. | יום ב' טבת ה׳תשפ״ד 14.12.2023

פרטים חדשים על הקרב הקשה בשג'עייה בו נפלו 10 לוחמים, הי"ד

פרטים חדשים על האירוע הקשה בשג'עייה שבעזה, בו נהרגו עשרה לוחמי צה"ל שלשום, הי"ד | גדוד 51 של גולני שפשט על המתחם, לא קיבל מידע מודיעיני שמדובר ביעד מחבלים מבוצר ומאורגן מעל ובתת הקרקע, שטמנו להם מארב
 פרטים חדשים על הקרב הקשה בשג'עייה בו נפלו 10 לוחמים, הי
צילום: דו"צ

היום הקשה במלחמה: במהלך קרבות קשים בשכונת שג'עייה בעזה שלום, נהרגו 10 לוחמי צה"ל בהיתקלויות קשות עם מחבלים ביעד במוצר, מחובר ככל הנראה בתעלות ופירי תקיפה.

הפרטים פורסמו היום בגל"צ ע"י הכתב הצבאי דורון קדוש.

גדוד 51 של גולני שפשט על המתחם, לא קיבל מידע מודיעיני שמדובר ביעד מחבלים מבוצר ומאורגן מעל ובתת הקרקע, מצוייד וחמוש עם עשרות מחבלים. על פי המידע הראשוני מדובר היה בבית וחצר של פעיל חמאס שהכוח נדרש לטהר.

לאחר הקרב הקשה התגלתה התמונה האמיתית: מדובר מתחם לחימה מבוצר של גדוד שג׳אעיה, שכולל 7 מבנים שמחוברים זה לזה, כולל מערכת תת קרקעית והיקף אדיר של אמל״ח, מוקשים וטילי נ"ט.

ההערכה: המחבלים שפעלו בקרב עברו ממבנה למבנה, וניצלו את המתחם המבוצר כדי להחליף עמדות ומיקומים, ולפתוח באש על כוחותינו ממוקדים שונים במסגרת המארב המתוכנן שהכינו.

חיילי גולני נלחמים בקסבת שג'עייה. צילום: דו"צ

 

המחבלים הפעילו מספר מטענים ושיגרו טילי נ"ט לעבר הכוח.

קבוצה אחת נכנסה למבנה שהתברר כממולכד, מטען רב עוצמה התפוצץ עליהם לאחר כניסתם לבית. כשפרצו חיילי גולני למבנה באמצעות טיל מטאדור, גילו גופות ארבעה מחבריהם שנהרגו בהיתקלות הראשונה. הם פעלו בקור רוח וחתרו למנוע חטיפת חיילים.

בין הכוחות אירע נתק היות וחלק מהכוח נותר בבניין שהיו בו מחבלים.

במתחם המבוצר נמצאו פירים תת קרקעיים, הערכה כי המחבלים בנו יעד מבוצר מרושת בתעלות לחימה תת קרקעיות לשינוי מיקומים ותקיפה מכמה נקודות. בעקבות הנתק עלה חשש שמא המחבלים ינסו לחטוף חיילים, ולכן מפקדים בכירים בגולני קפצו לבודד את הגזרה.

מפקד חטיבת גולני הקפיץ כוחות נוספים וסיוע מהאוויר. מג"ד 13 איגף את מתחם האירוע עם שני קצינים, הוא נהרג מרסיסים או ירי. במקביל לוחם מ- 669 נהרג ממטען בזמן פריצת דלת, לוחם נוסף מ- 669 נהרג מזריקת מטענים וירי מהמתחם שבו היו המחבלים.

הלחימה נמשכה כ-3 שעות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.