. | יום כ"א טבת ה׳תשפ״ד 02.01.2024

ארבעה מחבלים חוסלו ביו"ש; הלחימה בעזה נמשכת

במהלך הלילה, צה”ל תקף תשתית צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים אמש לעבר שטח ישראל | “היום שאחרי” ברצועת עזה יעלה לדיון בקבינט המלחמה בשעה 19:00 בערב, ורק לאחר מכן ב-21:30 – הדיון יעבור לקבינט המדיני-ביטחוני | במהלך מבצע לילי לסיכול טרור בכפר עזון בפיקוד חטיבת אפרים, מחבלים ירו והשליכו מטענים. בתום חילופי אש חוסלו ארבעה מחבלים 
ארבעה מחבלים חוסלו ביו
צילום: דו"צ

 

היום ה-88 למלחמה I עדכונים שוטפים:
 –  מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור בהן פעלו מחבלי ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר יארון שבשטח לבנון. במהלך הלילה, צה”ל תקף תשתית צבאית של צבא סוריה בתגובה לשיגורים אמש לעבר שטח ישראל.

בנוסף, זוהו לפני זמן קצר שני שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב שלומי.

 –  המתיחות בגבול הצפון נמשכת: טיל נ”ט שוגר משטח לבנון ליישוב שלומי, והתפוצץ ליד בנין קומות – לא הופעלה אזעקה. אין נפגעים באירוע, קיים נזק קטן לרכוש.  צה”ל משיב אש לעבר מקור הירי.

יש לציין כי האזעקה איננה פועלת מול טילי נ״ט. גבי נעמן, ראש המועצה:” זהו אירוע חמור מאד ובנס לא נגרם נזק פיזי לתושבים. הירי הבוקר ממחיש את הסכנה הרבה במצב הנוכחי לתושבי שלומי. אנו לא נסכים לחיות במצב זה בשום אופן”.

 

 –  “היום שאחרי” ברצועת עזה יעלה לדיון בקבינט המלחמה בשעה 19:00 בערב, ורק לאחר מכן ב-21:30 – הדיון יעבור לקבינט המדיני-ביטחוני.

 –  ביממה האחרונה חיל הים, בשיתוף פעולה עם כוחות היבשה והאוויר, זיהו וחיסלו מחבלים שמניחים מטענים בחופים ובמבנים הסמוכים לחופים ברצועת עזה. בתיעוד מהאוויר, ניתן לראות את תקיפת המטענים שהוטמנו באזור החוף – ושרפה שפרצה במקום לאחר מכן.

במקביל, צה”ל ממשיך את הלחימה ברחבי הרצועה: בדרום העיר עזה כוחות מצוות קרב חטיבת ׳ראם׳ (179) זיהו שלושה מחבלים נכנסים למבנה המשמש למטרות טרור. אז, מטוס קרב השמיד את המבנה – וחיסל את המחבלים. לאחר התקיפה נראו פיצוצי משנה המעידים על אמצעי לחימה רבים שאוחסנו במתחם. במרחב ח’אן יונס שבדרום הרצועה, לוחמי הצנחנים תקפו כמה תשתיות טרור שסיכנו הכוחות. בהכוונה מודיענית על דירות בשכונה – אותרו אמצעי לחימה רבים.

במרכז רצועת עזה, אותרה במהלך סריקות של צוות הקרב החטיבתי 646 מעבדה שמשמשת לייצור אמצעי לחימה, בורות שיגור ומשגרים של רקטות ארוכות טווח – והם הושמדו על ידי כוחות הנדסה. כמו כן, במרחב ג’באליה צוות הקרב החטיבתי 261 (בה”ד 1) חיסל עשרות מחבלים, שניסו בין היתר להניח מטעני ולהפעיל רחפנים. באל בורייג’ – לוחמי גולני איתרו כמה משגרי רקטות שהוטמנו סמוך לבית ספר של אונר”א.

 – במהלך מבצע לילי לסיכול טרור בכפר עזון בפיקוד חטיבת אפרים, מחבלים ירו והשליכו מטענים. לוחמי צה”ל מגדוד המילואים 8211 זיהו את המבנה שבו הסתתרה חוליית המחבלים, ובתום חילופי אש חיסלו את ארבעת המחבלים שהיו במבנה ותפסו שלושה נשקים מסוג “קרלו” ששימשו אותם. בחילופי האש קצין צה”ל נפצע בינוני, משפחתו עודכנה.

 –  התקשורת הסורית דיווחה כי בשעה 04:35 ישראל תקפה מספר יעדים בפאתי דמשק הבירה. בדיווח נמסר כי התקיפה בוצעה מרמת הגולן וכי “נזק נגרם” במספר מוקדים. מדובר על התקיפה ה-6 בסוריה שמיוחסת לישראל רק השבוע.

–  אלפי מנות חיסונים נגד מחלות ילדים, כמו פוליו וחצבת, החלו להיכנס לרצועת עזה כדי לסייע במצב החירום ההומניטרי ההולך ומתגבר. משלוח החיסונים נכנס לעזה דרך מעבר רפיח, ומצרים סייעה באספקת מתקני הקירור.

–  סוכנות הידיעות הפלסטינית “וופא” מדווחת על תקיפות אוויריות בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה ובח’אן יונס שבדרום הרצועה. לטענתם, אזרחים נפגעו בהפצצות. במקביל, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על עימותים בין כוחות צה”ל לחמושים במחנה הפליטים ג’נין ובעיירה הסמוכה, יעבד.

– ארגון חיזבאללה דיווח על ארבעה הרוגים בתקיפות צה”ל בדרום לבנון. מתחילת המלחמה חוסלו 138 מחבלי חיזבאללה.

–  גורם רשמי בחמאס אמר לרשת הסעודית ‘א-שרק’ כי התנועה מברכת על היוזמות המצריות והקטאריות על עסקת חטופים בתמורה להפסקת אש. הגורם הבכיר הדגיש כי הם העבירו “הערות כדי להבטיח הגעה להפסקה מוחלטת של המלחמה בעזה”.

– סקי ניוז בערבית: הכוחות החות׳ים שיגרו 2 טילי שיוט לעבר ספינת מלחמה אמריקנית בים האדום, אך לא הצליחו לפגוע בה. מנגד, מקור מטעם החות׳ים הכחיש בשיחה עם רשת אל-ג׳זירה דיווחים על עימותים עם צבא ארה״ב.

– במהלך הערב שוגרו חמישה שיגורים משטח סוריה שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטחים פתוחים בדרום רמת הגולן. בתגובה, צה”ל תקף את מקורות הירי.

דובר צה”ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקף תשתית טרור של ארגון הטרור חיזבאללה, שממנה בוצעו השיגורים מוקדם יותר היום לכיוון אדמית. בירי  נפצעו קל 5 לוחמי מילואים ופונו לקבלת טיפול.

– 163 משאיות סיוע הומניטרי הועברו היום לשטח הרצועה. המשאיות עברו לרצועת עזה דרך המעברים רפיח וכרם שלום. כ-50% מהן הכילו מזון, היתר כללו מים, ציוד רפואי וציוד מחסה.

– דובר צה”ל: לוחם חשוד שירה במחבל שנעצר ברצועת עזה וגרם למותו, המשטרה הצבאית חוקרת.  בפעילות צה”ל ברצועת עזה נתפס מחבל, שהוחזק על ידי הצבא ונחקר בשטח. בתום החקירה, הועבר לשמירה על ידי לוחם. על פי החשד, בשלב מסוים ביצע הלוחם ירי לעבר המחבל העצור וגרם למותו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.