מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תשפ״ד 02.01.2024

"חי ונפטר עם אדמו"ר הזקן": תשע שנים לרבו של כפר חב"ד

ערב כ"ד טבת, יום הילולת כ"ק האדמו"ר הזקן: ביום רביעי כ"ג טבת, יחול יום היארצייט התשיעי של הרב הגאון מרדכי שמואל אשכנזי ע"ה, רבו הבלתי-נשכח של כפר חב"ד | בנו, המרצה הנודע ומשלוחי הרבי בראשון לציון הרב שניאור אשכנזי, חולק בריאיון רדיו להרצל קוסאשוילי על הצד האבהי והדואג שהכיר באבא, הלהט והחיות שהיתה בו בענייני הרבי ועל המסר החינוכי שספג
הגרמ"ש אשכנזי ע"ה בנאומו הדרמטי בבחירות תשמ"ט (קטע הוידאו בפנים). בעיגול: יבדלח"ט בנו הרב שניאור אשכנזי

חי ונפטר עם רבינו אדמו"ר הזקן: ביום רביעי כ"ג טבת, יחול יום היארצייט התשיעי של הרב הגאון מרדכי שמואל אשכנזי ע"ה רבו של כפר חב"ד. הוא נטמן למחרת, בעיצומו של יום ההילולא של רבינו הזקן, בכ"ד טבת.

פטירתו בחטף הותירה בהלם את בני משפחתו, תושבי כפר חב"ד ואנ"ש בכלל.

כידוע, לגרמ"ש זצ"ל היה 'קאך' מיוחד בהלכות שו"ע אדמו"ר הזקן, חיבר בין היתר את הספרים 'מראי מקום וציונים על הלכות תלמוד תורה' (שישה חלקים), 'שערי תפילה ומנהג' ו'ביאור על הלכות תלמוד תורה בשולחן ערוך אדמו"ר הזקן'.

בנו יבדלח"ט הרב שניאור אשכנזי, משלוחי הרבי בראשון לציון ומרצה נודע, התראיין להרצל קוסאשוילי בתכנית הרדיו של COL, וסיפר שביבים על אביו הגדול זצ"ל.

"אבי חי עם אדמו"ר הזקן, ונפטר עם אדמו"ר הזקן", פותח הרב שניאור אשכנזי את השיחה.

כשהמראיין הזכיר לו נאום חוצב להבות וקטע נאום מיוחד מתקופת בחירות תשמ"ט הידועות, הוסיף הרב שניאור ותיאר זכרונות מאותם ימים, כיצד עברו על אביו זצ"ל הימים והלילות בהפעלת 'כל העולם' לפעולה כפי רצונו הקדוש של הרבי.

צפו בנאומו המכונן של הגרמ"ש אשכנזי בבחירות תשמ"ט: (מארכיון ר' שמואל ריבקין שיחי')

"אבא לא היה בבית כחודש ימים ברציפות, הפעיל את כולם במערכה ש'שיגעה' את העולם", הוא מתאר. "לצד היותו רבו של כפר חב"ד, הוא היה גם אבא, היינו מסורים אליו, כמו חיילים".


להאזנה לריאיון המרתק:

יש גם נקודה חינוכית מעניינת: "בשנים היותר מאוחרות, בסביבות העשור האחרון לחייו, אבא היה הרבה יותר מעורב, שמעתי ממנו משפט שאמר על מישהו ואולי התכוון גם לעצמו: "בסוף נשארים רק עם המשפחה". הוא היה מקפיד בכל בוקר לערוך סבב טלפונים עם כולם, 12 ילדים בלעה"ר, ולשאול בשלום כולם. זה מסר שאני לוקח גם היום לחיים".

 

 

 

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.