. | יום ד' טבת ה׳תשפ״ד 16.12.2023

טרגדיה במהלך הלחימה בעזה: 3 חטופים נורו בשוגג

כוח צה”ל שפעל בשכונת סג’עייה בעזה זיהה בטעות שלושה ישראלים חטופים כאיום. הכוח ירה לעברם – והם נהרגו. אחד מהם נשא דגל לבן • מתחקיר ראשוני עולה כי הלוחמים חשבו שמדובר ב"פיגוע משיכה" של מחבלים, ברקע אירועים דומים באזור בימים האחרונים, כשהוטמנו בובות ילדים ופוזרו תיקי בית ספר
טרגדיה במהלך הלחימה בעזה: 3 חטופים נורו בשוגג


כוח צה”ל שפעל בשכונת סג’עייה זיהה בטעות שלושה ישראלים חטופים כאיום. הכוח ירה לעברם – והם נהרגו.

בצה”ל אמרו כי במהלך סריקה ובדיקה לאחר הירי של זירת האירוע, עלה חשד לגבי זהות ההרוגים. הגופות נלקחו לבדיקה במחנה שורה, ולאחריה התברר כי מדובר בשלושה חטופים ישראלים.

החטופים שנהרגו בשוגג הם יותם חיים ואלון שמריז שנחטפו מכפר עזה וסאמר טלאלקה מחורה שנחטף מניר עם. הי"ד.

דובר צה”ל אמר: “התחלנו בתחקור האירוע באופן מיידי. מדובר באירוע טרגי אשר התרחש באזור לחימה, שבו נתקלו הלוחמים בימים האחרונים – וגם היום – במחבלים רבים וניהלו קרבות קשים. בחלק מהמקרים הכוחות נתקלו גם במחבלים מתאבדים, ללא נשקים, וגם בפיגועים שבהם מחבלים ניסו להטעות את כוחותינו ולמשוך אותם למלכודת אש. זמן קצר לאחר מכן התרחשה היתקלות נוספת עם מחבלים בסמוך למקום האירוע.

“אנחנו בשלב של איסוף העובדות ובירור פרטי האירוע. לקחים ודגשים לזיהוי חטופים במרחבי לחימה הועברו באופן מיידי לכלל כוחות צה”ל בכלל רצועת עזה, על מנת לעשות הכול כדי למנוע אירוע טרגי נוסף שכזה. צה”ל מביע צער עמוק על האסון ומשתתף בצערם של המשפחות”.

“אנחנו מעריכים ששלושת הישראלים ברחו או ננטשו בגלל הקרבות על ידי מחבלים שהחזיקו אותם בשבי, ובמהלך הימים האחרונים – אולי יממה – הם הגיעו לנקודה שאליה הגיעו”.

״אויב ודאי בתוך הפיר, זרקתי רימון. ככל הנראה הושמד״: תיעוד מהתקלות לוחמי צוות הקרב של חטיבה 188 במחבל שהסתתר בתוך פיר מנהרה:

 

מתחקיר ראשוני שערך צה”ל עולה, כי הכוח שהרג את שלושת החטופים הישראלים פעל בניגוד להוראות הפתיחה באש.

על פי התחקיר שהרמטכ”ל הרצי הלוי ליווה באופן אישי עולה, כי לוחם מגדוד 17, שהיה עם הכוח בבניין בן כמה קומות, זיהה מהתצפית סמוך לשעה 10:00, באור יום ובראות טובה, שלושה חשודים ללא חולצה, כשאחד מהם החזיק ביד דגל לבן, כמה עשרות מטרים מהמבנה בו שהו החיילים. למרות שלא היו חמושים, הלוחם ראה בהם איום.

הוא ירה לעבר השלושה,  פגע בשניים מהם באמצעות כוונת הטריג’יקון שלו, שמגדילה פי ארבעה את מה שהעין רואה, בעוד חטוף שלישי הספיק לרוץ למבנה סמוך. מיד לאחר הירי הלוחם-קלע צעק “מחבלים”.

במבנה של הכוח היה גם מפקד הגדוד, קצין בדרגת סגן אלוף, שחדל את הירי כי החליט לצאת להסתערות לעבר המבנה אליו ברח החטוף השלישי, שעדיין היה בחזקת חשוד כמחבל בעיני הכוח.

הכוח בפיקוד המג”ד הגיע למבנה בו הסתתר החשוד-חטוף השלישי, וממרחק של כמה עשרות מטרים שמעו הלוחמים מהמבנה צעקות בעברית “הצילו”. למרות זאת, החליט הכוח להסתער לעבר המבנה, לצעוק לאדם שבתוכו לצאת וכאשר הוא יצא מגרם המדרגות, לפחות לוחם אחד בכוח ירה לעברו אש קטלנית מטווח קרוב.

במרחק של כמה מאות מטרים מזירת האירוע גילו הכוחות לפני מספר ימים מבנה שעל קירותיו החיצוניים יש כתובות גרפיטי SOS באנגלית וכתובות “הצילו” ו”חטופים” בעברית.

יחד עם זאת, ביומיים האלו המבנה לא נבדק מחשד שהוא ממולכד מאחר ובקרבתו נמצא מבנה עם מטעני חבלה. בצה”ל עדיין בודקים אם החטופים שהו באותו המבנה כמה ימים קודם לכן. כוח צה”ל יצא לסרוק מחדש את המקום בשעות האחרונות.

לדברי הלוחמים, לאחר הירי הם הבינו שמשהו חשוד בדמותו של ההרוג ורק אז חילחלה ההבנה שמדובר בשלושה חטופים ישראלים. בצה”ל אומרים שהירי בשני המקרים בוצע בניגוד להוראות הפתיחה באש.

בצה”ל הסבירו שהלוחמים חשבו שמדובר בפיגוע משיכה, בין השאר בגלל אירועים קודמים בימים האחרונים, בהם אירוע שבו חמאס הציב בובות וחיבר אותן למכשירי סאונד עם קולות בעברית. לא מעט מחבלים אף התקרבו לכוחות בלבוש אזרחי.

באזור שבו נורו החטופים חוסלו בימים האחרונים 34 מחבלים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.