. | יום י"ח כסלו ה׳תשפ״ד 01.12.2023

תמה ההפוגה, טילים על יישובי העוטף. "חמאס הפר המתווה"

סוף לשבוע של הפוגה: המועד האחרון חלף, רקטות נורו מעזה - וצה"ל שב לתקוף, בארטילריה ומהאוויר | בעזה דיווחו על לפחות 6 הרוגים. דיווחים: המו"מ על שחרור חטופים נמשך למרות התקיפות | נתניהו: "חמאס הפר את המתווה - לא עמד בחובתו לשחרר את כל הנשים החטופות" | פיקוד העורף החמיר את ההנחיות, בתי ספר בגוש דן חוזרים לזום
תמה ההפוגה, טילים על יישובי העוטף.
הרמטכ"ל יחד עם מפקד פיקוד דרום בפורום מטכ"ל (צילום: דו"צ)

היום ה-56 למלחמה: 8 החטופים ששוחררו משבי חמאס אתמול (חמישי), בשתי קבוצות, הגיעו אל בתי הרפואה. לפי  הערכה, ההפוגה עשויה להימשך עד שבת.

ההנחיות החדשות של פיקוד העורף בעקבות המצב:

עדכונים שוטפים: 

08:50 – צבע אדום בעין השלושה ובנירים שבעוטף עזה

8:40 – גורם פלסטיני שמעורב בשיחות לשחרור החטופים ל-CNN: הן נמשכות גם לאחר הכרזת צה”ל על חזרה למלחמה. עד כה, אף מהצדדים המעורבים – חמאס, קטר, ישראל, ארה”ב או מצרים לא הודיע רשמית על כישלון השיחות.

08:35 – ברשתות BBC ו-CNN דווח כי למרות הלחימה – המשא ומתן לשחרור החטופים הישראלים נמשך. לפי ה-CNN, הדיווח מבוסס על מקור המעורה בפרטי השיחות.
08:27 – צבע אדום בנחל עוז שבמועצה האזורית שער הנגב.

8:15 – לאחר חידוש הלחימה: שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, המריא בדרכו לאיחוד האמירויות.

08:00 – מקורות בקטאר מספרים שחמאס עמד על כך שמספר החטופים שהוא מוכן לשחרר בפעימה האחרונה יהיה נמוך ממה שישראל דרשה, בהתאם לסיכומים – על אף שהוא מחזיק בידיו יותר חטופים מהקטגוריה שסוכמה.

07:58 – צבע אדום בשדרות, באיבים ובניר עם שבעוטף עזה.

07:55 – משרד ראש הממשלה לאחר חידוש הלחימה: “ארגון הטרור חמאס-דאעש הפר את המתווה, לא עמד בחובתו לשחרר היום את כל הנשים החטופות, ושיגר רקטות לעבר אזרחי ישראל. עם החזרה ללחימה נדגיש: ממשלת ישראל מחויבת להשיג את יעדי המלחמה – לשחרר את חטופינו, להשמיד את חמאס ולהבטיח שעזה לעולם לא תהווה עוד איום על תושבי ישראל”.

07:47 – מטחים לעוטף עזה במקביל לתקיפות צה”ל ברצועה.  צבע אדום בסופה ובניר יצחק שבמועצה האזורית אשכול.

07:43 – צבע אדום בעוטף עזה בפעם השלישית משעות הבוקר – התרעה הופעלה בחולית שבמועצה האזורית אשכול.

07:35 – דובר צה”ל עדכן כי מטוסי קרב תוקפים כעת מטרות של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. פיקוד העורף הנחה את תושבי יישובי עוטף עזה לשהות בסמיכות למרחבים המוגנים.

7:12 – דיווחים פלסטיניים על כניסה מאסיבית של מל”טים לשמי הרצועה.

07:06 – דובר צה”ל מסר כי חמאס הפר את ההסכם וירה לעבר שטח מדינת ישראל. בהודעה לתקשורת נכתב כי צה”ל חידש את האש מול חמאס ברצועת עזה. בנוסף, בעקבות הערכות המצב האחרונות שנעשו בפיקוד העורף, הוחלט על שינוי מדיניות ההתגוננות והחמרת ההנחיות בחלק מאזורי הארץ.

גם בארגון הטרור חמאס הודיעו כי “הסתיימה ההפוגה שעליה סוכם בחסות קטר, ללא הארכה”.

07:00 – ישראל או חמאס לא הודיעו על הארכת הפסקת האש, שאמורה לפוג בשעה זו

06:52 –  אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ חולית שבעוטף. מדובר צה”ל נמסר כי הפרטים בבדיקה.

05:57 – דובר צה”ל אישר: זוהה שיגור אחד לעוטף, יורט על ידי לוחמי הגנה אווירית. אין נזק ואין נפגעים.

05:45 – חמאס ניצל את התפר שבין תום הפסקת האש להארכת ההסכם כדי לחדש את הירי לעבר ישראל. אזעקות נשמעו בשדרות, באיבים, בניר עם ובגבים.

04:40 – בוול סטריט ג’ורנל מדווחים כי לפי גורמים במצרים, ישראל וחמאס הסכימו על הארכת הפסקת האש ביממה נוספת בתמורה לשחרור 10 חטופים.

02:50: המרכז הרפואי וולפסון קלט בפעימה השביעית, ארבע שבות מרצועת עזה. לבית החולים שיבא הגיעו שתי משוחררות. שני משוחררים נוספים, אח ואחות בדואים, נקלטו בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

02:15 –  האחים עאישה (17) ובלאל (18) אל-זיאדנה ששוחררו משבי חמאס, הגיעו לבית החולים סורוקה ופגשו את בני משפחתם. עם הגעתם עברו בדיקה רפואית ראשונית, על ידי צוות ייעודי, על מנת להעריך את מצבם ואת אופן הטיפול הנדרש במטרה להעניק להם טיפול רפואי ורגשי מתאים.

02:05 –  בשעה זו ששת החטופים ששבו ארצה, עושים את דרכם מבסיס חצרים לבתי החולים שם יתאחדו עם בני משפחותיהם.

01:15 – דוברות שב”ס: במהלך הלילה שוחררו 30 אסירים ביטחוניים ואסירות ביטחוניות ממספר מתקני כליאה: “דמון”, “מגידו”, “עופר”, “נפחא”, “קציעות” ו”רמון” בליווי של לוחמי יחידת “נחשון” של שב”ס.

00:35 – נועם אור, ששוחרר משבי חמאס, העלה לחשבון הטיקטוק שלו סרטון תודה לעם ישראל. “רציתי לנצל את הפלטפורמה כדי להגיד תודה”, כתב. “תודה על כל ההודעות החמות ועל הדאגה. ממש לא ציפיתי לזה וזה לא מובן מאליו בכלל . כמו שאתם רואים אני בסדר. אני כבר מתחיל לחזור קצת לחיים נורמליים. נשאר עוד אחד שיחזור מבני המשפחה אבל עד אז נהיה חזקים ובסוף נעבור את הכול”.

00:15 – ישראל עד כה לא קיבלה מחמאס רשימת חטופים שישתחררו לקראת הפעימה השמינית. בקבינט המלחמה מצפים להגעה של רשימה חדשה דרך קטאר שבה שמות של 10 נשים. לפי חדשות 12, בישראל הבהירו כי יש כרגע אפס סובלנות למשחקים; אם חמאס ינסה להכניס גופות לרשימה או אנשים שאינם בקטגוריה – תהיה חזרה ללחימה.

00:00 – חדשות 12: קיימת דילמה משמעותית אם לקבל את ההצעה של חמאס. לפי מקורות מצריים שמסרו לעיתון הפרו-קטארי אל-ערבי אל-ג’דיד, מתקיימים מגעים להארכת הפסקת האש ביום נוסף – והמתווכים פועלים כדי לשכנע את הממשלה לקבל שלוש גופות של חטופים, כחלק מהרשימה החדשה, יחד עם שבעה שמות נוספים שעומדים בתנאים של הפסקת האש.

חמאס הודיע למתווכים כי הרשימה שמהווה כחלק מהמו”מ להארכת הפסקת האש ליום השמיני היא האחרונה שזמינה בידיו. כמו כן, חמאס הודיע למתווכים כי יזדקק לזמן נוסף כדי ליצור קשר עם פלגים אחרים לגבי חטופים שמוחזקים בידיהם.

00:00 –  ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו”ם ברצועת עזה דרך מעבר רפיח באישור הדרג המדיני.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.