COL | יום כ"ב כסלו ה׳תשפ״ד 05.12.2023

מפקד האוגדה שתקפה בג'באליה כתב אות בס"ת עם החב"דניקים

בעיצומה של המלחמה: מעמד מרגש של התחלת כתיבת ספר תורה נערך בבסיס צבאי סמוך לרצועת עזה לזכות החטופים, יושבי הארץ, חיילי צה״ל וכוחות הביטחון | את האירוע ארגנו בית חב"ד לדוברי רוסית בראשון לציון בראשות הרב אלכס פרוצ'נסקי, יחד עם מתנדבי חמ"ל כפר חב"ד - עזר לחייל 
מפקד האוגדה שתקפה בג'באליה כתב אות בס
צילום: באדיבות המצלם

התחלת כתיבת ספר תורה בבסיס צבאי של יחידות מיוחדות עם שיירת לוחמים מפזזים בשמחה לכבוד התורה, זה לא אירוע שקורה כל יום. ובוודאי לא בבסיס סמוך לרצועת עזה תוך כדי לחימה קשה, כאשר טילי כיפת ברזל חולפים מעל לראש. חיילי אוגדה 162, חטיבת הנח"ל וחטיבת הקומנדו בעוצמת הפלדה, זכו להשתתף באירוע כזה היום.

את האירוע ארגנו בית חב"ד לדוברי רוסית בראשון לציון בראשות הרב אלכס פרוצ'נסקי תודות לתרומתו הנכבדה של ידידו הרב ישראל חודורקובסקי, יחד עם מתנדבי חמ"ל כפר חב"ד - עזר לחייל בראשות הרב אליהו גוטמן. ספר התורה נתרם לבית חב"ד מנורה בראשות הרב פרוצ'נסקי וייחודו הוא שכוחות הביטחון משתתפים בו ויהיה זה ספר מיוחד לשמירה והגנה לפעילות הבית חב"ד. 

כתיבת הספר התחילה בלשכתו של תא"ל איציק כהן מפקד עוצבת הפלדה, שביקש לכתוב אות לזכות פקודיו שמוסרים את נפשם בלחימה בעזה. האירוע שנערך ברחבת הבסיס, כלל מוזיקה חסידית שמחה וארוחת בשרים מפנקת על למאות הלוחמים והמפקדים.

לצד אורחים נכבדים: הרב שלמה וילהלם רבה של זיטומיר ומערב אוקראינה והרב שניאורסון רבה של רובנה אוקראינה, אורח הכבוד באירוע היה רבה של צפת הרב שמואל אליהו שליט"א שעשה את כל הדרך מהצפון הרחוק עד לבסיס הסמוך לרצועת עזה, כדי לשמח את החיילים ולהעניק להם את ברכת הדרך לפני הכניסה לשטח האויב.

בדבריו הדגיש הרב אליהו את מעלת כתיבת ספר התורה דווקא בחג הגאולה י"ט-כ כסלו שיוסיף תוספת של שמירה רוחנית ופיזית לחיילים הצדיקים שמוסרים את נפשם עד להכרעה של האויב כפי שהרבי מליובאוויטש ציווה לכתוב אות לכל חייל.

בכתיבת הספר שהוביל הסופר הרב מנחם פליישמן השתתפו רב ומפקד האוגדה 162 תא"לים, אל"מים, סא"לים, עו"ד מרדכי ציבין, מנשה אלטהויז ורוני מוראל אנשי חסד שפועלים רבות למען החיילים היקרים.

 

לצפייה:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.