שניאור דייטש | יום י"ט טבת ה׳תשפ״ד 31.12.2023

כך התמודדו שלוחי הרבי באוקראינה עם המטח הקשה ביותר

בחרסון לא יודעים יום אחד של שקט, בז'פרוז'ה מיהרו לרוץ למקלטים, באודסה רצו עם למעלה ממאה ילדים למרחב המוגן ובקייב זקני הקהילה בחרו לבוא לתפילה למרות המצב: כך עברה מתקפת הטילים הקשה ביותר על אוקראינה אצל קהילותיהם של שלוחי הרבי באוקראינה
כך התמודדו שלוחי הרבי באוקראינה עם המטח הקשה ביותר
תיעוד מיוחד בחרסון: פגיעה ישירה - 20 מטר מבית הכנסת המרכזי בעיר

באוקראינה מנסים להתאושש מהמתקפה הקשה ביותר עם מטח כבד של 122 טילים ו-36 כטב"מים מתאבדים. "בוקר רועש בכל אוקראינה, השם ישמור", כך דיווח אחד משלוחי הרבי באוקראינה בשעת בוקר לבני משפחתו, "יש פה קולות נפץ נוראיים". 

"היו הפצצות בעיר שלנו", סיפר רב עיר הגרעין ז'פרוז'ה ושליח הרבי, הרב נחום ערנטרוי, בחסדי השם הקהילה שלנו בסדר. זו הייתה תקיפה משמעותית ביותר. טילים פגעו במפעל אצלנו וישנם הרוגים ופצועים. היה גם ניסיון לפגוע בתשתיות חשמל".

הרב ערנטרוי מספר כי "הרבה טילים לרחבי אוקראינה עפו דרך העיר שלנו. שמענו לאורך שעות פיצוצים של רקטות. כמובן מיהרנו למקלטים ישם שהינו עד יעבור זעם". 

וידאו מבניית המקווה בז'פרוז'ה בימים אלו:

בחרסון המצב קשה כבר תקופה ארוכה. שליח הרבי ורב העיר שעברה טלטלות בשנתיים האחרונות, הרב יוסף יצחק וולף, אומר כי "אצלנו אין יום אחד של שקט בעיר. יש אצלנו הבדל אחד שאין לאחרים - כאן אין אזעקה. האזעקה היחידה זו השריקה של הטיל". 

צפו בתיעוד מהזירה:

רב העיר אודסה ודרום אוקראינה, ושליח הרבי, הרב אברהם וולף, התעורר ליום קשה, יחד עם למעלה ממאה ילדי מעון הילדים 'משפחה'. "מה שאנחנו עוברים פה זה פשוט טירוף", הוא אומר. "מודים להשם שאנחנו בריאים, שלמים ומחייכים".

הרב מרדכי לבנהרץ, שליח הרבי ומרבני עיר הבירה קייב מספר: "הייתה התקפה חזקה של טילים. מנייני התפילה נערכו כרגיל, היהודים פה למדו לנהל חיי שגרה במצב החירום המתמשך. במתקפה הקודמת היו כמה בתים של יהודים שנפגעו מהטילים והרשת היהודית הגדולה שלנו JRNU, מיד התגייסה לעזור ולממן להם את השיפוץ - דבר נחוץ ביותר בימי החורף הקפואים פה". 

השליח הרב לבנהרץ מספר כי הם ממשיכים לנהל את החיים היהודיים ולא ביטלו תכניות. "בשבוע הבא יש לנו ארבע בריתות מילה לילד בן 11, לשני נערים ולאדם בן ארבעים", סיפר הרב לבנהרץ.

בסוף השבוע יקיימו שלוחי הרבי באוקראינה התוועדויות מיוחדות לרגל כ"ד טבת, יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.