. | יום ח' טבת ה׳תשפ״ד 20.12.2023

ליאור סיון ואוריאל כהן הי"ד נפלו בקרבות; מגעים להפסקת אש

דובר צה”ל הודיע על נפילתם של סרן במילואים ליאור סיון, בן 32 מבית שמש ורס״ר (במיל׳) אוריאל כהן הי”ד, בן 33, מצור הדסה, במהלך הקרבות ברצועת עזה. הי"ד | גורם ישראלי לרשת CNN: ישראל וחמאס לא קרובות כרגע לחתימה על עסקה סופית על שחרור בני ערובה מעזה. חמאס מבקש אסירים עם 'דם על הידיים', וישראל מבקשת לשחרר את כל החטופים שנותרו בשבי” | מתחת לרדאר – אושרה כניסת 8,000 פועלים פלסטינים לישראל, למרות ההתנגדות הפומבית של שרים בממשלה
ליאור סיון ואוריאל כהן הי
צילום: דו"צ

 

היום ה-75 למלחמה | עדכונים שוטפים: 


12:25 – נתניהו הגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של יותם חיים הי”ד, החטוף שנורה בידי כוחות צה”ל.

12:20 – גורם ישראלי לרשת CNN: ישראל וחמאס לא “קרובות כרגע לחתימה על עסקה סופית על שחרור בני ערובה מעזה”. לדבריו, “כרגע מדובר עדיין במשא ומתן, ואין שום דבר סופי. חמאס מבקש אסירים יותר כבדים מבעבר, וישראל מבקשת לשחרר את כל החטופים שנותרו בשבי כחלק מעסקה”. לדברי הגורם, שביקש לדבר באנונימיות בשל רגישות המשא ומתן, “הפסקת אש זמנית כחלק מהעסקה עשויה להימשך שבוע או שבועיים”.

11:55 – צה”ל התיר לפרסום שמו של חלל צה”ל נוסף שנפל בקרבות:  רס״ר (במיל׳) אוריאל כהן הי”ד, בן 33, מצור הדסה, מפקד נמר ביחידת הסיוע המנהלתי, חטיבת גבעתי, נפל בקרב בדרום רצועת עזה.

ממועצת צור הדסה נמסר: “בצער רב, קהילת צור הדסה מרכינה ראש ומבכה את נפילתו של אוריאל כהן ז”ל, תושב הישוב, בעל לחנה ואבא לשיר ולליה, שנפל הלילה בקרבות ברצועת עזה. נבקש להגיע ולחלוק כבוד אחרון. מחבקים את המשפחה ושולחים תנחומים”.

11:45 –  מנהיג הג’האד האסלאמי זיאד נח’אלה הודיע כי יגיע עם אנשיו בימים הקרובים לקהיר, כדי לדון בהפסקת האש עם ישראל. הוא הודיע כי ארגונו דורש את הפסקת המלחמה, נסיגת הכוחות הישראלים מעזה ושיקומה של הרצועה. “עסקת חטופים תהיה בעיקרון של כולם תמורת כולם”.

10:30 – ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה נחת במצרים. לפי הודעה של ארגון הטרור, הנייה הגיע לקהיר כדי “לקיים דיונים עם בכירים מצרים על התפתחות המלחמה בעזה ועל סוגיות נוספות”. בתקשורת הפלסטינית דווח כי משלחת של הג’יהאד האיסלאמי, בראשות המזכ”ל זיאד נח’אלה, צפויה גם היא להגיע לקהיר בתחילת שבוע הבא, בהזמנת מצרים.

על פי מקורות שצוטטו ברויטרס, בימים האחרונים “מתנהלות שיחות אינטנסיביות בנוגע להפסקת אש נוספת ברצועת עזה”.

10:20 –  ניסיון דריסה ליד קריית ארבע, מחבל מנוטרל, לא ידוע על נפגעים.

09:55 –  לוחמי צה”ל, שב”כ ומג”ב מיפו הלילה את בית אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הירי במחסום המנהרות.

09:55 –  הכוחות עצרו במהלך הלילה 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, 11 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

09:25 – לבקשת ההתיישבות ביו”ש ומתחת לרדאר – אושרה כניסת 8,000 פועלים פלסטינים לישראל.  למרות ההתנגדות הפומבית של שרים בממשלה, אושרה בקשת ההתיישבות ביהודה ושומרון לכניסתם של 8,000 פועלים פלסטינים. הדבר מעיד על כך שפיקוד המרכז נותן מענה ביטחוני למרחב.

מדובר על פועלים שעובדים באזורי התעשייה כמו ברקן, מישור אדומים וביישובים גדולים כמו אריאל. מפקדי החטיבות בכל גזרה או במקרה של עוטף ירושלים מפקד העוטף במשטרת הגבולות, אישרו נהלי אבטחה למשך עבודתם.

09:15 – צה”ל: תקפנו ביממה האחרונה יותר מ-300 מטרות בעזה. הכוחות הלוחמים בשטח הרצועה ממשיכים לנהל קרבות פנים אל פנים מול מחבלים, להכווין כלי טיס לעבר חוליות חמושות ואמצעי לחימה, לצד תקיפות חיל האוויר וכוחות זרוע הים – בהן חוסלו עשרות מחבלים והושמדו תשתיות טרור.

במהלך היממה האחרונה, פעלו כוחות מגדוד האיסוף 414 של חיל הגנת הגבולות במרחב ח׳אן יונס שבדרום רצועת עזה.
כחלק מהפעילות זוהה מחבל חמוש, נושא RPG היוצא ממבנה צבאי. הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבל. וידאו:

 

 

בח’אן יונס כוחות מצוות קרב חטיבתי 55 פשטו על מפקדות צבאיות, מהן בוצע ירי ובהן אוחסנו אמצעי לחימה רבים. בין אמצעי הלחימה שאותרו, נשקים, תחמושת, מטעני נפץ, וכ-20 פצצות מרגמה. חופת האש של אוגדת עזה הכווינה מטוס קרב שתקף והשמיד עמדה לשיגור רקטות, ממנה בוצע ירי אתמול.

8:20 – מטוסי חיל האוויר תקפו שורת מטרות של חיזבאללה בשטח לבנון. בין המטרות שהופצצו – תשתיות טרור ואתרים צבאיים שבהם פעלו מחבלי הארגון – כך לפי הודעת הצבא. כלי התקשורת בלבנון דיווחו על תקיפה בעיתא א-שעב, שבדרום המדינה.

7:30 – דיווח: בישראל שוקלים הפוגה בלחימה לשבועיים – כחלק מעסקה.  דייויד איגנטיוס, פרשן בוושינגטון פוסט, כתב במאמר שמקוטלג תחת דעה שבכירים ישראלים שוקלים הפסקת אש ארוכה יותר, ייתכן אפילו של שבועיים, כדי לאפשר לחמאס לאסוף את החטופים ולהעביר אותם בבטחה

עוד דיווח שנראה שבכירים מסכימים עם ממשל ביידן שפלסטינים, שככל הנראה משתייכים לרשות הפלסטינית – ישלטו בעזה ב”יום שאחרי” יחד עם כוח שלום שיקבל תמיכה ממדינות ערב מתונות.

6:45 –  שגריר ישראל בוושינגטון, מייקל הרצוג, אישר שישראל מוכנה להשהות את הלחימה כדי לשחרר כמה שיותר חטופים משבי חמאס – כך דווח ב-CNN. עם זאת, הרצוג לא אישר אם הושג הסכם כזה: “עד כה חמאס סירב לעסקה. הם מקווים להפסקת אש קבועה, אבל אני מקווה שלחץ התמרון הקרקעי והלחץ הקטארי יגרמו להם להסכים”.


6:00 – דובר צה”ל הודיע על נפילתו של סרן במילואים ליאור סיון הי”ד, בן 32 מבית שמש. ליאור שירת כקצין לוחם בגדוד 363, בחטיבת הראל.

בנוסף עדכן דובר צה”ל כי לוחם מגדוד רותם בחטיבת גבעתי נפצע קשה בקרב בדרום רצועת עזה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחתו עודכנה.

בכך, מספר חללי צה”ל מתחילת המלחמה עלה ל-465.

5:20 – לפני המראתו למצרים: אסמעיל הנייה נפגש עם שר החוץ האיראני בקטאר. בהמשך היום צפוי הנייה להגיע למצרים, ולדון בהפסקת אש בעזה.

3:15 – שר החוץ הבריטי, דייויד קמרון, יבקר השבוע בירדן ובמצרים. לפי משרד החוץ הבריטי, מטרת הביקור של קמרון היא “לדחוף להפסקת אש יציבה ולהפוגות הומניטריות נוספות”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.