מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ד 03.01.2024

תמונה חדשה של הרבנית שיינא הורנשטיין הי"ד - נחשפה לציבור

לרגל יום הולדתה ה-120 שחל אתמול, כ"א בטבת, פורסמה תמונה חדשה של הרבנית שיינא הורנשטיין, בתו הצעירה של אדמו"ר הריי"צ ואחותה של הרבנית חיה מושקא, שנרצחה בשואה
תמונה חדשה של הרבנית שיינא הורנשטיין הי
התמונה החדשה

תיעוד חדש של הרבנית שיינא הורנשטיין, בתו הצעירה של אדמו"ר הריי"צ ואחותה של הרבנית חיה מושקא ע"ה, פורסמה לראשונה לציבור השבוע, לרגל יום הולדתה ה-120.

הרבנית שיינא נולדה בכ"א בטבת תרס"ד. בהיותה כבת 28 נישאה לבעלה, הרב מנחם מענדל הורנשטיין הי"ד. השניים נרצחו על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.

מספרים עליה שהייתה ילדה יוצאת דופן וחכמה במיוחד. בהיותה הבת הקטנה במשפחה זכתה לתשומת לב רבה מאביה אדמו"ר הריי"צ ומזקנה אדמו"ר הרש"ב. מסופר כי כבר כשהייתה בת 3 שיחק עמה אביה אדמו"ר הריי"צ שח מט.

אחרי שחרורו של אביה, אדמו"ר הריי"צ, מהכלא הקומוניסטי בי"ב תמוז תרפ"ז, הייתה זו שיינא בתו הצעירה שהורשתה לבקרו ליד מוסקבה. היא הייתה מהיחידות שניתן לה האפשרות לעשות זאת.

בשנים מאוחרות יותר התגוררה, יחד עם בעלה, בסמיכות למקום מגורי הרבי והרבנית בפריז שבצרפת. הם הגיעו לצרפת מספר חודשים לפני הרבי והרבנית.

הרבנית שיינא ובעלה לא התברכו בפרטי בטן. השניים אימצו את אחיינם, בן אחותו של הרב מענדל הורנשטיין, אחרי שאמו נפטרה בדמי ימיה.

הרבי נשיא דורנו נהג לומר עליה קדיש בכל שנה ביום השני של ראש השנה. לאחר פטירתה של הרבנית חיה מושקא בשנת תשמ"ח הורה הרבי שיזכירו על המצבה גם את אחותה הצעירה שיינא.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מי זאת שעומדת לידה ? אני חושב מרת חנה גו...
כ"ו טבת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.