מערכת COL | יום ט"ז טבת ה׳תשפ״ד 28.12.2023

בחוד החזית האזרחית בצפון: השליח בקריית שמונה מדבר

קריית שמונה הפכה אמש (רביעי) למקוד הירי בחזית הצפון; ביתו של פעיל בית חב"ד ר' מרדכי גבאי, ספג פגיעת טיל ישירה בממ"ד בו שהה בגפו ובנס גלוי הוא לא נפגע | הרב יגאל ציפורי, שליח הרבי מזה 37 שנה בקריית שמונה, מספר למגזין COL על החיים בעיר המטווחת, כשבית חב"ד ניצב בחוד הסיוע ל-3,000 תושבים שלא פונו | ויש לו גם מסר חד לקברניטי המדינה
בחוד החזית האזרחית בצפון: השליח בקריית שמונה מדבר
מימין: השליח הרב יגאל ציפורי, לצד פעיל בית חב"ד ר' מרדכי גבאי, ברקע ביתו של האחרון שספג פגיעה ישירה על הממ"ד דקות לפני הצילום. באמצע בתמונה הקטנה: רסיס שחדר לקופת הצדקה עם תמונת האדמו"ר הזקן, בביתו של ר' מרדכי

עיריית קריית שמונה מסכמת יום שיא של לחימה מאז תחילת המערכה בצפון. בסביבות השעה 17:00 שוגרו 16 טילים בשלושה מטחים, מתוכם זוהו 6 פגיעות ישירות, בנס אין נפגעים בגוף, נגרם נזק לרכוש.

4 טילים נוספים נפלו בשטחים פתוחים.

מדובר ביום הלחימה הקשה ביותר אותו ידעה העיר מאז תחילת הלחימה הנוכחית בגבול הצפון.

הרב יגאל ציפורי, נשלח על ידי הרבי לעיר בשנת תשמ"ז, לפני 37 שנים. הוא חי ונושם את העיר, בתקופות שקט ושלווה וגם בתקופות קשות יותר, בימים שקטיושות נחתו על העיר קריית שמונה חדשות לבקרים, לאורך השנים והמבצעים של צה"ל בגזרת לבנון.

הרב יגאל ציפורי עומד למעשה בראש החוד של הסיוע לתושבי העיר שנותרו בה, כ-3,000 איש. הכל בתיאום עם ראש העיר וגורמי העירייה, היקל"ר (יחידת קישור לרשות המקומית), את ליבת הסיוע במזון ובציוד, מרכז ותורם בית חב"ד בראשות השליח הרב ציפורי, יחד עם שלושים מתנדבים מסורים, מתושבי העיר.

לאחר המטח הכבד לקריית שמונה, הצלחנו להשיג את השליח הרב יגאל לריאיון בין ריצה לארגון לוגיסטי לטלפונים שהוא מקבל כל העת מהחמ"ל העירוני על ארגון הסיוע הבא.

לצידו כמעט לא מש ידידו ר' מרדכי גבאי, החב"דניק המסור שמתגורר כ-50 מטר מבית חב"ד.

"לאחר שהטיל פגע למרדכי בבית, טסתי לשם, תוך שלוש דקות הייתי אצלו", משחזר לנו השליח הרב ציפורי. "ביתו נמצא במרחק של 50 מטר מבית חב"ד. בנס הטיל לא חדר את הממ"ד שבו הוא שהה וכך ב"ה אפילו לא נשרט. הוא היה קצת בהלם".

הטיל 'התיישב' בדיוק על קיר הממ"ד הגובל עם הסלון. "אם ח"ו הטיל היה פוגע ימינה או שמאלה, אף אחד ל"ע לא היה נשאר בחיים במקום הזה. נס גלוי", מציין הרב ציפורי לאחר ששמע חוו"ד של גורמי הביטחון.

בתמונות נראית גם קופת הצדקה של כולל חב"ד עם תמונת אדמו"ר הזקן ובמרכזה חור רסיס:

 

באמצע: הפגיעה הישירה בביתו של ר' מרדכי גבאי. למטה: רסיסים שחדרו לתוך הבית


 

 

צילום: עיריית קריית שמונה

 

הרב יגאל צילם תמונה מצמררת במטח אחר, של פגיעה נוספת ליד הבית שלו וזאת כדי לחדד את מימדי ההרס שטיל כזה יכול לגרום.

זאת תמונה שצילם הרב יגאל ציפורי מפגיעת טיל באירוע אחר מטרים ספורים ליד ביתו:

ממראות המטח הכבד אמש לקריית שמונה:

כדי לחדד את הנס הגדול שאירע, מראה לנו הרב יגאל תמונה של טיל מאותו מטח באותה שעה, שפגע פגיעה ישירה בבניין אחר, בדיוק בממ"ד וחדר אותו פנימה. שוב, בנס גם באירוע זה לא היו נפגעים. "אין ספק שזו ברכתו של הרבי המיוחדת לקריית שמונה", אומר הרב יגאל.

טיל שחדר לממ"ד בקריית שמונה, אתמול. בנס לא היו נפגעים


 

כשהוא מדבר על ברכת הרבי, הוא מתכוון ל'אירוע מכונן' מבחינתו, מה שנותן לו את הכוח עד עצם היום הזה. הוא זוכר במדוייק את התזמון אז ואת התאריך, כמו גם את תשובתו של הרבי: "זה היה בכ"ו אדר א' תשנ"ב, יום לפני האירוע הבריאותי של הרבי. באותה תקופה הייתה הסלמה קשה בגבול הצפון. כתבתי לרבי יחד עם מי שהיה מפקד העיר, חיים בן זקן ז"ל, מכתב על המצב הבטחוני הקשה וביקשנו ברכה. הרבי ענה: "עירם עיר ואם בישראל, אשר תמיד עיני ה' אלוקיך בה מראשית שנה ועד אחרית שנה, והנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל והזמן גרמא, אדר א' וב' ובריא מזליה, אזכיר על הציון." זה מה שהולך איתי מאז ועד היום, איבדתי בכלל את תחושת הפחד..."

הרב יגאל יודע לספר במדוייק על היסטוריית הטילים והקטיושות על העיר מאז ועד היום, והיכן נפל כל טיל. "לא דילגתי פה על אף טיל, כל הזמן נמצא בעיר. מאז תשנ"ב 1992 נפלו כ-12,872 טילים בעיר".

ספר לנו קצת על המצב בעיר קריית שמונה?

"מתוך 28,000 תושבים, נותרו בעיר כ-3,000. התושבים פוזרו בבתי מלון בכל רחבי הארץ. הערב הגיעו חמישה אנשים לקחת כמה דברים מהבית וסייענו להם. מאז פרוץ המלחמה נחתו בעיר כ-250 טילים או קצת יותר.

אנחנו חיים מעל הטבע, רואים ניסים".

בית חב"ד מפעיל מרפאת שיניים שמעניקה שירות לתושבי העיר במחירים מוזלים וכעת עם פרוץ המלחמה בעיקר לחיילים.

בית חב"ד מספק מידי יום 1,200 מנות, בשבוע מנפק 700 סלי מזון ו-300 סלי הגיינה.

תוך כדי השיחה מקבל הרב יגאל טלפון בהול מהחמ"ל, לספק עוד כמה עשרות מנות מזון לקבוצת חיילים שהגיעה לעיר.

מלבד הלבביות הטבעית שניחן בה, לרב יגאל יש חברים וותיקים עוד משירותו בצנחנים, כמו למשל אחיו של מפקד היקל"ר אל"מ דודו פרץ, שירת באותה יחידה שבה שירת הרב יגאל בצנחנים, וכיום הם משתפים פעולה ביחד בחמ"ל למען תושבי העיר.

תופעה מעניינת היא 30 המתנדבים תושבי העיר שעזבו הכל ובאו לסייע מכל הלב והנשמה. "רובם ככולם של המתנדבים לא דתיים לעת עתה". אומר הרב יגאל בחיוך. העובדים הקבועים יצאו מהעיר, אני ור' מרדכי גבאי מתפללים יחד במניין 'בעשר כוחות הנפש' כי בקושי נותרו כאן תושבים..."

כשמסיימים השניים תפילת שחרית, הוא, ר' מרדכי ו-30 המתנדבים יוצאים איש איש למשימותיו.

הרב יגאל יוצא לפגישות בחמ"ל, הערכות מצב, פגישות עם מפקדים בשטח. "היום התחיל דווקא שקט מאוד, כאילו פסטורלי. אפילו את הירי המוכר של פגזי צה"ל לא שמענו. חשבנו לרגע, אולי הייתה טעות להוציא תושבים מהעיר... אבל פתאום ברבע לחמש, החלה אזעקה והחלו הנפילות של הרקטות".

מה דעתך על המצב? מתי צפויים להחזיר את התושבים הביתה?

"כפי שאמרתי, העובדה שמכל מאות הרקטות והפגיעות הישירות אף תושב קריית שמונה לא נפגע, זה נס גלוי מה' יתברך וברכת הרבי שמלווה אותנו.

 

מסר חד לקברניטי המדינה

"חשוב להבהיר מסר מאוד ברור, וכבר אמרתי זאת בראיונות שונים לכלי התקשורת: תושבי קריית שמונה לא חוזרים הביתה עד שלא מוחקים 40 ק"מ של חיזבאללה בלבנון ומקימים שטח ביטחון סטרילי. אנחנו על הגדר, הם מתגרים, יורים וטווחים בלי הפסקה ולמעשה אין מלחמה. צה"ל מגיב להתגרויות רק נקודתית בלבד. אנחנו על הגדר והם מתגרים כל הזמן. אנחנו לא נקבל אפשרות של 'סבבים' ובכל פעם שיש מתיחות אנחנו נספוג אש על הבתים והילדים שלנו. לא חוזרים במצב כזה לקריית שמונה, נקודה".

מסר מעודד לתושבי קריית שמונה?

"הפעם זה סבב אחרון לפני ביאת משיח. מה שקרה בשמחת תורה, הביא לאנחה של 'תשובה עילאה' מכל יהודי באשר הוא. יו"ר הפדרציה היהודית מניו יורק שהגיע לביקור, סיפר שהמון יהודים שבכלל לא הזדהו עם יהדותם, לפתע הכריזו "אנו שייכים לעם היהודי" והביעו רצונם לתרום ולסייע. לא עוד סבבי לחימה, זה תהליך שהתחיל הפעם 'אל חזור' ומשיח כבר מגיע. צריך רק לפקוח את העיניים ולראות את זה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.