינו הכחשה של הרב קלכהיים על דברים שאמר במפורש, מצורפת בזה הקלטה של חלקים מדבריו בשיחה עם אחד הרבנים.
להאזנה לחצו כאן
הרב באראש פנה לרב גולדברג, בשאלה האם אכן התייעצו איתו בנידון, והאם שינה את דעתו המובעת בבירור בפסק הדין, שלפיו הרב באראש הוא האחראי על בית הכנסת – שהרי בפתיחת בית הכנסת באופן כזה ישנה הפרה בוטה של הפסק, ותשובתו של הרב גולדברג שליט"א לא איחרה להגיע. במענה חריף הוא ענה על גבי מכתב השאלה: "אין הדברים נכונים ומעולם לא התיעצו איתי בענין זה". המכתב מצו"ב.
מכתבו של הרב גולדברג נמסר על ידי הרב באראש בערב שבת לידי הרב קלכהיים, בשעה שהאחרון היה עסוק בהדבקת מודעות שהודיעו על "הסדר החדש בבית הכנסת" – אולם למרות שנוכח לדעת שנתפס בשקר ברור, הדבר לא הפריע לו כלל להמשיך ולארגן את השבת, תוך שהוא מוודא שהרב באראש לא יוכל לשבת במקומו במזרח בית הכנסת, על ידי הנחת ספרים וחפצים במקום.
המפליא בכל הסיפור הוא, שהרב קלכהיים מקבל תמיכה למעשיו הנלוזים מהרב נח לנדסברג, רבו של הישוב צפריה, שעומד בראש מה שנקרא "בית דין של פראג". הרב לנדסברג, שהיה בין יוזמי ההליכה לדין התורה אצל הרב גולדברג שליט"א, מתעלם לפתע מפסק הדין, ואף, כאמור, שיגר שליח מיוחד – הרב תמרי – שישתתף כנציג "בית הדין" במה שמסמל יותר מכל את... הרמיסה של פסק הדין שהוא בעצמו יזם.
מעניין לציין, שבהודעה על פתיחת בית הכנסת אלטנוי, מצוין במפורש, שבית הכנסת נפתח לתפילה אך ורק בשבתות, ואילו בימי השבוע ימשיך בית הכנסת להיות סגור לתפילות. בדבר זה יש משום תעודת עניות ברורה לרב סידון ואנשיו, שהרי הסיבה לכך היא שאין להם אפילו מניין של מתפללים שבאים להתפלל באלטנוי מדי יום. בחוששם שציבור המתפללים הקבוע שהיה מתפלל באלטנוי מדי יום – ומתפלל היום בבית הכנסת שבבית חב"ד – ישוב לאלטנוי, הם מעדיפים לסגור את בית הכנסת לתפילות במשך כל השבוע...
רבנים מכל העולם נדהמו מהזלזול הבוטה בדיין הרב גולדברג ובפסק הדין, כשהמטרה מקדשת את האמצעים, תוך שימוש באלימות ובשקרים בוטים – עד כדי כך שלא מתביישים לשקר גם ב"מילתא דעבידא לגלויי". בימים אלו מתארגנת מחאה מטעם הרבנים מרחבי העולם, וקריאה לכל הנוגעים בדבר לציית במהירות לדינא, ולהפסיק לאלתר את הפגיעה ברב גולדברג שליט"א ובפסק הדין.
לינק לאתר www.oldnewsynagogue.com
הרב לנדסברג המדובר איננו אותו לנדסברג שפורסם עליו כתבה באחד העיתונים לפני כמה שנים בעקבות הגיורים הרבים שערך בפראג, ושהמשיך לעשות בסיטונאות למרות שרוב הגרים שגייר אינם שומרי תומ"צ?
ד"ש למשפחת הרב דה"אלטנוי".