מנדי ברגר | יום כ"ב כסלו ה׳תשפ״ד 05.12.2023

הגר"מ מאזוז תקף את מתנגדי חב"ד ונזכר בהתוועדות בטוניס

ראש ישיבת 'כיסא רחמים' הגאון הרב מאיר מאזוז דיבר בשיעור השבועי בשבח ובמעלת חג הגאולה, סיפר בערגה על התעוודויות י"ט כסלו בעבר בתוניס, בירך את כל המשתתפים בשמחה • וגם תקף את המתנגדים וביקש להוקיר את החסידים "מגיע להם כבוד"   
הגר

ראש ישיבת 'כיסא רחמים' הגאון הרב מאיר מאזוז דיבר בשיעור השבועי על חג הגאולה - יום י"ט בכסלו.

ראש הישיבה פתח את דבריו ואמר "הערב הזה יום מיוחד לחסידי חב"ד, י"ט כסלו. למה אני אומר את זה? כי יש מחלוקות רבות בישראל, חרבן! הנה, על יד הישיבה שלנו ("כסא רחמים") יש מודעה ענקית "חב"ד זה שקר!". ולמה תלו את זה על יד הישיבה? לומר שאני כביכול שותף בזה?! הפוך, אני לא אומר ככה. כל חב"ד (וכן כל תנועה ששומרת תומ"צ) צריך לכבד אותה! שכחו האנשים האלה שבזכות חב"ד מיליון יהודים באו להניח תפלין (ויש מהם פעם ראשונה!) על יד הכותל המערבי, הם שכחו את זה. צריכים להפסיק את המידה הרעה הזו", אמר ראש הישיבה.

"הערב הזה יום י"ט בכסלו, ועושים ממנו רעש גדול. בתוניס היה רבי ניסן פינסון שר (והיה חדר כפול מכאן, והיה מלא מלא) "ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו", ואחר כך "ישמחו השמים". ואנחנו היינו שרים בשמחה, בהרגשה שכל הגויים כולם אפס "והבדילנו מן התועים"! מאחורי הבניין של הרב פינסון בתוניס, היו שם כמה ערבים, פעם הם הרביצו ונתנו לי מכות, יצאתי מהם בשן ועין. אבל כאשר אתה שר שם, אתה לא מרגיש כלום. ואנשי חב"ד היו שרים מכל הלב, היו מאמינים במסירות נפש. לכן מגיע להם כבוד, ולא לכתוב "חב"ד זה שקר", לא לדבר רע על ישראל. תראו את הטוב, תראו איך מיליוני יהודים הניחו תפילין והתחילו לשמור שבת. אז אנחנו צריכים לא לדבר רע על ישראל. כל אחד ואחד מתכוין לטובה כל אחד מתכוין לעשות טוב לעם ישראל".

דבר מעניין אירע בסוף השיעור, כאשר ב'מי שברך' הקבוע בסוף השיעור, אותו מקדיש תמיד ראש הישיבה לברך את כל הנוכחים והשומעים, הקדיש ראש הישיבה לברך את כל השמחים בחג הגאולה, ראש הישיבה אמר "מי שברך אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב, הוא יברך את כל השמחים בי"ט כסלו, אלה שהם חסידי חב"ד ושאינם חסידי חב"ד. ושיפסיקו את המריבות ושיאהבו אחד את השני. ובזכות האהבה הזאת, יה"ר שנזכה לנצחון מוחלט על החמאסים הארורים האלה. ונזכה לגאולה שלמה במהרה בימינו, אמן ואמן".

**

צפו בווידאו מהשיעור:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.