מנדי ברגר | יום ט' טבת ה׳תשפ״ד 21.12.2023

דינר יוקרתי למוסדות 'חב"ד אור אבנר' בקווינס • גלריה

רבני קהילות ואנשי עסקים נכבדים התאספו בכדי להצדיע למוסדות החינוך והחסד 'חב”ד אור אבנר' בקווינס בראשותו של ר’ לוי לבייב נשיא המוסדות בארה”ב ומנהלי המוסדות שלוחי הרבי לקהילה הבוכרית בארה"ב הרב זלמן זבולונוב, הרב יצחק וולוביק והרב שמואל קוגן • תעודות הוקרה הוענקו לתומכים הנכבדים ובמהלך הערב אמנים בוכרים ידועים לצד הזמר מנדי שפירא הלהיבו את מאות המשתתפים בדינר השנתי המפואר • רשמים מאירוע בלתי נשכח שציין שנה נוספת של חינוך יהודי מצליח, הגורם למהפך רוחני בקרב אלפי משפחות בכרך הגדול של ניו יורק 
דינר יוקרתי למוסדות 'חב

בעיצומו של חג החנוכה, בו ניתן דגש רב על ענין החינוך של הדור הצעיר. נאספו זו הפעם האחת עשרה, מאות מבני העדה, נגידים ותומכים, אורחים וידידים, הורים ומורים, להביע הוקרה לאימפרייה החינוכית אותה מנווטים ביד רמה מנהלי המוסדות השלוחים, הרב זלמן זבולונוב, הרב יצחק וולוביק והרב שמואל קוגן .  מוסדות חינוך אור אבנר בארה"ב מעניקים מעטפת מושלמת ומושקעת של מורשת יהודית מגיל מוקדם מאוד ועד לסיום התיכון, מוסדות שהוקמו בחזונו הגדול של איל ההון הפילנתרופ הנודע ויקיר העדה ר’ לוי לבייב.

ארבעה מוסדות מרכזיים מהווים אכסניה לאלפי ילדים וילדות, נערים ונערות, המגיעים הנה מכל רחבי ניו יורק הגדולה: גני ילדים ובית ספר יסודי "ג'ואיש אינסטטוט אוף קווינס", בית ספר תיכון לבנים, בית ספר תיכון לבנות "אור חנה" ומחנות הקיץ "אור אבנר".

ההדר והיופי ניכרים בכל פינה, לובי רחב ידיים מעוצב בסגנון מלכותי מקבל לתוכו את התומכים והידידים של המוסדות, שלא מוותרים על ההזדמנות להביע את תמיכתם והנאתם מההצלחה המסחררת של אימפריית החינוך שמשפיעה על אלפי משפחות יהודיות בכל רחבי העיר.

שעה קלה לאחר זמן הדלקת נרות החנוכה, נפתחו הדלתות באולם המפואר והססגוני והמוזמנים הרבים התיישבו סביב שולחנות ערוכים ברוב פאר והדר. כמיטב המסורת של העדה, הוגשו לכל אורך הערב שורה של מנות מהודרות, דגים ובשר, עופות ותופינים וכל מיני מטעמים.

ברוח ימי החנוכה, המסמלים הוספה תמידית ויומיומית של אור, ניבטים על גבי מסכי ענק פניהם המוארות של התלמידים והתלמידות המתחנכים בין כותלי המוסדות, מגיל רך ביותר ועד היציאה לישיבה או לסמינר לקול זמרי העדה הבוכרית בארה"ב כשהקהל הרב מתיישב במקומותיהם.

את שרביט ההנחיה נוטל ר’ דודי פרקש, שמנווט ביד רמה את השעות הבאות תוך כדי שילוב סיפורים על הווי בתי הספר כדי להבטיח שנה נוספת של עשיה ללא הפסקה למען הקהילה לצד סיפורי ניסים וגבורה מארועי השביעי באוקטובר.

בפתיחת הערב מתכבד הרב אברהם ניסאניין, רב בבית הספר התיכון לבנים, לעלות אל הבמה ולבצוע את החלה לאחר "ברכת המוציא".

להדלקת נרות החנוכה על חנוכייה מהודרת שהוצבה על בימת הכבוד, מכובד הרב הראשי לקהילה הבוכרית בארה"ב וקנדה הרב ברוך בבייב, להדליק את נר החנוכה. בשירת הנרות הללו הצטרף הזמר מנדי שפירא להנעים את הערב.      

אל הבמה עולים ביתו וחתנו של ר’ לוי לבייב נשיא המוסדות, חגית וגבריאל סופיוב - לבייב. חגית, יושבת ראש הוועד של מוסדות אור אבנר מציגה את אורח הכבוד מר גלעד ארדן, שגריר ישראל באו"ם שעושה לילות כימים למען בטחונה של מדינת ישראל בימים אלו. מר גלעד ארדן עולה לבמה ומקבל את עיטור הכבוד לבית הספר היסודי "גואיש אינסטטוס אוף קווינס" מחגית ובעלה גבריאל. מר ארדן נושא דברי חיזוק וביטחון בעקבות המצב הקשה בארץ ישראל בזמנים מטלטלים אלו.

האורות באולם נכבים באחת, והקהל הרב צופה בקליפ וידאו קצר הכולל מראות קודש, ושיחה של הרבי בנושא חינוך דור העתיד.

אחריו מוזמנים לומר עם הקהל את פרקו של הרבי פרק קכ"ב בתהילים הרב אבצן רב בית הכנסת “מרכז ספרד חב”ד” בקראון הייטס העומד לימין המוסדות, והרב שרגא זלמנוב שליח של הרבי לקהילה הישראלית בקווינס לומר את פרק התהילים קכ"א לשלום החיילים, החטופים ותושבי ארץ ישראל לברכה ולישועה.

האורות באולם שוב נכבים, והקהל צופה בוידאו של מר מריק ידגרוב תושב העיר אופקים בישראל. הוריו של מר ידגרוב נרצחו בשביעי באוקטובר בעיר אופקים. מר ידגרוב בגבורתו לאחר שראה שאינו יכול להציל את הוריו הצליח להציל כ20 איש מהעיר לאחר שנלחם עם מחבלי החמאס ליד המקלט בו הם שהו.

בסיום הוידאו עמד מר ידגרוב על הבמה ולקול מחיאות הכפיים של הקהל על גבורתו הרבה שיתף את הקהל בסיפורו האישי ובדברי חיזוק. מר ידגרוב דיבר והסביר להם על חשיבות חינוך היהודי לדור העתיד ועל החינוך שהושרש בביתו מהוריו שנרצחו.

  הרב ברוך בבייב מבקש מהקהל הקדוש לעמוד לברכת "מי שברך" לכל החטופים והפצועים, ולאחר מכן אומר את תפילת "אל מלא רחמים" לעילוי נשמת הוריו של מר ידגרוב ולכל הקדושים שנהרגו על קידוש ה’.

הקהל מדליק נר אישי שהוכן מראש על השולחנות ושר עם הזמר מנדי שפירא את השיר והיא שעמדה בבקשה להקב"ה שיגאל אותנו מצרותינו. 

מיד לאחר מכן, תשומת הלב של מאות המשתתפים מופנית שוב אל מסכי הענק, וכעת מוקרנים דברי ברכה מיוחדים, של פטרון המוסדות ומי שזכה להקים אותם, ובכך להיות הנחשון שחזה את העתיד ואת הצורך הדחוף לבנות מסגרת שם יהיה אפשר להעניק חינוך יהודי שורשי לאלפי ילדים בני העדה, נשיא הקהילה ר’ לוי לבייב.

בזה אחר זה נקראים "אנשי השנה" לקבל אותות הוקרה והערכה על תרומתם לקהילה ולמוסדות החינוך: עורך הדין מר ליאו ג'ייקובס מחברי נשיאות הקונגרס הבוכרי, מקבל את עיטור תיכון לבנים, מידי נשיא המרכז הקהילתי בקווינס, מר אליהו נקטלוב  מתומכי המוסדות. מר ליאו גייקובס דיבר על ההצלחה של מוסדות אור אבנר על חינוך ילדי העדה הבוכרית לעתיד משגשג.

מר ישראל זאורוב חבר נשיאות הקונגרס הבוכרי העולמי, מקבל את עיטור מחנות הקיץ של רשת אור אבנר מהשליח הרב יהודה בלוי מנכ"ל אור אבנר ישראל וקונגרס יהודי בוכרה העולמי בארץ ישראל שהגיע במיוחד לערב זה. 

מר אפריים מולוקנדוב שארבעת ילדיו למדו והתחנכו במוסדות אור אבנר בניו יורק מקבל את עיטור אור חנה ממר בוריס מטטוב חבר נשיאות הקונגרס הבוכרי העולמי.

אל הבמה עולה הרב משה מלייב, מתנדב בזק"א. הרב מלייב שהיה בין מאות המתנדבים ב"יחידה 360" שפעלו יומם וליל לאיתור נעדרים ולסיוע למשפחות השכולות. הרב מלייב סייע בזיהוי קורבנות ובמתן תמיכה ראשונית לבני משפחות שהתמוטטו מכאב, וכן שיתף את סיפורם של הנפגעים בראיונות לתיקשורת הזרה, הכל מתוך מטרה אחת של תרומה וסיוע למען המדינה.

במשך שש שעות רצופות, של הערב המרומם והמרגש, עוברים השלוחים הרב זבולונוב, הרב וולוביק והרב קוגן בין מאות המשתתפים ומודים להם באופן אישי, מרימים כוסית 'לחיים' ומשמיעים דברי עידוד וחיזוק המעלים אור וחיוך על פניהם.

השעה מתאחרת, והצינה הניו יורקית של חודש כסלו מצליפה בפנים, אבל בתוך ההיכל המפואר חם וגועש. השלוחים המתמסרים בלב ונפש למען הצלחת המוסדות ולמען חינוכם של הילדים והילדות באופן אישי, יוצאים בריקוד חסידי נלהב, כשאל המעגלים מצטרפים בהתלהבות התומכים והידידים שמקרוב ומרחוק באו.

אם תרצו, זה סוד ההצלחה של אימפריית החינוך שהפכה לסמל ודוגמא. ההכירות האישית עם כל תלמיד, עם כל הורה, עם כל תומך וידיד, חבר עירייה או פקיד שלטוני, מנהל חברת מזון או איש מחשבים. היכרות שהופכת לידידות ומביאה לשותפות, שותפות אמיתית שבונה גשרים ללבבות, וגשרים לעתידם של עוד ועוד ילדים יהודיים לעבר עתיד בטוח וזוהר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.