מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תשפ״ד 30.11.2023

טיסות בעידן מלחמה, י"ט כסלו והפיגוע הנורא בכניסה לירושלים

עולם התעופה והתיירות בצל המלחמה מול חמאס, החסיד מלוד שהחליט לפתוח מיזמי סיוע לחיילים באופן עצמאי, השליח מאוסטרליה שביקר בארץ עם מקורבים | וגם: אחיינו החב"די של הנרצח בירושלים הבוקר
טיסות בעידן מלחמה, י
צילומים: באדיבות המצלם, Dan Hadani הספריה הלאומית

תכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי וחווייתי לסוף השבוע ולקראת חג החגים י"ט כסלו.


האזינו לתכנית >>


כיצד השפיעה המלחמה על ענף התעופה? במה שונה התקופה הזאת מ'השמיים הסגורים' בקורונה? מתי יחזרו החרבות האמריקאיות לטוס לישראל וממנה ומה עם דובאי הידידותית שהפכה לאטרקציה החמה של השנים האחרונות. יהיה כאן איש העולם הגדול אפרים קמיסר שינסה לעשות סדר בבלגן האווירי.

בהמשך נשמע מחסיד חב"ד בשם מנחם מארק תושב שכונת אחיסמך בלוד, שהגיע מארה"ב באמצע המלחמה ובאופן עצמאי נרתם לעידוד חיילים בבסיסים, כשהוא מממן מכיסו את כל הפעילות. מה גורם לו לעזוב את העסק הפרטי שלו ולהתנדב כך ביזומה אישית למען החיילים בצפון ובדרום?

לצד יוזמות פרטיות מרגשות, נשוחח ונשמע מהרב לוי וולף, שליח הרבי ורב בית כנסת המרכזי בסידני אוסטרליה, שביקר השבוע בישראל עם בני משפחה וידידים מאוסטרליה בבסיסים ובמחנות צה"ל, על הסולידריות היהודית חובקת העולם של יהודי אוסטרליה למען ישראל, וגם על הרוח שנושבת ומפעמת בלב החיילים שפגש בכל מקום אליו הגיע.

בפיגוע הקשה הבוקר בירושלים, שלושה יהודים נרצחים הי"ד, ביניהם הגאון הדיין הרב אלימלך וסרמן, מחשובי חסידי בעלז בירושלים שעמד בתחנת האוטובוס בה התרחש הפיגוע. נהיה כאן עם ייבדל לחיים טובים ר' ישראל וסרמן אחיינו החב"דניק  שאומר, "זה ממש בקרוביי אקדש. כמה סמלי שהוא נהרג על קידוש ה'. הוא היה יהודי שהיה בקיא בש"ס ובשולחן ערוך. ומספרים שמרן הבית יוסף רצה ולא זכה למות על קידוש ה'... והנה הדוד הצנוע והגאון שלנו נרצח ומת על קידוש ה'".

חרף כל המצב הקשה והמצב המלחמתי, אנחנו ערב חג הגאולה וראש השנה לחסידות י"ט כסלו. נהיה כאן שימו לב, עם קטע ארכיוני מהתוועדות י"ט כסלו בשנת תשמ"ה שהתקיימה בבית הכנסת 'בית מנחם', כשאחד הנואמים הוא יגאל הורביץ, שר האוצר דאז בממשלתו של יצחק שמיר, שמדבר על אחדות העם, אהבת ישראל וחיזוק הגבולות וחיילי צה"ל... נשמע מוכר...

לסיום, המטפל הריגשי והיוצר מרדכי רוט, יהיה כאן וידבר על החיבור שלו לעולם הנפש ולמוזיקה, על העלייה במודעות וברגישות לכל עניין הנפש במגזר החרדי, והוא גם זה שיבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.