COL | יום כ' כסלו ה׳תשפ״ד 03.12.2023

אדמו"רי ורבני העיר ביתר פיארו בהתוועדות י"ט כסלו המרכזית

מעמד אדיר של אדמו"רי ורבני העיר ביתר פיאר בהתוועדות המרכזית של חג הגאולה י"ט בכסלו | הפתעה: ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין שמציין מידי שנה יום הולדת אישי בדיוק בי"ט כסלו, קיבל מתנה מפתיעה: דולר של הרבי משנת תשמ"ח | ראש העיר לא נותר חייב מצידו ושיתף בפרט מפתיע
אדמו
צילומים: צבי קלאר, יוסי שוואב

מעמד אדיר של אדמו"רי ורבני העיר פיאר בהתוועדות המרכזית של חג הגאולה י"ט בכסלו, שהתקיים במוצאי שבת קודש פרשת 'וישלח' באולם 'בית ברכה' בעירנו ביתר עילית.

חסידי חב"ד וקהל דורשי החסידות בכלל בכל אתר ואתר, חגגו בשבת קודש את חג הגאולה י"ט-כ' בכסלו, שבו שוחרר כ"ק אדמו"ר רבי שניאור זלמן 'האדמו"ר הזקן' ומייסד חסידות חב"ד ממאסרו, שנחשב כקטרוג כללי על כלל עניין הפצת החסידות, ולאחר מכן בשחרורו כגאולה כללית והוראה להוסיף ביתר שאת בהפצת מעיינות החסידות חוצה.

מאות מתושבי העיר השתתפו בהתוועדות הגדולה במוצאי שבת לצד שולחנות ערוכים, ושמעו אמירת המאמר 'פדה בשלום נפשי' מהמשפיע הרב דוד אופן. סיום הש"ס ערך המד"א דקהילת חב"ד בעיר הגה"ח הרב אשר לעמיל כהן שליט"א.

פרק תהילים מיוחד הוקרא על ידי שליח הרבי בקזחסטאן הרב ישעיה כהן יחד עם כל הקהל לניצחון המלחמה ולהחזרת החטופים בריאים ושלמים.

רב העיר הגר"ח ווייס שליט"א, ברך את חסידי חב"ד בעיר המפיצים תורת הנגלה והחסידות ודיבר על גודל מעלת ספר התניא קדישא שבכוחו להאיר את חשכת הגלות.

אורח ההתוועדות, המשפיע המפורסם, רב מרכז העיר בני ברק וראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד, הגאון הרב יוסף יצחק בלינוב שליט"א, נשא דברי התעוררות לרגל חג הגאולה וריתק שעה ארוכה את המשתתפים.

המשפיע המפורסם הרב ישראל יהודה אהרונסון שליט"א, הביא סיפורו המטלטל של אביו הגאון זצ"ל, על הצלתו המופלאה בשנות השואה בזכות התניא קדישא.

את שולחן הכבוד פיארו רבני העיר, חברי הבד"צ, ואדמו"רים:
כ"ק האדמו"רים שליט"א: מבוסטון, מדינוב, מזוועהיל, מזדיטשוב, מנדבורנא, מסווראן, מסטניסלב.
הרה"ג חברי הבד"ץ: הרה"ג רבי שלמה איצקוביץ, הרה"ג רבי ישראל ברזובסקי, הרה"ג רבי שרגא שטיגליץ.
הרה"ג יעקב ישעיה גרוס, הרה"ג יהודה לייב הלשטוק, הרה"ג משה טוביה ויסברגר, הרה"ג מנחם קוריץ, הרה"ג ישעיה שוורץ, ועוד.

רבני קהילת חב"ד ומשפיעי בתי הכנסת בכל שכונות העיר וחברי מועצת העיר ביתר.

ראש העיר הרב מאיר רובינשטיין, שיום הולדתו חל בדיוק בחג הגאולה י"ט בכסלו, עלה לשאת דברים והופתע במתנה מקורית: דולר של הרבי משנת תשמ"ח, במסגרת יוקרתית שהוענק לו על ידי יו"ר ועד חב"ד הנציג המכהן ר' משה כהנא, ונציג חב"ד הנבחר ר' מאיר בר לב והמנחה והמארגן הרב חיים גרינברג.

ראש העיר הופתע, אך הצליח גם הוא להפתיע: הוא חשף בפני המשתתפים כי בהשגחה פרטית מופלאה, הוא עצמו היה בשנת תשמ"ח בביקור בניו יורק וב-770 כבחור צעיר, ולא זכה לקבל דולר מהרבי באותה הזדמנות יחידה שהייתה לו. כעת, נסגר המעגל, והרבי דאג לתת לו את הדולר שלא קיבל אז... כמתנה לרגל יום הולדתו והסיוע שהוא מעניק בראשות העירייה ולחב"ד בכלל...

הנוכחים מחאו כפיים בהתרגשות, ופצחו בריקוד חסידי לצלילי התזמורת.

ועד קהילת חב"ד מודה לרב חיים גרינברג מ'היכל מנחם' על ארגון האירוע, לנציג חב"ד המכהן ר' משה כהנא ולנציג חב"ד הנכנס ר' מאיר בר לב, לחברת ההפקה 'טיפ הפקות' לקייטרינג 'סטאריק' ולכלל העוזרים והמסייעים.

תודה מיוחדת לראש העיר הרב מאיר רובינשטיין, ראש לשכתו הרב יהודה דייטש, ר' גדליה אייזנשטיין יו"ר הסיעה החסידית וכמאמר בעל השמחה אדמו"ר הזקן בעל התניא והשו"ע, שאמר על השמחים בשמחת גאולתו: "מי שישמח בשמחתי (שמחת גאולת י"ט כסלו) - אוציאנו מן המיצר אל המרחב".

גוט יו"ט, לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תיכתבו ותחתמו!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.