מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשפ״ד 14.12.2023

האנטישמיות בפולין ובתל אביב, חג ה'דידן נצח' ומלחמה בעזה

השלוחים שחוו התקפות נאצה בהדלקותיהם מדברים בשיחות מיוחדות | הסופר החסידי והשליח שהיה שם בשנת תשמ"ז בראיונות מרוממים לקראת ה' טבת { וגם: "גיבור ישראל" מנתח את המלחמה בעזה
האנטישמיות בפולין ובתל אביב, חג ה'דידן נצח' ומלחמה בעזה
תמונות: באדיבות המצלמים

כמו בכל סוף שבוע כאן באתר: תכנית 'ליל שישי' עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי בהגשת הרצל קוסאשוילי, החל מהשעה 21:00 בערב.

הערב בתכנית: הרב שלום בער סטמבלר, שליח הרבי לוורשה פולין, על התקרית אמש בבניין הפרלמנט הפולני בו חבר פרלמנט נטל מטף וכיבה את החנוכייה שהודלקה דקות ספורות לפני כן. על הלך הרוח ברחוב הפולני מאז פרוץ המלחמה בישראל ועל מה שיתרחש עוד מעט בבניין הפרלמנט כתגובת נגד לאירוע אמש.

בהמשך תת-אלוף במילואים וגיבור ישראל מר אביגדור קהלני על ריאליות מטרות המלחמה, על הרחוב הערבי שלא הולך להשתנות ביחס לישראל, על הצורך בניצחון מוחץ וגם על המחדלים שהובילו לפאשלה הגדולה ביותר של הצבא, שמאפילה לדעתו גם על מחדלי מלחמת יום כיפור לפני 50 שנה.

נתייחס כאן בכמה אייטמים גם לחג הספרים דידן נצח שבפתח. נהיה כאן עם הסופר הרב זלמן רודרמן על ספרו החדש אורות באפלה. נשמע ממנו על תהליך של כתיבה לילדים ולמבוגרים, כיצד משרישים לילדים בדור מאתגר שכזה את חווית הקריאה, וגם? איך משלבים בין שמירה על תבנית מקורית לסיפורי חסידים עתיקים ושפה עכשווית שתמשוך קוראים לקריאה?

במוצאי שבת, נר שלישי של חנוכה, הרב שאול רייצעס, משלוחי הרבי בתל אביב ואחד מרבני ישיבת חזון אליהו, הדליק כבכל שנה בעשרים השנים האחרונות חנוכיה בכיכר הבימה בתל אביב. אלא שאז קבוצה קטנה של כמה מעוברי האורח החליטו להיטפל אליו ולחנוכיה. בשיחה איתו נשמע מה בדיוק קרה שם? למה הוא למוטרד מקהל עוין, וגם, מה הוא ענה לאחד המוחים נגדו שגרם לו להסתובב ולעזוב את המקום?

נהיה גם עם קטע נוסטלגי מארכיון התוועדות ה' טבת שהתקיימה בכפר חב"ד בשנת תשס"ו, נשמע את המשפיע הרב אברהם שמואל בוקיעט ע"ה מדבר על משמעותו ומהותו של יום ה' טבת דידן נצח בדברי ימי החסידים.

לבסוף, נשוחח עם שליח הרבי בנהריה הרב ברוך וילהלם, שהיה בחור תמים בקבוצה תשמ"ה כשהתחילה פרשת הספרים. נשמע ממנו על הפרשה שהסעירה את ליובאוויטש מנקודת מבטו של בחור, והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.