מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשפ״ד 05.12.2023

ברגע האחרון: סוכלה חטיפת הלוחם החב"די הי"ד לרצועת עזה

בעצרת לזכרו של לוחם צנחנים בנימין לב הי"ד, בן למשפחה חב"דית מצרפת, נחשפה עדות מצמררת ולפיה כמעט ונחטף בבוקר שמחת תורה לרצועת עזה | נהג הרכב שפינה אותו התברר כמחבל | "זה יכול היה להיגמר אחרת"
ברגע האחרון: סוכלה חטיפת הלוחם החב
בנימין לב הי"ד

בנימין לב הי"ד, בן למשפחה חב"דית מצרפת ובוגר מוסדות חב"ד, לוחם צנחנים שאיבד את חייו באותו בוקר ארור  שבו הותקפה ישראל בידי מרצחי חמאס, כמעט ונחטף לרצועת עזה אחרי הריגתו.

הסיפור המלא נחשף בעצרת זיכרון שהתקיימה לזכרו, בידי לוחם שהיה לצידו באותם רגעים, והסיפור המלא פורסם לראשונה אמש באתר Ynet.

לפי הדיווח, לוחם שהיה לצד לב בעת נפילתו סיפר על גבורתו, ועל איך גופתו כמעט נפלה בשבי חמאס יחד עם חייל נוסף: "במהלך הקרבות שני חיילים נפצעו וצעקנו לחובש. הוא היה זקוק למכת אש כדי לצאת מהמקום שהוא נמצא בו ולעזור לפצועים. בנימין, בלי לחשוב פעמיים, יצא מהבטונדה ורץ לתת מכת אש כדי לאפשר לחובש לצאת. תוך כדי ריצה הוא חטף כדור".

הלוחם סיפר כי למרות הכדור שספג, לב הגיב באיפוק: "הוא היה כל כך רגוע ואמר לחובש - 'קיבלתי כדור, אני לא יודע איפה'. החובש עשה כל מה שאפשר כדי להציל אותו".

הדרמה רק הלכה והתעצמה בשלב הפינוי, שנעשה בכלי רכב אזרחיים. "הגיע אלינו רכב, הנהג הוציא את הראש מהחלון, סימן שנעלה ועשה צורה של לב בידיים, בלי להגיד שום דבר", סיפר הלוחם. כך צוטט ב-ynet. "העלינו את בנימין עם החובש גבריאל, והמטרה הייתה להגיע כמה שיותר מהר למרכז רפואי. בדרך, בנימין כבר נפטר, הוא לא הספיק להגיע לבית החולים".

תוך כדי שהרכב דוהר בכביש, ולמרבה הצער כשגבריאל חוזה במותו של בנימין, הגיע רגע הגילוי המצמרר. "הנהג היה מחבל", סיפר הלוחם, "הוא רצה לחזור לעזה עם כוחות של צה"ל וידע שכדי לעבור את כל המחסומים הוא צריך חיילים ברכב.

"כשהוא יצא מהש"ג של כפר עזה, המחבל כמעט עשה תאונה עם רכב צבאי. החיילים שהיו ברכב הצבאי התכוונו לירות עליו. גבריאל ניסה להסביר להם שזה אדם מהיישוב, אילם, ושהוא בא לעזור להם. אבל הם לא נתנו לו לצאת משם, הם עיכבו אותו ולקחו אותו לחקירות. מסתבר שהמחבל הזה בא מעזה, ופשוט רצה לחזור הביתה עם בנימין וגבריאל. ברוך השם שעצרו אותו. הסיפור הזה היה יכול להיגמר אחרת לגמרי".

אביו של בנימין, הרב נתנאל לייב, נדהם מהתגלית. "לא ידעתי על הסיפור הזה בכלל", הגיב, "התרגשתי מאוד לשמוע גם על מסירות הנפש של בני וגם על ההצלה הזו. מסתבר שגם בתוך החושך הגדול, רואים את נקודת האור".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.