מנדי ברגר | יום ט"ז כסלו ה׳תשפ״ד 29.11.2023

נחשף לראשונה: מאמר ואגרת מגוף כתב יד קודש של הריי"צ

לקראת חג החגים י"ט כסלו, הופיעה חוברת מיוחדת מטעם מערכת 'אוצר החסידים' שע"י הוצאת הספרים קה"ת, ובה כלולים מאמר חסידות שנאמר ביום הבהיר י"ד כסלו לפני תשעים שנה, ואגרת קודש שנשלחה בט' מרחשוון ה'תרפ"ו, שניהם בגוף כתב יד קודשו של כ"ק אדמו"ר מהוריי"ץ נ"ע הנחשף כאן לראשונה
נחשף לראשונה: מאמר ואגרת מגוף כתב יד קודש של הריי
תמונה נדירה של אדמו"ר הריי"צ נ"ע (באדיבות "מכון אבנר")

לקראת ש"פ וישלח, חג הגאולה י"ט כסלו, החג אשר פדה בשלום נפשנו ואור וחיות נפשנו ניתן לנו, יום גאולת הוד כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע בשנת ה'תקנ"ט, יוצא לאור ע"י מערכת 'אוצר החסידים' האמונה על הדפסת וההדרת תורתם של רבותינו נשיאינו, תחת הוצאת הספרים קה"ת, קונטרס מיוחד ובו:

1)      מאמר חסידות, הנדפס לראשונה, מגוף כתב יד קודש של כ"ק אדמו"ר מהוריי"ץ נ"ע, מאמר ד"ה וַיֹּאמֶר לוֹ אֱלֹקים שִׁמְךָ יַעֲקֹב, לֹא יִקָּרֵא שִׁמְךָ עוֹד יַעֲקֹב, כִּי אִם יִשְׂרָאֵל יִהְיֶה שְׁמֶךָ, וַיִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ יִשְׂרָאֵל וגו' שנאמר בשבת פרשת וישלח, י"ד כסלו ה'תרצ"ד, לפני תשעים שנה.

המאמר פוענח, בתוספת מראי מקומות וציונים, על ידי הרה"ת אהרן לייב ראסקין שיחי', והגהת הגליונות נעשתה על ידי הרה"ת ר' יהושע העשל הכהן יארמוש שיחי'.

2)      אגרת קודש, המתפרסמת לראשונה, מגוף כתב יד קודש של כ"ק אדמו"ר מהוריי"ץ נ"ע, מיום שלישי, ט' מרחשוון ה'תרפ"ו, הממוענת לעו"ד הנודע ר' יקותיאל קרעמער, שהיה חבר אגודת חסידי חב"ד בארצות הברית וקנדה, והמשיך את עבודתו של אביו מוה"ר משה אליעזר קרעמער, נשיאה הראשון של ארגון אגודת חסידי חב"ד בארה"ב וקנדה, שנלב"ע בו' אייר ה'תרפ"ה.

האיגרת פוענחה בתוספת מראי מקומות, הערות וציונים, על ידי הת' חיים אליעזר טווערסקי שיחי'.

לחביבותא דמילתא, מופיעים בתוך הקונטרס 2 צילומים מגוכתי"ק של המאמר, עמוד אחד מתחילתו של המאמר, כאשר בצידי העמוד ניתן לראות אותיות המכוונות להגהות שניתוספו לאחר מכן, ועמוד אחד של ההגהות. וכן צילום מתחילת האגרת, שהגיעה ממש לאחרונה לרשות ספריית אגודת חסידי חב"ד, בהשתדלותו של הרה"ת אליקים געציל איטצינגער שיחי', מחשובי אנ"ש בלונדון, אנגליה.

הדפסת הקונטרס והפצתו, מוקדשת לזכותו של הרה"ח הרה"ת הרב חיים יהודא קרינסקי שיחי', מזכירו האישי של הרבי, עשרות בשנים, ומי שמונה על ידו לעמוד בראש המוסדות המרכזיים של חב"ד ליובאוויטש: מרכז לעניני חינוך, מחנה ישראל, הוצאת הספרים קה"ת, וכן כמזכיר של אגודת חסידי חב"ד העולמית, לרגל יום הולדת התשעים, שחל ביום ט"ו כסלו ה'תשפ"ד, על ידי צאצאיו שיחיו.

הננו שמחים להגיש לקהל אנ"ש והתמימים והשלוחים, ולומדי ומעייני תורתם של רבותינו נשיאינו בכלל, את הקונטרס הטרי, לעיון ולהורדה - לחצו כאן!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.