מנדי ברגר | יום י"ז כסלו ה׳תשפ״ד 30.11.2023

בגיל 100: מזכיר המדינה היהודי של ארה"ב - הנרי קיסינג'ר

מזכיר המדינה היהודי הראשון של ארה"ב, שכיהן תחת שני נשיאים - ריצ'רד ניקסון וג'ראלד פורד, ומי שנחשב לאחד המדינאים המשפיעים במאה ה-20, נפטר בביתו שבקונטיקט • בקיץ תשס"ז פורסם ב-COL, כי בחורי ה"מרכז שליחות" ביקרו בביתו ושוחחו עם רעייתו • היא סיפרה כי היא מקבלת מידע שוטף על חב"ד מהשלוחים המקומיים
בגיל 100: מזכיר המדינה היהודי של ארה
צילום: אבי אוחיון, לע״מ. משה מילנר, לע"מ

מזכיר המדינה היהודי הראשון של ארה"ב, שזכה בפרס נובל לשלום ואשר כיהן תחת שני נשיאים - ריצ'רד ניקסון וג'ראלד פורד, ומי שנחשב לאחד המדינאים המשפיעים במאה ה-20, נפטר בביתו שבקונטיקט. הוא נולד בגרמניה, ובגיל 15 נמלט עם משפחתו לארה"ב מהנאצים. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "הנרי קיסינג'ר היה מגדולי הדיפלומטים. מי שכנער יהודי נמלט מהנאצים הפך לענק שעיצב במו ידיו ומוחו החריף את המדינאות העולמית. משפחת העמים כולה מתברכת עד היום מפירותיהם של התהליכים הרי הגורל שהוביל, ובהם הנחת היסודות להסכם השלום של ישראל עם מצרים. בשיחתנו האחרונה, שבה בירכתי אותו ליום הולדתו, הוא אמר לי: "זכור, תמיד אהבתי את ישראל ותמכתי בה, ותמיד אוהב".

בקיץ תשס"ז, לפני כ-17 שנה, פורסם ב-COL, כי בחורי ה"מרכז שליחות", הת' מענדל פלוטקה והת' מרדכי לייטסטון הגיעו לביתו של הפוליטיקאי הנודע בצפון מערב קונטיקט. רעייתו, גב' קיסינג'ר קידמה את פניהם והודתה לחב"ד על החייאת היהדות באזור.

השניים שוחחו עם בעלת הבית על פעילותם במשך הקיץ והיא סיפרה כי היא מקבלת מידע שוטף על חב"ד מהשלוחים המקומיים הרב יוסי ומינה אייזנבך וביקשה להודות להם על החלות שמביאים לביתה בכל יום ששי. 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.