מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תשפ״ד 10.12.2023

חנוכה תשכ"א אצל הרבי: המכתב ששיגר הרב מאיר הארליג לידידו

צילום  מכתב ששלח בשנת תשכ"א הרב מאיר הארליג לידידו השליח במרוקו הרב רסקין נחשף בארכיונו ופורסם בידי בני  משפחתו היום | במכתב מספר מעט על חנוכה אצל הרבי ועל סידור הקידושין של הרבי באותם ימים
חנוכה תשכ
בעיגול: הרב הארליג

מכתב שכתב הרב מאיר הארליג, נאמן בית רבי, בימי חנוכה תשכ"א, השבוע לפני 63 שנה, לידידו השליח בקזבלנקא שבמרוקו הרב יהודה לייב רסקין, פורסם היום (ראשון) לראשונה בידי משפחתו של הרב הארליג.

במכתב, מתוך ארכיונו של הרב הארליג, שהלך לעולמו לפני מספר חודשים, מתואר מעט מהנעשה והנשמע אצל הרבי באותם ימים; בנוגע לחלוקת דמי חנוכה וגם בנוגע לסידור קידושין.

"הרני מודיע לך שכ"ק אדמו"ר שליט"א לא סידר קידושין בכל הנישואין שהיו בזמן האחרון", כתב הרב הארליג, "וגם אם ירצה ה' היום לא יסדר קידושין אצל בערל פוטרפס. כנראה היה הרב אברהם שם טוב האחרון שסידר כ"ק אד"ש הקידושין אצלו".

הרב שם טוב, יצויין, נישא בי"ג תשרי תשכ"א, כחודשיים לפני כתיבת המכתב. הרבי באותה תקופה כבר חדל לסדר קידושין,  למעט לזוגות שהודיעו על יציאתם לשליחות, ואצל הרב שם טוב קידש אחרי שנתיים. לימים קידש אף בחתונת הרב שמואל לו, בשנת תשכ"ג, וזו הייתה הפעם האחרונה שבה סידר קידושין.

בהמשך המכתב מתאר הרב הארליג: "כן לא חילק בשנה זו כ"ק אד"ש מעות חנוכה לתלמידים דכאן, רק לשאר מקומות שלח, כנראה סדר ואופן הלימוד של התלמידים מכאן לא מצא חן בעיניו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.