שניאור דייטש | יום י"ט טבת ה׳תשפ״ד 31.12.2023

הלשכה לסטטיסטיקה: אלו שמות הכי נפוצים בכפר חב"ד?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) את נתוני השמות הפרטיים שניתנו לילידי תשפ"ב | מה השם לבנים הנפוץ ביותר בקרב הציבור ומה השם לבנות? | ומה השם המוביל ביותר בכפר חב"ד, בפער גדול על האחרים?
הלשכה לסטטיסטיקה: אלו שמות הכי נפוצים בכפר חב
אילוסטרציה: ארכיון COL

 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) את נתוני השמות הפרטיים שניתנו לילידי תשפ"ב.

השם הנפוץ ביותר בקרב הבנים היהודים בשנה זו היה דוד – 1,710 שהם 2.6% מכלל הבנים היהודים שנולדו. אחריו היה השם אריאל, שניתן ל-1,404 ילדים ולביא – 1,332 ילדים.

השם הנפוץ ביותר בקרב הבנות היהודיות ב-2022 היה אביגיל – 1,284 ילדות זכו לשם זה. במקום השני היה השם תמר – 1,147, ומייד אחריו איילה עם 1,135 ילדות.

השם מוחמד, שהוא השם הנפוץ ביותר בישראל בכלל ובקרב הבנים המוסלמים בפרט, נמצא דווקא במגמת ירידה יחסית – משישית מהבנים המוסלמים בתחילת שנות ה-2000 לשמינית בשנת 2022. בקרב הבנות המוסלמיות השם הנפוץ ביותר היה מרים – 484.

השם שהגיע למקום השני הכללי – תמר, היה הנפוץ ביותר שניתן לבנות שנולדו במודיעין עילית. בתל אביב השם הנפוץ ביותר היה מאיה – 2.7% מכלל הבנות.

בקרב הבנים היהודים השם שהגיע לראש הטבלה הכללית – דוד, היה גם הנפוץ ביותר בירושלים, 4% מהבנים היהודים, בנתניה – 3.6%, ובאשדוד – 3.1%. כמות הילדים הגבוה ביותר שנקראו בשם זה הייתה בירושלים – (289.

בקרב הבנים המוסלמים השם יוסף היה במקום השני בירושלים – 4.2%, בנצרת – 4.1%, ברהט – 3.3% ובתל שבע – 3.1%. לעומת זאת, באום אל-פחם, היה במקום השני השם אחמד – 6%.

השמות הנפוצים ביותר לפי יישובים, שבהם נולדו לפחות 50 ילדים שנקראו בשם:

בקרב הבנות היהודיות השם אביגיל היה הנפוץ ביותר בבאר שבע – 3.0%. תמר, כאמור,  היה השם הנפוץ ביותר במודיעין עילית – 5.0%. מאיה היה השם הנפוץ ביותר בתל אביב-יפו – 2.7%.

שרה היה השם הנפוץ ביותר בביתר עילית – 5.9%, בית שמש – 5.1%, בני ברק – 4.6%, וירושלים – 3.5%. מבחינה כמותית מספר הילדים הגבוה ביותר שנקראו בשם זה היה בירושלים – 240.

אסתר היה השם הנפוץ ביותר באשדוד – 2.9%. בקרב הבנים היהודים השם דוד היה הנפוץ ביותר בירושלים – 4.0% מהבנים היהודים, בנתניה – 3.6%, ובאשדוד – 3.1%. מבחינה כמותית מספר הילדים הגבוה ביותר שנקראו בשם זה היה בירושלים – 289.

ביישובים מסוימים השם הנפוץ ביותר היה נפוץ באופן משמעותי לעומת שאר השמות. בכפר חב”ד, השם חיה היה הנפוץ ביותר לבנות – 14.4%, והשם מנחם מענדל – 17.4% היה הנפוץ ביותר לבנים. שניהם, על שם הרבי ורעייתו הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.