COL | יום י"ג טבת ה׳תשפ״ד 25.12.2023

קראון הייטס: איומי סרק על פצצות בבתי כנסת, פונו מתפללים

גל עכור ואנטישמי של איומי סרק על פצצות בבתי כנסת ומרכזים יהודיים בארה"ב, לא פוסח על שכונת קראון הייטס החב"דית בברוקלין: כמה בתי כנסת קיבלו איומי סרק על פצצה שהוטמנה במקום | המשטרה פעלה מתוך זהירות נדרשת בכמה מוקדים, פינתה את המתפללים וערכה סריקות
קראון הייטס: איומי סרק על פצצות בבתי כנסת, פונו מתפללים
בית הכנסת "חברה אהבת ישראל", אחד מבתי הכנסת שקיבלו איום סרק על הטמנת פצצה

בהשפעת מלחמת עזה: גל אנטישמי עכור של איומי סרק על פצצות בבתי כנסת ומרכזים יהודיים בארה"ב, לא פוסח על שכונת קראון הייטס החב"דית בברוקלין, כמו גם במקומות אחרים בניו יורק: כמה בתי כנסת בשכונה החב"דית קיבלו איומים טלפוניים או באמצעות דואר אלקטרוני על פצצה כביכול שהוטמנה במקום.

מספר בתי כנסת פונו לזמן קצר ונערך חיפוש על ידי המשטרה מתוך זהירות נדרשת, ביום ראשון בבוקר.

משטרת NYPD מסרה שהאיומים שהתקבלו בדוא"ל הם שקריים, למרות שהיא ממשיכה לחקור. בין בתי הכנסת שקיבלו את האיומים הלא מאומתים הייתה קהילת שערי ציון הידועה, מהגדולות בקהילה היהודית הסורית בברוקלין. גם בית הכנסת "חברה אהבת ישראל" בשדרות אלבני 306 קיבל איום באמצעות דואר אלקטרוני.

"בשלב זה, בהתבסס על שפה דומה וכתובות דוא"ל ספציפיים שנעשה בהם שימוש, נראה כי מבצעי האיומים הללו קשורים זה לזה. בנוסף, נראה כי האיומים הללו מקורם מחוץ לארצות הברית", אמר ה-FBI בהודעה לארגונים יהודיים, כך פורסם ב-CNN.

"עד היום, אף אחד מאיומי האימייל האלה לא היה כרוך בהטמנת פצצות או בסיכון סביר לפגיעה במתפללים", הוסיפו.

הרב לייזר אבצן מטעם אגודת קראון הייטס, שומרים קראון הייטס והעסקן ר' יעקב ברמן אמרו כי מספר בתי כנסת באזור קיבלו איומי הטמנת פצצה.

"למרות שאיננו רואים את האיומים הללו אמינים וחושדים כי מטרתם היא לעורר פחד ולהפריע, אנו ממליצים לפנות מיד ל-NYPD כדי לתעד את האיום ולשקול סריקת אבטחה של בית הכנסת", אמרו.

מאות בתי כנסת ומתקנים יהודיים בארה"ב היו יעד לאיומי פצצות שווא ותקריות דומות במהלך סוף השבוע האחרון בלבד; ה-FBI פרסם בתגובה אזהרת אבטחה.

יותר מתריסר בתי כנסת בניו יורק "הוצפו" באיומי פצצות שווא גם בתחילת החודש. "האיומים האלה מתרחשים כבר חודשים, אבל כשגל חדש מגיע, אנחנו בקשר עם רשויות אכיפת החוק ומציעים סיוע לקהילות", מסרה הליגה נגד השמצה (ADL).

"איומים דומים התרחשו לאחרונה ברחבי המדינה וכולם נחשבו לדיווחים כוזבים", אמר FJCC למנהיגי בתי הכנסת. "משטרת ניו יורק חוקרת."

בשבוע שעבר, ה-FBI עקבה אחר 199 תקריות ואיומי פצצות שווא ברחבי ארה"ב שכוונו למרכזים יהודיים בתוך פרק זמן של 24 שעות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.