מנדי ברגר | יום י"ז כסלו ה׳תשפ״ד 30.11.2023

3 יהודים נרצחו בפיגוע ירי בכניסה לירושלים ו-11 נפצעו

שני מחבלים ממזרח ירושלים הגיעו ברכב לשדרות ויצמן בכניסה לירושלים - ופתחו באש מרובה מסוג M-16 ואקדח • המחבלים חוסלו בידי שני חיילים ואזרח • 7 פונו: 4 במצב קשה, 3 בינוני ואחד קל • עד ראייה: "היה אסון גדול וגם סייעתא דשמיא עצומה, התחנה הייתה מפוצצת באנשים"
3 יהודים נרצחו בפיגוע ירי בכניסה לירושלים ו-11 נפצעו
צילום: איחוד הצלה און ליין

פיגוע ירי בעיר הקודש: צעירה בת 24 וגבר בן 73 נרצחן הבוקר (חמישי) בפיגוע ירי בשדרות ויצמן – בכניסה לעיר ירושלים.

לבתי הרפואה שערי צדק והדסה עין כרם פונו שמונה פצועים מזירת הפיגוע – בהם 4 במצב קשה, שניים בינוני ושניים קל.

מתחקור ראשוני של הפיגוע עולה, כי שני מחבלים ממזרח ירושלים הגיעו לזירה בשדרות וייצמן בירושלים – בצומת הכניסה לעיר מכיוון רמות – ברכב, כשהם חמושים בנשק אוטומטי מסוג M16, ופתחו באש לעבר עוברים ושבים.

שני המחבלים חוסלו על ידי שני חיילים במילואים ואזרח.

מהדסה עין כרם נמסר, כי לבית החולים פונו 3 נפגעי ירי מהפיגוע: בן 56 במצב בינוני, בת 22 במצב בינוני, ובן 17 במצב קל. שלושתם בהכרה מלאה.

משערי צדק נמסר כי ליחידת הטראומה במרכז הרפואי הגיעו 5 פצועים מהפיגוע: 4 במצב קשה, ואחד במצב קל-בינוני.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן אמר בזירהת הפיגוע: “מדובר בפיגוע ירי שבו רכב הגיע בשעה 07:38 עם שני מחבלים חמושים, אחד עם רובה ואחד עם אקדח שהסתערו על אנשים שעמדו בתחנה. שני חיילים ואזרח ניטרלו את המפגעים ושניהם חוסלו, יש שני הרוגים ושמונה פצועים”.

עד ראייה סיפר: “היה פה אסון גדול וגם סייעתא דשמיא עצומה, כי התחנה הייתה מפוצצת בכמות של אנשים. כשהם החלו לירות ניסיתי לברוח למקום שלא חשוף למחבלים”.

משה חן ששון, חובש איחוד הצלה, שנתקל באירוע והזעיק את כוחות ההצלה: “הייתי עם אופנוע חירום של איחוד הצלה ברמזורים של הכניסה לעיר ושמעתי קולות ירי. עצרתי מיידי לסייע עם הציוד הרפואי של איחוד הצלה והזעקתי את כוחות ההצלה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע למספר נפגעים במצבים שונים. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי”.

מהמשטרה נמסר: הבוקר בסביבות השעה 07:40 התקבלו דיווחים על ירי שבוצע בצומת גבעת שאול ביציאה מירושלים. שני מחבלים שהגיעו למקום ברכב כשהם חמושים בכלי נשק, ביצעו ירי לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס ונוטרלו על ידי כוחות בטחון ואזרח ששהו בסמוך.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: “ליבנו כואב ודואב על הרצח בכניסה לעיר שנעשה על ידי מרצחי טרור שפלים באכזריות רבה ואף פצעו ופגעו ביהודים ללא רחם. מיגור הטרור היא משימה עליונה ויפה שתיעשה שעה אחת קודם”.

**

בווידאו: מזירת הפיגוע בירושלים - דובי מייזל פרמדיק וסמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.