מערכת COL | יום ט' כסלו ה׳תשס״ו 10.12.2005

האתגר הבא של נשי חב"ד: סיוע למוסדות חב"ד

במכתב הרבי לארגון נשי ובנות חב"ד בארה"ק, מכ"ח בתמוז תשי"ב, מציע הרבי תכנית עבודה לארגון. בסעיף האחרון של תכנית העבודה כותב הרבי: "להשתדל בחיזוק מוסדות החינוך הכשר בכלל, ובפרט לקחת חלק פעיל בכל מוסדות חינוך חב"ד אשר בארה"ק ת"ו". בכנס הארצי האחרון של נשי ובנות חב"ד הוחלט להעמיד את הסיוע למוסדות חינוך חב"ד בארץ כאתגר הבא של נשי חב"ד. בכנס עצמו הוצגו גם שני מודלים של הצלחה, בהם משתקפת תרומה משמעותית של פעילות נשים למען מוסד חב"די בעיר מגוריהן, תוך תיאום מוחלט עם הנהלות המוסדות. כל אחת יכולה ליטול חלק באתגר זה. לצפייה בסרט החדש של ארגון נשי חב"ד לחצו כאן
האתגר הבא של נשי חב
כשלב ראשון בתהליך הסיוע, נשלחו מכתבים למנהלי מוסדות חינוך חב"ד (כולל הגנים) בכל הארץ. במכתב למנהלים הוצעה היוזמה, שהיא כאמור יוזמתו של הרבי, ביחד עם רשימת התחומים בהם נראה כי נשי ובנות חב"ד יכולות לסייע. ברוח מכתב הרבי, אין מדובר בהתערבות בשיקולים חינוכיים במוסד, אלא בפעילות התנדבותית של תמיכה וסיוע לטובת המוסד בתחומים שונים, בהתאם לאופי המוסד ולצרכיו, כגון: סדרי אכילה ולינה, השגחה על ניקיון, הסעות, קישוט, וילונות, הפעלת ספרייה, הפעלת משחקייה, תיקונים, עבודות מזכירות, עבודות מחשב, גיוס תרומות שונות (פרסים, ציוד וריהוט, ספרים, מתקנים, מכשירי מדיה מחשוב ותקשורת, עריכת דינר לטובת המוסד), סיוע לילדים בודדים או נזקקים (מתן שיעורי עזר, אירוח, תרומת בגדים או ציוד, ביקורי בית), סיוע בארגון אירועים (כיבוד, עריכה, הסעת מרצים), רישום למוסד ועוד ועוד...

מנהלים רבים שלחו את תגובותיהם החמות ליוזמה וצירפו את פירוט הצרכים הייחודיים למוסדם. תגובות הגיעו ממוסדות בכל חלקי הארץ: אופקים, אור יהודה, אלעד, אשקלון, באר שבע, ביתר עילית, בני ברק, הרצליה, ירושלים, כפר חב"ד, כפר סבא, לוד, מעלה אדומים, נצרת עילית, נתיבות, ערד, פתח תקווה, ראשון לציון, צפת, קריית אתא, קריית גת, קריית מלאכי, תל אביב. ארגון נשי ובנות חב"ד מודה למנהלים על האמון ועל שיתוף הפעולה. לקבלת שאלון למנהל ניתן לפנות לאחראית הפרוייקט בטל: 8352650 09.

על בסיס תשובות המנהלים נבנה מודל התארגנות של ארגון נשי ובנות חב"ד לשלב השני והמעשי של האתגר הגדול. השלב השני מתמקד בבניית צוותות עבודה ביישובים ובפעילות עצמה. המשך שיתוף פעולה פורה בין הנהלות המוסדות, נציגות הארגון, נשים אשר להן ילדים במוסדות ונשים מקהילות אנ"ש ברחבי הארץ, יניב בעז"ה תוצאות מעשיות בשטח בטווח הקרוב והרחוק.

בימים אלה נערכת חוברת 'נשי חב"ד ד'' העוסקת בנושא ותושק במפגש נציגות ארגון נשי ובנות חב"ד, שיתקיים אי"ה ביום שני ט' בטבת ה'תשס"ו.

כל אישה יכולה להיענות לאתגר התנדבות ועשייה מיוחד זה, שבוודאי יתרום למוסדות, לנשים הפועלות ולמתחנכים. צרי קשר עם משרדי ארגון נשי ובנות חב"ד והשאירי את פרטייך. טלפון: 9606142 03.
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
הארגון הכי טוב בעולם
ט"ו כסלו ה׳תשס״ו
אני בן של אמא פעילה בתלמוד תורה אור מלכה בראשלצ. ולפי דעתי , הרמה של התת [של בנימין ושבי] גבוהה מאוד מהרמה של אחרים. וגם הארגון אמהות טוב מאוד, ואני מקוה שיעשו אותו גם במקומות אחרים.
2.
ארגון שנותן מ-ה-ל-ב!!!!!
י"ט כסלו ה׳תשס״ו
מהכרותי הקצרה של הארגון שזו השנה הראשונה שילדיי ב"אור -מלכה" התרגשתי לגלות את האחדות השמחה וההשקעה העצומה של נשות הארגון שעושות ימים כלילות בהפקת כנסים הרצאות וארועים ע"מ לחזק את הנשים באמונה בחינוך ועוד המון לנחת רוח הרבי
מי יתן ונראה כולנו את הגידולים שאנו מגדלים ונזכה לומר "ראו גידולים שגידלנו"
המון תודות ובהצלחה בהמשך
טלי מימון
3.
משחקים חינוכיים ועזרים לשפה
ז' אדר ה׳תשס״ו
שלום רב
ברצוני להציע לכם לרכוש משחק חינוכי חדש "מי-מה-מו"שיצרתי בנושא:מילות שאלה .הכולל בין שאר הנושאים, תכנים של חגים יהודיים.מתאים לילדים מגיל 3 וחצי.מתורגם לאנגלית צרפתית ורוסית.
בנוסף הפקתי חוברות עזר לפיתוח שפה והיגוי בעברית שמתאים לילדים דוברי עברית מגיל 4 ש.
ניתן לפנות לרכישה ולקבלת מידע
לפנינה יקיר -קלינאית -תקשורת,רח
איזנברג 26/5 רחובות 0522560202
4.
תודה
י"ב אדר ה׳תשס״ו
תודה לנשי חב"ד..


בתודה הרב ישי יוסף (מש"ס)
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.