מערכת COL | יום כ"ג כסלו ה׳תשפ״ד 06.12.2023

וישב – חנוכה: המים שימגרו את הנחשים והעקרבים שבבורות

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שישים ושמונה בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע שיעור לפרשת וישב ולחג החנוכה, מליקוטי שיחות חלק ט"ו, בה הרבי דן בפירוש רש"י "הבור ריק אין בו מים, אבל נחשים ועקרבים יש בו", ומתוך התבוננות במשמעות הפנימית של "מים", המסמל על הביטול לנותן התורה, עולה המשוואה שבאם אין את מי הביטול – מתהווה תיכף התנגדות לקדושה, וההקבלה לחג החנוכה
וישב – חנוכה: המים שימגרו את הנחשים והעקרבים שבבורות

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה שישים ושמונה בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע שיעור לפרשת וישב ולחג החנוכה, מליקוטי שיחות חלק ט"ו, בה הרבי דן בפירוש רש"י "הבור ריק אין בו מים, אבל נחשים ועקרבים יש בו", ומתוך התבוננות במשמעות הפנימית של "מים", המסמל על הביטול לנותן התורה, עולה המשוואה שבאם אין את מי הביטול – מתהווה תיכף התנגדות לקדושה, וההקבלה לחג החנוכה.

מדוע דרשת "הבור ריק אין בו מים" הובאה בסוגיית חנוכה? * כשאין דברי תורה – נכנסים ממילא "נחשים ועקרבים" * ההקבלה לפירוש הבעל שם טוב לפסוק "וסרתם – ועבדתם" * מה הייתה טעותם של אחי יוסף במכירתו? * ומדוע נמשלה התורה למים? * עיקר לימוד התורה – ההתקשרות עם נותן התורה * כשאין ביטול לקב"ה, נוצרת מיד התנגדות לקדושה * ממה התרוקן בורו של יעקב? * מאבק היוונים כנגד תורת ה' * מדוע היוונים רק טימאו את השמנים ולא איבדום? * תוכן נצחון הנס במציאת שמן טהור * כך נכלה את "ריגלא דתרמודאי".

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.