מערכת COL | יום ט"ז טבת ה׳תשפ״ד 28.12.2023

התקדמות המלחמה, הגרלת הדירות שנפתחה וכ"ד טבת

תמונת מצב על המלחמה בעזה, הפספוס של החברה החרדית במלחמה על הבריאות, הגרלת דירה בהנחה שנפתחה השבוע, פוליטיקה בזמן מלחמה | וגם: הנהירה להאדיטש בכ"ד טבת והיארצייט התשיעי של הגרמ"ש אשכנזי
התקדמות המלחמה, הגרלת הדירות שנפתחה וכ
צילומים: באדיבות המצלמים, ארכיון COL, שלומי כהן

כמו בכל יום חמישי כאן באתר חב"ד און ליין COL, גם הערב (חמישי) תכנית 'ליל שישי' אקטואלית וחסידית לסוף השבוע בהגשת הרצל קוסאשוילי, החל מהשעה 21:00. זה מה שקורה הערב בתכנית.


האזינו לתכנית >>


נשוחח עם אל"מ (במיל') ד"ר משה אלעד, מזרחן ומרצה במכללה האקדמית גליל מערבי. לשעבר מושל נפות ג'נין ובית לחם במנהל האזרחי וראש התיאום הביטחוני עם הפלסטינים,  בשיחה נוקבת על תמונת הניצחון של המלחמה מבחינתה של ישראל, ההסברה הישראלית שלעולם לא תצליח אל מול דעת הקהל העולמית, על דילמה הישראלית בצפון מול החיזבאללה ועל איראן המורתעת שמנסה לגנוב תמונות ניצחון למרות הפחד שלה מישראל.

בהמשך נהיה כאן עם פרופסור דרור דיקר, יו"ר החברה לחקר וטיפול בהשמנה. שידבר על הפספוס של החברה החרדית ושל מנהיגיה ועסקניה במלחמה על הבריאות שלנו. "חבל שדווקא כציבור אמוני אנחנו מתעלמים מהציווי ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, כשהמס על השתיה הממותקת נשאר נמוך אנחנו מעודדים אנשים לחלות במחלות מקצרות חיים כמו סוכרת, השמנת יתר, לחץ דם גבוה ועוד" הוא אומר, ומציע לחנך מגיל צעיר מאוד לתזונה נכונה ובריאה.

"אף אחד לא יכול להיות מומחה בכל תחום. אבל יש דברים שאף עצמאי לא יכול להרשות לעצמו להיות בור לגביהם. אחד מהם זה הטבות המס המשמעויות שהמדינה מעניקה על הפקדות לפנסיה והשתלמות. הטבות המס יכולות לעתים להניב רווח מיידי ומובטח של 80% ואף יותר", אומר ר' איתן אחיטוב, יועץ משכנתאות ויועץ פנסיוני שיצר מחשבון אטרקטיבי וקל לחישוב ההטבות הללו. הוא גם ידבר על הפופוליסטיות של הגרלת 'מחיר למשתכן' ועל כך שלא בכל מחיר צריך לעוט על ההגרלות הללו.

האם הפוליטיקה חוזרת ובגדול אפילו על חשבון המלחמה הקשה שמתנהלת בעזה ובצפון? "לפי כל הסימנים זה נראה שכן", אומר ישראל כהן, הפרשן הפוליטי של קול ברמה. "אבל חשוב לזכור שמדובר בצביעות מוחלטת של השמאל. שלא מוכן לקבל רוב מוחץ של 64, וכעת מנסה ברוב דחוק של קול אחד בבית המשפט העליון לפרק את חוק הסבירות". הוא גם ידבר על היום שאחרי מבחינתם של נתניהו, גדעון סער ואביגדור ליברמן. והאם הגוש הימני לרבות המפלגות החרדיות, אכן יישמר וישרוד על רקע המלחמה והמחאה הציבורית המתגלגלת נגד ראש הממשלה נתניהו?

כ"ד טבת מתקרב אלינו, יום ההילולא של אדמו"ר הזקן, ובימים אחרים, לא ממש רחוקים היו מתארגנות קבוצות גדולות של חסידים שפקדו את הציון בהאדיטש והתוועדות שם במשך הימים והלילות הסמוכים ליום ההילולא, נדבר עם ר' יודי ריבקין מכפר חב"ד שמקפיד מזה 14 שנה לטוס בכל כ"ד טבת להאדיטש, כן, גם בשנות הקורונה. נשמע ממנו על ההתחלה והחיבור המיידי למקום, על למה הוא לא מוכן גם כיום כשהדבר קשה ביותר לוותר על הנסיעה לשם, וגם על ישועה אקטואלית מאוד שזכה לה לאחר ההשתטחות על ציון אדמו"ר הזקן. 

ואם כבר כ"ד טבת, בשבוע הבא בכ"ג טבת, יחול יום היארצייט התשיעי של הרב הגאון מרדכי שמואל אשכנזי ע"ה רבה של כפר חב"ד. נהיה כאן עם בנו, המרצה הנודע ומשלוחי הרבי בראשון לציון הרב שניאור אשכנזי שיחלוק איתנו הצד האבהי והדואג שהכיר באבא, ועל הלהט והחיות שהיתה בו ועל החיבור לאדמו"ר הזקן, והוא גם יחלוק איתנו ניגון שאביו אהב לנגן במיוחד בסעודות שבת שאיתו נסיים את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.