. | יום ז' טבת ה׳תשפ״ד 19.12.2023

אחרי שבוע: הירי למרכז התחדש; שלושה כלי טיס חדרו בצפון

ירי נ"ט ליישוב מטולה, שלושה כלי טיס חדרו בצפון - בתגובה צה"ל תקף מטרות בלבנון • רס"ר (במיל') דניאל יעקב בן הרוש וסרן (במיל') רותם יוסף לוי הי"ד נפלו בקרבות • אחרי 8 ימים ללא ירי לאזור: אזעקות בתל אביב, גוש דן והשפלה. לפחות 4 שיגורים זוהו מרצועת עזה. בוצעו יירוטים וטיל אחד נפל בים • ארה”ב הכריזה על מבצע רב-לאומי להגנה על נתיבי הסחר בים סוף
אחרי שבוע: הירי למרכז התחדש; שלושה כלי טיס חדרו בצפון
מחבלים שנתפסו במרחב בית החולים ׳כאמל אדואן׳ ששימש כמתחם של חמאס בג׳באליה (צילום: דו"צ)

עדכונים שוטפים:

המצוד אחרי יחיא סינואר ימ"ש מתהדק. רביב דרוקר מפרסם כי ישראל הגיעה בתקופה האחרונה פעמים למקומות שבהם היה מנהיג חמאס ברצועת עזה. הכוחות ככל הנראה היו במקומות שבהם היה גם מוחמד דף.

׳ערוץ 12׳: התהליך של המו״מ לשחרור החטופים יצא לדרך. מדברים על שחרור נשים, מבוגרים וחולים כרוניים פיזית ונפשית. יש כאלו בין 30 ל-40. ישראל תשקול להתגמש במספר ימי ההפוגה.

כוחות צה"ל השלימו את כיבוש ג'באליה והשתלטו על "הקריה" של חמאס. במתחם, שממוקם 50 מטרים מתחת לאדמה, אותרו עדויות לפעילות של מפקד הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. המחבלים שנכנעו נשברו מול החיילים: "אין לנו אוכל, סינוואר זרק אותנו. נשתף אתכם פעולה, רק קחו אותנו מפה".

15:40 –   כלי טיס שלישי של חיזבאללה שחדר לשטח ישראל יורט בצפון.

מתחילת הלחימה, מזהים מערך הבקרה ומערך הקרב של חיל האוויר איומים ומטרות עוינות רחוקות טווח >>

15:30 –  מתקפת הסייבר אתמול: סוכנות הידיעות האיראנית תסנים מדווחת כי רק החל משעות הערב היום יתאפשר בכל תחנות הדלק תשלום באמצעות כרטיס התדלוק שמאפשר סובסידיות למחירי הדלק.

15:19 – מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו  שורת מטרות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון, בין המטרות שהותקפו, תשתיות טרור, מבנים צבאיים, מחסן אמצעי לחימה ועמדת שיגור של ארגון הטרור חיזבאללה.

לאחר שאיתרו מאות פירים והשמידו את חלקם באמצעות יכולות מגוונות במהלך ימי הפעולה הקרקעית, כוחות מיוחדים מיחידת 'שלדג' פועלים בתוך תוואי המנהור התת קרקעיים של ארגון הטרור חמאס, ומבצעים בהם פעולות מבצעיות. צפו:

בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה מטרה אווירית חשודה שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו מחשש לשברי יירוט.

14:35 – בפעם השנייה היום: חשד לחדירת כלי טיס עוין בצפון. התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה באביבים וביישובים נוספים ברחבי הגליל העליון. במקביל הופעלה התרעה על ירי טילים ורקטות בדוב”ב, במתת בויישובים נוספים באזור. צה”ל תקף בלבנון.


14:05 – כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים במרחב חניתה, בנוסף, כוחות צה”ל תקפו בירי טנקים תשתית טרור של חיזבאללה בשטח לבנון.

בצבא עידכנו בהמשך להתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, כי בחיל האוויר יירטו בעמק החולה בהצלחה באמצעות מערכת כיפת ברזל, “מטרה אווירית חשודה” שחצתה משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל.

13:34 –  התרעה על חדירת כלי טיס עוין הופעלה בעמוקה, במשמר הירדן, בחולתה, ביסוד המעלה, באיילת השחר, בגדות ובשדה אליעזר. כלי הטיס יורט באזור שדה אליעזר.

13:02 –  אחרי 8 ימים ללא ירי לאזור: אזעקות בתל אביב, גוש דן והשפלה. לפחות 4 שיגורים זוהו מרצועת עזה. בוצעו יירוטים וטיל אחד נפל בים. לא התקבלו קריאות על נפגעים או נפילות. המשטרה מבצעת  סריקות בכמה זירות לאיתור רסיסים.

11:50 – חילופי אש בגבול הצפון: אחרי שרקטה נפלה במטולה – צה”ל תוקף בירי ארטילרי כמה מוקדים בשטח לבנון.

11:35 –   מפרוץ המלחמה ישנם 2,816 פצועים, בהם 18% המתמודדים עם תגובות נפשיות ו-PTSD. ראש אגף השיקום לימור לוריא הציגה בוועדת העבודה והרווחה את נתוני הפצועים ואמרה: “התפיסה השתנתה. היום אנחנו לא מחכים לסוף המלחמה; פונים אקטיבית לפצועים ומעניקים סיוע רפואי ונפשי, גם לבני משפחה”.

11:30 – הלחימה בצפון: טיל נ”ט נורה משטח לבנון לכיוון מטולה שבאצבע הגליל, אין נפגעים. צה”ל משיב בירי ארטילרי לכיוון מקור הירי.

10:35 – העיתון הלבנוני אל-אח’באר מצטט בכירים צרפתיים, הטוענים כי אם ייכשל המו”מ – מהלך קרקעי של ישראל בלבנון בלתי נמנע.

10:10 – דו”ח ארגון לתת: אחד מכל חמישה ישראלים מעיד כי פרנסתו נפגעה עקב המלחמה. 45.5% מהציבור חוששים מהתדרדרות במצבם הכלכלי. קו העוני האלטרנטיבי (עלות מחיה מינימלית) עומד על 5,107 ₪ לנפש ו-12,938 ₪ למשק בית

09:30 – תקרית נוספת בים האדום: במרכז הסחר הבריטי (UKMTO) מעדכנים על “תקרית ימית”, צפונית מערבית לג’יבוטי, צידו השני של מצר באב אל-מנדב – שם התרחשו רוב התקיפות של החות’ים.

09:00: ברשתות הערביות מדווחים על 29 הרוגים הלילה בתקיפה שביצע צה”ל על בתי משפחות זערב, עבד אלעאל ועטיה ברפיח. על פי הדיווח, בין ההרוגים גם העיתונאי העזתי המוכר עאדל זערב.

08:55  – לוחמי צה״ל במילואים, שב״כ ומג״ב הרסו הלילה בכפר עקרבה שבשומרון את דירתו של המחבל אוסמה בני פדל שביצע את הפיגוע בחווארה ב-19 באוגוסט, בו נרצחו שי ואביעד ניגרקר הי”ד.
07:10 – הפלסטינים מדווחים: תקיפות צה”ל מתרחבות מדרום לח’אן יונס. לאורך הלילה בעזה דיווחו על פעילות משמעותית של חיל האוויר בדרום הרצועה – וגם מדרום למעוז חמאס ח’אן יונס.

06:05 – דובר צה”ל: שני לוחמים מגדוד 13 של חטיבת גולני נפצעו קשה אמש בקרב בדרום רצועת עזה. הם פונו לבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

06:00 – הותר לפרסום: רס״ר במילואים דניאל יעקב בן הרוש, וסרן במילואים רותם יוסף הי”ד נפלו בקרב בצפון רצועת עזה.

דניאל יעקב בן הרוש הי”ד, בן 31 מאלון, היה לוחם בגדוד 6551. רותם יוסף לוי הי”ד, בן 24 מאורנית, היה סגן מפקד פלגה ביחידת יהל”ם. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

04:35 – ארה”ב גינתה את התקיפות בים האדום: מזכיר המדינה האמריקני בלינקן שוחח עם מקבילו הסעודי וגינה את התקיפות של החות’ים בים האדום.

03:30 –  רויטרס: לפי גורם בארגון הבריאות העולמי, בית חולים עליו פשטו כוחות צה”ל הפסיק לתפקד. החולים ששהו בבית החולים, כולל תינוקות, פונו.

02:25 – צבא ארה”ב: המורדים החות’ים תקפו אתמול שתי ספינות מדרום לים סוף – מיכלית נפט הותקפה על ידי טיל בליסטי וכטב”מ מתאבד, ובאותו הזמן ספינת מטען דיווחה על פיצוץ סמוך למיקומה. אין פצועים באף אחת מהתקריות.

01:00 –  רשת CNN: המתאמת ההומניטרית של האו”ם, לין הייסטינגס, עזבה את יהודה ושומרון אחרי שישראל סירבה לחדש את הויזה שלה. שר החוץ אלי כהן אמר כי הויזה של הייסטינגס לא חודשה עקב ההעדפה של האו”ם כלפי הפלסטינים. דובר האו”ם, סטפאן דוג’אריק, אמר כי ימונה להייסטינגס מחליף בקרוב.

00:45 – הפלשתינים מדווחים על פעילות ערה של כוחות הביטחון באזור חברון.

00:40 – חברת התעופה הרומנית טארום תחזור לישראל בתחילת ינואר. הטיסה הראשונה תמריא מבוקרשט לנתב”ג ב-1 בינואר, ולפנות בוקר למחרת תמריא חזרה לרומניה.

00:35 – הפלשתינים מדווחים על קרבות בין כוחות צה”ל למחבלים בצפון חאן יונס. על פי הדיווחים, הקרבות מלווים בהפצצות עוצמתיות של צה”ל.
00:00 – ארה”ב הכריזה על מבצע רב-לאומי להגנה על נתיבי הסחר בים סוף. שר ההגנה של ארה”ב לויד אוסטין הכריז רשמית על מבצע רב-לאומי להגנה על נתיבי הסחר בים סוף מפני מתקפות החות’ים. אוסטין הודיע שכל המדינות המשתתפות יבצעו מבצעי סיור בים סוף ובמפרץ עדן. במבצע ישתתפו בריטניה, בחרין, קנדה, צרפת, איטליה, הולנד, נורווגיה, סיישל וספרד.

00:00 – טאהר אל-נונו, יועץ התקשורת של איסמאעיל הניה, הכחיש  את קיומו של משא ומתן או מגעים לגיבוש עסקת חליפין נוספת עם ישראל שתביא להחזרת חטופים בתמורה לשחרור אסירים ביטחוניים והפסקת אש הומניטרית.

“אין כל שיח או משא ומתון בנוגע לעסקת חליפין חדשה עם ישראל, ודברי קירבי (-דובר הבית הלבן) בעניין זה הן הונאה. דברי ג’ון קירבי בנוגע לעסקת חליפין הינם ניסיון לבלום את הזעם של משפחות החטופים הישראלים”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.