. | יום י"א טבת ה׳תשפ״ד 23.12.2023

חייל נהרג מירי של חיזבאללה בצפון; ירי רקטי לעוטף עזה

 סמל עמית הוד זיו הי”ד, בן 19 מראש העין, נהרג הבוקר כתוצאה משיגורים של חיזבאללה בגבול לבנון, באזור שתולה. באירוע נפצע לוחם נוסף | צה”ל ושב”כ חיסלו את חסן אטרש, שהיה אחראי על אמצעי לחימה בחמאס. אטרש חוסל אתמול באמצעות תקיפה ממטוס קרב ברפיח. לקח חלק בהברחת אמצעי לחימה ממדינות שונות לרצועת עזה ובתקופה האחרונה היה מעורב בהברחת אמצעי לחימה גם ליהודה ושומרון
חייל נהרג מירי של חיזבאללה בצפון; ירי רקטי לעוטף עזה

עדכונים שוטפים: 
18:01 – אזעקות באשקלון, מבקיעים ובעוטף עזה. 

17:25 –   סמל עמית הוד זיו הי”ד, בן 19 מראש העין, לוחם שריון בגדוד 71 בעוצבת הברק (188), נהרג הבוקר כתוצאה משיגורים של חיזבאללה בגבול לבנון, באזור שתולה.

סמל עמית הוד זיו הי"ד


\באירוע נפצע באורח קשה לוחם נוסף, ומשפחתו עודכנה. הוא פונה לבית הרפואה רמב”ם בחיפה, שם הובהל מחדר ההלם לניתוח דחוף – ואחריו הורדם והונשם במחלקת טיפול נמרץ.

17:25 – צה”ל ושב”כ חיסלו את חסן אטרש, שהיה אחראי על אמצעי לחימה בחמאס. אטרש חוסל אתמול באמצעות תקיפה ממטוס קרב ברפיח. הוא היה אחראי על ייצור, סחר והצטיידות באמצעי לחימה בזרוע הצבאית של חמאס. בנוסף, הוא לקח חלק בהברחת אמצעי לחימה ממדינות שונות לרצועת עזה ובתקופה האחרונה היה מעורב בהברחת אמצעי לחימה גם ליהודה ושומרון.

 

• זוהו כמה שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים, עד כה לא ידוע על נפגעים. מהבוקר: חיזבאללה קיבל אחריות לשלוש פעולות נגד ישראל בגבול הצפון.

• הפלסטינים דיווחו כי צה”ל הודיע למצרים על כוונתו לפעול בציר פילדלפי וביקש מהחיילים המצרים לפנות את הגבול. עם זאת, הדיווח לא אושר ממקור נוסף ובמצרים הבהירו: “אין בידינו מידע על כוונה ישראלית לפעול לאורך גבול עזה-מצרים. כל מידע על תנועות צבאיות בגבול אינו נכון”.

•  צבע אדום בנחל עוז, כפר עזה וסעד שבעוטף עזה

בשבועות האחרונים פעלו כוחות צה״ל ופשטו על מרחב עיסא שבדרום העיר עזה; תיעוד מיוחד ממצלמת כלב עוקץ בתוך מנהרת טרור שמשמשת כמוצב תת-קרקעי ומבנים רבים ששימשו כמפקדות חמאס. צפו:

• לפחות ארבעה שיגורים זוהו משטח לבנון לעבר ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים. צה”ל תקף באש ארטילרית את מקורות הירי.

• בדישון, במרכז האזורי מבואות חרמון, ביפתח, ברמות נפתלי ובמלכיה הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס עוין. כעבור מספר דקות הודיע צה”ל שמדובר בזיהוי שווא וכי אין חשש לאירוע ביטחוני.

• אחרי יומיים של שקט: צבע אדום בעוטף עזה. התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בכפר עזה, אחרי שהירי האחרון לאזור היה ביום חמישי בצוהריים. לאחר כחצי שעה הופעלה התרעה גם בקיבוץ בארי.

• נואף אל-מוסאווי, שאחראי על תיק המשאבים והגבולות בארגון הטרור, הסביר בריאיון ששודר באל-מנאר שלאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר – בחיזבאללה פנו אליהם ושאלו אם לפתוח במלחמה נגד ישראל בגבול הצפון כדי לעצור את הלחימה בעזה. “התשובה שלהם הייתה לא, הם אמרו שהמלחמה תסתיים בניצחון על צה”ל בעזה”.

• המרכז הבריטי לסחר ימי (UKMTO) דיווח מוקדם יותר היום על תקיפה של אונייה באמצעות כטב”ם שגרמה לפיצוץ על הסיפון כ-200 מיילים ימיים מאזור וראבאל שבהודו – מרחק רב יחסית מהחות’ים במצר באב אל-מנדב בתימן. על פי הערכות כלי הטיס שוגר מאיראן. על פי חברת האבטחה הימית הבריטית “אמברי”, הספינה שהותקפה קשורה לישראל ונושאת את דגל ליבריה.

עוד נמסר כי השרפה על הסיפון כובתה וכי לא היו נפגעים. ב”אמברי” דיווחו שהצי ההודי “מגיב” לתקרית.

במקביל, מפקד משמרות המהפכה האיראניים אמר שייחסמו עוד נתיבי שיט – בים התיכון, במצר גיברלטר ובמקומות נוספים – כך דיווחו כלי תקשורת איראניים, מבלי להסביר כיצד זה יתבצע.

• בתוך כשבוע: מעל 200 מחבלים מארגוני הטרור חמאס וגא”פ שנעצרו על ידי כוחות צה”ל ושב”כ ברצועת עזה נלקחו להמשך חקירה של יחידה 504 באגף המודיעין והשב”כ.

לוחמי צה”ל בשיתוף עם שב”כ עצרו בתוך כשבוע מאות חשודים במעורבות בפעילות טרור ברצועת עזה, מתוכם נלקחו מעל 200 פעילי טרור מארגוני החמאס והגא”פ להמשך חקירה בשטח ישראל. חלק מהפעילים שנעצרו בחרו להיטמע באוכלוסייה האזרחית ולהיכנע, הובלו לישראל עם חוקרי השטח של יחידה 504 באגף המודיעין ורכזי השב״כ. סך הכל נלקחו לחקירה יותר מ-700 פעילים מארגוני הטרור ברצועת עזה.

• בלבנון טוענים: צוות רשת אל-מנאר “שרד תקיפה של צה”ל”. עלי שועיב, עיתונאי הבית של חיזבאללה שמזוהה עם פעולות נגד חיילי צה”ל באזור הגבול, פרסם תיעוד שבו נראה פיצוץ סמוך לרכב במהלך נסיעה באזור אל-ח’רדלי בדרום לבנון

• דובר צה”ל עדכן שצה”ל תקף מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון הבוקר ובמהלך הלילה, ביניהן תשתיות מבצעיות, תשתיות טרור ומתחם צבאי. מוקדם יותר באל-ג’זירה טענו שבין המטרות היה כפר כילא שבנפת בינת ג’בייל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.