מערכת COL | יום כ"ב טבת ה׳תשפ״ד 03.01.2024

שמות: ה"רעיא מהימנא" מבטל את גזירות פרעה המודרניות

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שבעים ואחת בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיעור הכנה לקראת יום הבהיר יו"ד שבט ולפרשת שמות, מליקוטי שיחות חלק ט"ז, בה דן בשני המאורעות שאירעו בעקבות הנחת תיבת משה ביאור – ומתוך העמקה במשמעות הפנימית של גזירות פרעה מתבהר תפקידו של משה ה"רעיא מהימנא" לבטל את הגזירה הרוחנית להכניס את עם ישראל תחת שעבוד הטבע, ולגלות אלוקות גם בגלות  
שמות: ה

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שבעים ואחת בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיעור הכנה לקראת יום הבהיר יו"ד שבט ולפרשת שמות, מליקוטי שיחות חלק ט"ז, בה דן בשני המאורעות שאירעו בעקבות הנחת תיבת משה ביאור – ומתוך העמקה במשמעות הפנימית של גזירות פרעה מתבהר תפקידו של משה ה"רעיא מהימנא" לבטל את הגזירה הרוחנית להכניס את עם ישראל תחת שעבוד הטבע, ולגלות אלוקות גם בגלות.

היכן הוצבה תיבת משה, על שפת היאור או ביאור עצמו? * מדוע ירדה בת פרעה לרחוץ מגילולי אביה דווקא לאחר הנחת התיבה ביאור? * ומנין לנו שבת פרעה ירדה להתגייר ביאור? * מדוע הכתוב מתאר כיצד פרעה ביקש להשמיד את ישראל? * מדוע נגזרו גזירות פרעה רק לאחר מיתת יוסף וכל הדור ההוא? * סמל נהר הנילוס – ההמצאות תחת שליטת הטבע * ההבדל בין הגילוי שבארץ ישראל להעלם שבארץ מצרים * משה רבינו מפרנס את האמונה בעם ישראל * מהי ההדגשה שמשה היה רועה את צאן יתרו כהן מדין? * ביטול גזירת "כל הילוד" וביטול העבודה זרה של הנילוס הנם עניין אחד * שלוש השלבים ביציאת מצרים היומית * בכח הרעיא מהימנא נצא מהגלות הפרטית ומהגלות הכללית.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.