צבי סופר | יום ו' טבת ה׳תשפ״ד 18.12.2023

ב'עזר לחייל' הביאו אור החנוכה ל-90,000 חיילים | המספרים

מאז פרוץ מלחמת עזה, 'חמ"ל כפר חב"ד' הפך לשם דבר בסיוע לכוחות הלוחמים | כעת מסכמים את הנתונים לשבוע חנוכה: 90,000 חיילים, 156 אירועי חנוכה, 515 מתנדבים ו-15,000 סופגניות
ב'עזר לחייל' הביאו אור החנוכה ל-90,000 חיילים | המספרים

מתנדבי עזר לחייל הפיצו את אור החנוכה לכמעט 90,000 חיילים בבסיסים ובסמוך לעזה. סיקור מיוחד


מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל', מתנדבי החמ"ל מסייעים רבות ללוחמים, גם בחנוכה הפעילים המסורים של 'חמ"ל כפר חב"ד - עזר לחייל' לא נחו לרגע. המתנדבים נרתמו גם לטובת שליחי חב"ד ברחבי הארץ בשטחי הכינוס בכל רחבי הדרום ובסמוך לעוטף עזה.

מידי יום יצאו הפעילים והתושבים מכפר חב"ד מצויידים בסופגניות, חנוכיות, נרות חנוכה, ציוד חם לחורף, עמדות מרק חם, ניידת כביסה וייבוש ובעיקר עם הרבה שמחה סוחפת וחיזקו את הלוחמים והחיילים בשטח.

בפעילות השתתפו למעלה מ - 515 מתנדבים מכפר חב"ד ומקהילות נוספות שערכו יותר מ-156 אירועי חנוכה לחיילים בחזית ובבסיסים. בחמ"ל כפר חב"ד - עזר לחייל מסכמים את פעילות חנוכה עם חלוקה של 15,200 סופגניות והגעה ל-82,440 חיילים ואנשי כוחות הביטחון. 

כבר ביום הראשון של חנוכה, עברו צוותים של מתנדבים בגדר המפרידה בין רצועת עזה ליישובי העוטף יחד עם שליחי חב"ד וחסידי חב"ד המשרתים בחזית, הדליקו נרות עם החיילים שמוצבים בין כל הנקודות שמחבלי החמאס פרצו בגדר הביטחון. "האור של נרות חנוכה, הוא התיקון הכי טוב לחושך שהפיצו המחבלים שנכנסו דרך הגדר הזאת", אמר אחד הקצינים למתנדבי 'עזר לחייל'.

לאורך ימי החג נערכו הדלקות במגוון רחב של בסיסים, בהם גם בסיסים של לוחמי יחידות מובחרות ויחידות סודיות וכמובן בעורף ובמרכז הארץ. בכל מקום, החיילים קיבלו את הפעילים בשמחה עצומה והתקשו להיפרד מהריקודים כדי לחזור לאימונים וללחימה.

אירועי השיא של 'חמ"ל כפר חב"ד - עזר לחייל' בחנוכה, היו מספר אירועי 'על האש' וערבי חיזוק ומוראל בבסיס חיל האוויר בתל נוף בטייסות של מטוסי הקרב, מסוקי הקרב והמל"טים. בהשתתפות של המפקדים הבכירים בבסיס, יחד עם טייסים, קצינים וחיילים רבים, הרב אליהו גוטמן מנכ"ל חמ"ל כפר חב"ד - עזר לחייל ערך את ההדלקות יחד עם הרב ראובן בלעיש חב"ד נתניה והרב ישראל ארנוף חב"ד ת"א לדוברי צרפתית ושוחחו עם הנוכחים על חלקם בהפצת האור והקדושה ועל תפקידם החשוב כממשיכי דרכם של המכבים. גם האירוע בתל נוף הסתיים לאחר ריקודי שמחה ארוכים לתוך הלילה.

"נכנסנו לחנוכה כאשר הפעילות שלנו בעיצומה כבר חודשיים", מספר הרב אליהו גוטמן. לדבריו "קצינים רבים ומפקדים בבסיסים כבר מכירים אותנו וביקשו שנבוא לשמח את החיילים ולעודד את רוחם. ביחד עם שליחי חב"ד רבים באזורים הסמוכים לבסיסים והודות למתנדבים הרבים, בחנוכה השנה היתה תוספת עצומה של פרסומי ניסא והפצת אור היהדות במקומות חשוכים".

צפו בתמונות מהשטח, במהלך ימי החנוכה:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.