מנדי ברגר | יום כ"ט כסלו ה׳תשפ״ד 12.12.2023

מנהיגי ניו-הייבן תמכו בחנוכיית חב"ד עליה תלו דגל אש"ף

מסיבת עיתונאים נערכה על ידי בכירי עיריית ניו-הייבן שבקונטיקט, עם מחוקקים ומנהיגים יהודים בכדי לגנות את חילול חנוכיית חב"ד באוניברסיטת הייל בחג החנוכה • ראש העיר ג'סטין אליקר: "אנחנו חייבים להתייחס זה לזה בכבוד הדדי" •  הרב גרשון בורנשטיין, ראש ישיבת ניו הייבן שארגן את הדלקת המנורה דיבר על אור החנוכה בחושך הגלובלי
מנהיגי ניו-הייבן תמכו בחנוכיית חב

מסיבת עיתונאים נערכה על ידי בכירי עיריית ניו-הייבן שבקונטיקט, עם מחוקקים ומנהיגים יהודים בכדי לגנות את חילול חנוכיית חב"ד באוניברסיטת הייל בשבת האחרונה.

מסיבת העיתונאים והתמיכה התקיימה לאחר שבמהלך הפגנה אנטי-ישראלית של קבוצת סטודנטים מהאוניברסיטה, אדם רעול פנים תועד במצלמת אבטחה כשהוא מטפס על החנוכייה ומציב עליה דגל אש"ף, בעוד אנשים קראו לו להפסיק ולהסיר את הדגל אך ללא הועיל.

במסיבה השתתף ראש העיר ג'סטין אליקר, סנ"צ ריצ'רד בלומנטל, מנכ"ל הפדרציה היהודית של ניו-הייבן, גייל סלוסברג ומנהיגי אמונה ואזרחים מקומיים נוספים שעמדו לצד הרב גרשון בורנשטיין, ראש ישיבת ניו הייבן שארגן את הדלקת המנורה בלילה הראשון של חנוכה.

ראש העיר אליקר ציין כי "אנחנו יכולים להחזיק באמונות שונות אבל בניו הייבן אנחנו תמיד מתייחסים זה לזה בכבוד הדדי, אנחנו חייבים להתייחס זה לזה בכבוד הדדי".

אוניברסיטת ייל שההפגנה האנטי-ישראלית התחוללה בתחומה על ידי סטונדטים, פרסמה הודעת גינוי: "מגנים בתוקף את המעשה, שמעביר מסר אנטישמי עמוק". האוניברסיטה תשקול לנהל חקירה משל עצמה בנוסף לחקירת המשטרה שנפתחה בעקבות האירוע.

החנוכייה הגדולה הוקמה על ידי תלמידי ישיבת חב"ד 'בית דוד שלמה' בניו הייבן גרין בקונטיקט. בתחילת החנוכה, כ-150 איש השתתפו בטקס הדלקת החנוכייה אותה הדליק ראש הישיבה הגאון הרב גרשון בורנשטיין, לצד ראש העיר יוסטין אליקר.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.