שניאור דייטש | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ד 03.01.2024

בהר חברון מוטרדים: בור ספיגה או מנהרת טרור?

חייל מילואים המשרת בחטמ"ר בנימין, הפיץ סרט של מנהרה שנחפרה ביישוב תלם, באזור הר חברון | "מצאנו פה מנהרה שנראית כמו מנהרות החמאס בעזה", מסביר החייל בסרטון | דובר צה"ל: "ככל הנראה מדובר בהכנה לבור ספיגה למי גשמים. הפצת הסרטון ע"י החייל - חסרת אחריות"
בהר חברון מוטרדים: בור ספיגה או מנהרת טרור?

חייל המשרת בחטמ"ר בנימין, הפיץ סרט של מנהרה שנחפרה ביישוב תלם, באזור הר חברון. החייל מציג את המנהרה הכוללת הסתעפות חדרים ונראה כי העבודות הופסקו באמצע.

"אחרי תקופה ארוכה ששומעים תושבי תלם ואדורה במערב הר חברון רעשי חפירה בתת קרקע, יצאנו לבדוק פה בתים במרחב", אומר החייל בסרטון. "חוץ מבנייה בלתי חוקית בעידוד הרשות הפלסטינית, מצאנו פה מנהרה שנראית כמו מנהרות הטרור של החמאס בעזה".

הסרטון הפוץ במהירות והוסיף לא מעט דאגה בקרב תושבי האזור.

 

דובר צה"ל הגיב לסרטון: ״עם קבלת הדיווח נשלחו גורמים מקצועיים במטרה לחקור ולבדוק את הפתח בקרקע. מבדיקה ראשונית עולה כי ככל הנראה מדובר בהכנה לבור ספיגה למי גשמים. אנחנו מתייחסים למקרה בכובד ראש ומשקיעים מאמצים לבדוק לעומק על מנת לשלול קשר לטרור".

בדובר צה"ל מתייחסים בחומרה להפצת הסרטון ע"י החייל: "עם זאת, הוצאת הסרטון ללא אישור ע״י החייל חסרת אחריות, דווקא בזמנים אלו צריך להיות רגישים ומטרתנו היא לחזק את תחושת הביטחון של התושבים. אנחנו עושים ימים ולילות מול התרעות ופועלים כל יום למעצר חשודים וחיסול מחבלים שרוצים לפגוע בנו, הוצאת סרטון או מידע מבצעי ללא בקרה פוגעת באופן ישיר במשימה ובתחושת הביטחון של התושבים.״

 

 

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כנראה שהדובר
כ"ב טבת
צודק רק חלקית בקטע הפירסום אבל בקטע בור הספיגה ספק גדול כי הרבי זעק ע''ז כמה פעמים וכך היה כמה פעמים גם ב10/15 שנה האחרונות שהסתירו מידע וע''כ אולי אין ברירה במצב הלא נורמלי והיה חייב לפרסם כדי למנוע אסון שאולי הצבא עלול בהוראת הדרג המדיני להתעלם


נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.