מנדי ברגר | יום כ"ח כסלו ה׳תשפ״ד 11.12.2023

מנהטן: מושלת מדינת ניו יורק בהדלקת המנורה הגדולה בעולם

לצדו של הרב שמואל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית, מושלת ניו יורק קתי הוקול  השתתפה בהדלקת המנורה הגדולה בעולם בשדרה החמישית במנהטן - מנורה המהווה מגדלור של תקווה על רקע שנה בסימן המלחמה בישראל והאנטישמיות הגואה ברחבי ארצות הברית
מנהטן: מושלת מדינת ניו יורק בהדלקת המנורה הגדולה בעולם

על רקע קו הרקיע הנוצץ של מנהטן, ניצבה המנורה הגדולה בעולם בשדרה החמישית מגדלור של תקווה על רקע שנה בסימן המלחמה בישראל והאנטישמיות הגואה ברחבי ארצות הברית. כשהרב שמואל בוטמאן, מנהל צעירי אגודת חב"ד המרכזית התכונן להדליק את הנר הראשון של המנורה עלתה על הבמה הקטנה למרגלות המנורה מושלת ניו יורק קתי הוקול שנשאה דברים בפני הקהל.

חנוכה הוא תזכורת לכוח, לחוסן וליכולת למצוא אור דרך החושך. ואם אי פעם בהיסטוריה שלנו בניו יורק היינו צריכים למצוא אור אחרי החושך, זה ממש עכשיו. "רוצה לוודא שכולכם תדעו שאנו עובדים קשה כדי לשמור על בטחונכם. אנחנו דואגים שבכל מקום שתלכו להתפלל ולחגוג את החג הגדול הזה, שתהיו מובטחים כי אין מקום לשנאה במדינת ניו יורק המיוחדת."

המנורה הגדולה בעולם עומדת כעדות למורשתו המתמשכת של הרבי, שקמפיין המודעות לחנוכה חוגג את שנתו ה-50, שינתה את החג, הביאה אותו למיינסטרים האמריקאי והפכה אותו לא רק לחלק בלתי נפרד מהחיים היהודיים אלא גם כחלק מהתרבות האמריקאית. לפני שהדליק את המנורה אמר הרב בוטמאן "הלקח מהמנורה הוא חזק וקשור לזמננו: כמו שיהודה המכבי לא ניהל משא ומתן עם האויב, גם אנחנו לא ננהל משא ומתן עם אויבנו".

מושלת מדינת נו יורק שיתפה את הקהל בסיפור אישי מפתיע: המושלת קיבלה את הידיעה על מות אביה בזמן שהיא התכוננה לביקור בארץ אחרי ה-7 באוקטובר. "למרות האובדן האישי הייתי נחושה לנסוע לארץ כסולידריות עם העם היהודי. הלכתי למחרת בבוקר לכותל המערבי והכנסתי שני פתקים, אחד לעם ישראל כי הם התמודדו עם כל כך כאב וסבל ורציתי לנחם אותם, ופתק אחד בשביל אבא שלי שכל מה שהוא רצה לעשות זה לנסוע לישראל. הוא היה שם רק כמה שנים קודם לכן. הוא הלך גם לכותל המערבי אז היה חשוב גם לי להיות שם".

הנוכחות והמגע האישי של המושלת הוקול, יחד עם אינספור אחרים שהתאספו סביב המנורה הגדולה בעולם, שימשו עדות עוצמתית לרוח המתמשכת של העם היהודי

וכשהשלהבות רקדו על המנורה הגדולה בעולם, בלילה הראשון של חנוכה, הן נשאו עמן לא רק את אור המסורת, אלא גם מסר של תקווה לעתיד מזהיר. המנורה תגדל באור, תתבהר לילה אחר לילה, ותשמש סמל רב עוצמה לרוח הבלתי מעורערת של העם היהודי. וכדברי הרב בוטמאן. "זה עומד כתזכורת שאפילו קצת מן האור יכול לדחות ולהאיר הרבה מן החושך, ויהי רצון שאורות החנוכה יקדמו פנים את האורות הנצחיים של הגאולה השלימה בקרוב ממש".


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.